Novi sistem naplaćivanja registracije mogao bi biti udar na siromašne građane

Ministar finansija Siniša Mali izjavio je da će porez na automobile od 1. januara 2022. određivati godina proizvodnje, a ne kubikaža motora.
Novi sistem naplaćivanja registracije mogao bi biti udar na siromašne građane
Foto: Pixabay
Ova promena načina registracije je već više puta najavljivana, ali još nijednom nije implementirana. 
 
Sami detalji novog načina plaćanja prilikom registracije nisu precizirani, ali se već sada nazire ko će biti dobitnici, a ko gubitnici, piše Nova.rs.
 
Dugo se već govori o porezu na automobile i nepravednom obračunu potrebnog iznosa za registraciju vozila. 
 
Primera radi, 17 godina star Mercedes E 400 sa četvorolitarskim dizel motorom i 260 KS na domaćim oglasima ima cenu od 5.200 evra, a za registraciju je potrebno izdvojiti oko 1.500 evra, što je više od 25odsto vrednosti vozila.
 
Sa druge strane, novi Mercedes A45 AMG S koji iz dvolitarskog agregata razvija 421 KS ima početnu cenu od 63.366 evra, a za registraciju ovog automobila potrebno je platiti oko 350 evra, što je oko 0,55 odsto vrednosti vozila.
 
Da, obračun poreza po kubikaži jeste nepravedan i postoje mnogi bolji načini obračuna troškova registracije, ali najavljena promena ne zvuči kao najpravednije rešenje, piše Nova.rs.
 
Postoje dva moguća scenarija obračuna poreza na automobile po osnovu godišta, a prvi bi značio da će registracija starijih automobila koji su veći zagađivači bila nešto skuplja.
Najveći gubitnici najavljenog zakona mogli bi da budu vozači sa manjom platežnom sposobnošću, jer su oni vlasnici starijih automobila sa manjim agregatima čija je registracija do sada bila pristupačna, a to bi moglo da se promeni.
 
Prosečna starost automobila u Srbiji je 17 godina, pa bi na udaru mogao da se nađe veći deo vozača u našoj zemlji. 
 
Svi oni koji su kupili starija vozila male vrednosti i niskih troškova registracije, mogli bi da dođu u situaciju da moraju da se preračunaju da li će im biti isplativo da i dalje budu vlasnici automobila sa novim, većim nametima, a većina građana Srbije ipak nema novca za noviji automobil bilo koje kubikaže.
 
Sa druge strane, oni sa nešto dubljim džepom imaće manje namete prilikom kupovine novijeg, performantnog automobila sa velikom kubikažom i snagom. 
 
Drugi scenario jeste mogućnost da se porez obračunava kao i do sada za automobile velike kubikaže, odnosno da registracija bude nešto jeftinija za starije automobile, ali da se zapremina motora izbaci iz računice. U tom slučaju, najviše bi trpela naša životna sredina.
 
Opširnije o ovoj temi možete pročitati u tekstu portala Nova.rs.
  • Johnson

    08.12.2021 10:48
    nemacdole
    Ako izbace golf 2 iz upotrebe po prvi put na izborima glasam za nekog. I te klonove skode audije I seate. Sve na otpad I zabrana uvoza u Srbiju majku.
  • Skodilak

    29.11.2021 23:25
    Zlokon
    Ovo će dovesti do smanjena prodaje novih vozila. Trenutno nam je vozni park star preko 15 godina, posle ovog zakona će nam vozni park biti još stariji, a o bezbednosti u saobraćaju da i ne govorim posle ovog zakona....Više se neće kupovati nove dacije a ni škode samo krntije stare preko 20 god.
    Je'l treba da plaćaju oni koji kupuju nove dacije i škode ekstra poreze, zar je to luksuz?
  • Mile

    02.11.2021 13:32
    Kubik
    Kakvo je ovo "poentiranje" na kraju teksta - da se porez obračunava kao i do sada za automobile velike kubikaže, a da se zapremina motora izbaci iz računice.?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija