Brzina i loša obuka najčešći uzroci pogibije motociklista

Sedam osoba poginulo je za 16 dana maja vozeći motocikl ili skuter.
Brzina i loša obuka najčešći uzroci pogibije motociklista
Foto: 021.rs
Najčešće ginu mladi od 16 do 30 godina. Prema rečima stručnjaka, za sve su krivi loša obuka i nepridržavanje osnovnih pravila u saobraćaju a iz policije najvljuju uvođenje motora presretača.
 
Nisu krivi nevešti početnici, kažu stručnjaci. Posle samo tri časa na poligonu oni sami odlaze sa probnom saobraćajnom tablicom da se sami obučavaju, što ne postoji nigde u svetu, piše RTS.
 
Nisu krivi nevešti početnici, kažu stručnjaci. Posle samo tri časa na poligonu oni sami odlaze sa probnom saobraćajnom tablicom da se sami obučavaju, što ne postoji nigde u svetu.
 
Retke su auto-škole koje imaju obuku sa dva motocikla gde vas prati instruktor i radio-vezom vam ukazuje na greške. Deca od 16 godina mogu da voze motore koji razvijaju brzinu i do 160 kilometara na čas a pad i pri brzini od 60 kilometara na sat može da bude smrtonosan.
 
"Najugroženiji su motociklisti od 18 godine pa do neke 30 godine. Nažalost ta se granica pomera, imamo puno vozača koji imaju preko 40 godina i smrtno stradaju", kaže za RTS Vladimir Jeftić iz Asocijacije za bezbednost motociklista.
 
Drugi veliki faktor koji nedostaje, jeste zaštitna oprema. Polovina od onih koje voze motocikl a imali su udes nemaju odelo, a kacigu ima tek svaki treći. Mogućnost da se pogine u Srbiji na motociklu, 50 puta je veća nego da se vozi automobil. Loša je vozačka kultura, pa kad stranci dođu u Srbiju ne mogu da veruju kakvo je ponašanje naših vozača.
 
"Ukoliko vozač iz Milana dođe u Beograd ima 23 puta veću šansu da strada u saobraćaju u Beogradu nego u Milanu", tvri Jeftić.
 
Najveći broj nesreća u gradu dešava se jer vozači razgovraju mobilnim telefonom, ne daju pokazivače pravca kretanja i naglo prave polukružna skretanja.
 
Kada je u pitanju jul mesec prošle godine, svaki treći bolnički krevet u Srbiji na ortopediji zauzet je zato što se tu leči neko ko je vozio motocikl ili moped.
 
Motocikli čine dva odsto registrovanih vozila u Srbiji a u procentu teško povređenih motociklisti čine i 23 odsto. U celokupnoj statistici, čine 15 odsto ukupno poginulih vozača u saobraćaju.
  • iguman

    19.05.2021 02:46
    Ipak je glavni razlog nesreca qrcenje.
  • X

    18.05.2021 18:56
    Y
    Auto skole sluze da uzmu pare, nista ih ne nauce. Bitno da vozaju drugom brzinom, zbog sto manje potrosnje goriva. Kad izadju iz auto skole ne znaju nista!!!!!!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Možda uopšte ne bude bagremovog meda

Naglo zahlađenje i veoma niske temperature nepovoljno su se odrazile na pčelarstvo, a od prve bagremove paše praktično neće biti nikakvog prinosa meda.

Brnabić saopštila: Svi izbori 2. juna

Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je danas da je donela odluku da se prihvati zahtev stranaka opozicije da svi lokalni izbori budu održani zajedno sa beogradskim, 2. juna.