Autoputevi i brze saobraćajnice čiji je početak izgradnje najavljen za ovu godinu

U Srbiji do kraja godine predstoji realizacija više važnih infrastrukturnih projekata među kojima su sedam autoputeva i brzih saobraćajnica.
Autoputevi i brze saobraćajnice čiji je početak izgradnje najavljen za ovu godinu
Foto: 021.rs (Ilustracija)
Kako piše Blic, očekuje se početak izgradnje Fruškogorskog koridora, ali i da bi do kraja godine, najkasnije početkom sledeće, trebalo da počne izgradnja autoputa i brze saobraćajnice do Požarevca, zatim od tog grada do Velikog Gradišta, pa do Donjeg Milanovca.
 
Trenutno se radi autoput Kuzmin - Sremska Rača, Moravski koridor od Čačka preko Kruševca do Pojata, autoput Čačak-Požega, kao i autoput Ruma-Šabac-Loznica.
 
Među radovima koji predstoje su još dva važna autoputa, a to su Zrenjanin-Beograd i šumadijski koridor "Karađorđe", dok je u planu i gradnja deonice autoputa od Požege do Boljara ka Crnoj Gori, dugačka 107 km.
 
Prvi "digitalni autoput"
 
Moravski koridor za četiri godine bi trebalo da poveže Čačak i Pojate, odnosno Koridor 10 i 11 u dužini od 112,3 kilometara, ali i sve telekomunikacione uređaje duž autoputa i na taj način snabde vozače svim informacijama značajnim za bezbednost na putu. Sve potrebne informacije vozači će dobijati iz upravljačkog centra za kontrolu saobraćaja, a duž celog autoputa imaće na raspolaganju i besplatan internet.
 
Putem LED ekrana duž autoputa ili digitalnih radio uređaja u kolima, oni će tačno znati, između ostalog, kave su vremenske prilike, iam li zastoja, pešaka, bačenih predmeta, sudara vozila na autoputu.
 
Za potrebe optičkog povezivanja planiranih naplatnih rampi, sadržaja na odmorištima i parkiralištima, promenjive saobraćajne signalizacije, baznih stanica mobilne telefonije u okviru samog autoputa, na primer, na odmorištima, parkiralištima, naplatnim rampama ili u blizini saobraćajnih petlji, planirana je telekomunikaciona kablovska kanalizacija duž autoputa, odnosno planiran je takozvani "digitalni koridor".
 
Prva deonica od Pojata do Kruševca trebalo bi da bude završena u toku 2022. godine.
 
Za autoput Beograd-Zrenjanin 600 miliona evra
 
"Blic" dalje piše da je o izgradnji autoputa od Beograda do Zrenjanina prvi put bilo reči u martu 2019. godine, kada je najavljeno da bi gradnja trebalo da počne za manje od godinu dana. U novembru 2019. Vlada Srbije formirala je Radnu grupu za izgradnju autoputa Beograd - Zrenjanin i Zrenjanin - Novi Sad, koju treba da realizuje kineska Šandong Hajspid Grupa.
 
U januaru 2020. godine potpisan je Memorandum o razumevanju i izradi planske i tehničke dokumentacije za izgradnju autoputa Beograd (Borča) - Zrenjanin - Novi Sad, sa kineskom kompanijom. Dužina autoputa od petlje Borča do krajnje tačke na obilaznici oko Zrenjanina biće 58 kilometara, a od Zrenjanina do Novog Sada 45 kilometara. Procenjena vrednost izgradnje je oko 600 miliona evra.
 
Započeta gradnja
 
U decembru je započet i projekat autoputa Ruma - Šabac i brza saobraćajnica Šabac - Loznica, ukupna dužine 77km.
 
Gradnja autoputa Beograd - Sarajevo zvanično je počela krajem avgusta 2019. otvaranjem gradilišta na deonici Sremska Rača - Kuzmin dugačkoj oko 18 kilometara, čija je vrednost radova sa sve mostom preko Save 220 miliona evra. Rok za izgradnju je dve i po godine.
 
Gradi se i deonica Preljina - Požega, na autoputu E-763, i brza saobraćajnica na deonici Iverak - Lajkovac, dugačka 18,3 km.
 
U planu i Šumadijski koridor
 
Autoput "Vožd Karađorđe", takozvani Šumadijski koridor, biće ukupne dužine oko 220km. Ovaj projekat je u planu, a reč je o brzoj saobraćajnici sa po dve trake u oba smera, koja će povezati centralnu i istočnu Srbiju, i nosiće ime po vođi Prvog srpskog ustanka. Sa jedne strane će ići trasom Mladenovac - Orašac - Aranđelovac, sa druge Lazarevac - Aranđelovac gde će se spojiti, odakle će ići dalje ka Rači, Svilajncu, Despotovcu i Boru.
 
Ova saobraćajnica će imati direktnu vezu sa Koridorom 10, odnosno autoputem Beograd - Niš, pošto će se sa njim ukrštati u zoni Markovca. Veza sa Koridorom 10 bi mogla biti ostvarena i u zoni Mladenovca, dok bi kod Lajkovca trebalo da se poveže i sa Koridorom 11, odnosno autoputem "Miloš Veliki".
 
Brze saobraćajnice
 
Pored autoputeva, najavljeni su i projekti brzih saobraćajnica - Fruškogorski koridor (47,7 km), Bački Breg - Sombor - Kikinda - granica sa Rumunijom (175 km), Slepčević - Pavlovića most (15 km), Kragujevac - Mrčajevci (33 km), petlja Požarevac - Golubac (70 km), Golubac - Donji Milanovac - Brza Palanka i Kladovo - Negotin (146 km) i Paraćin - Zaječar - Negotin (140 km).
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Joži

    07.02.2021 10:45
    Zabošće se neki ašov, malo slikanja i to je to...inače, ima jedan mladi političar u Banja Luci koji pokazuje odličnu energiju koja bi i nama dobro došla...samo je problem što se ovde ta energija ni ne nazire...
  • Milorad

    07.02.2021 10:37
    Lako ćemo
    Šta mislite o popravku puta Rumenka Bački Petrovac?
  • Vakiša

    07.02.2021 10:27
    Autoput Mira
    Šta je sa autoputem Niš-Merdare?Najavljuju početak izgradnje godinama i sve u fazonu "početkom sledeće godine kreće"

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Picula: Srbija ne napreduje ka EU

Odlazak predsednika Srbije Aleksandra Vučića u Moskvu dogodio se u trenutku kada se nije smeo dogoditi, izjavio je izvestilac Evropskog parlamenta za Zapadni Balkan i Srbiju Tonino Picula.