Prvo je potražnja pala usled izbijanja pandemije, da bi naredne godine zagušenja i drugi problemi u lancima snabdevanja dodatno pritisle cene novih vozila koja su prelila na tržište polovnjaka, piše Blic.
Taman kada je počelo da se priča o stabilizaciji proizvodnje i isporuka automobila, Rusija je izvršila invaziju na Ukrajinu, što je podmetnulo još jednu nogu oporavku globalnog tržišta.
Cene su početkom 2020. godine skočile nekih desetak odsto zbog izbijanja pandemije korona virusa i posledičnog pada potražnje, a potom su dodatno porasle.
Krajem 2020. godine one su ukupno povećane između 20 i 30 odsto. Prošlog leta pojavio se novi rast cena na tržištu. Sa jedne strane zagušenja u lancima snabdevanja poremetili su redovne isporuke nove mikroelektronike te su krenuli da poskupljuju novi automobili, što je za sobom povuklo i tržište polovnjaka jer se sve više ljudi okrenulo na tu stranu u potrazi za pristupačnim prevoznim sredstvom, i prošla godina je takođe završena sa dodatnim poskupljenjima, od oko 20-ak odsto.
Nije lako primetiti nit koja spaja izbijanje rata u Ukrajini i tržište polovnih automobila u Srbiji. Prema poslednjim dostupnim podacima Ukrajinske asocijacije proizvođača motornih vozila (Ukrautoprom), 2021. godine je u tu zemlju uvezeno 674,375 automobila od čega je 84 odsto polovnih (566,475 automobila). Od te cifre najviše je uvezeno iz Poljske i Nemačke, ukupno 199.000 vozila. Sa vanrednom situacijom u zemlji ovaj uvoz je pao maltene na nulu, te će višak automobila na autoplacevima u Nemačkoj morati negde da završi, a jedno od tržišta gde će oni osvanuti je i naše.
Prema drugom setu podataka, koji je objavio Institut za istraživanje tržišta autombila, najpopularniji model koji su Ukrajinci uvozili iz Evrope je Folksvagen Pasat, Škoda Oktavija i Folksvagen Golf, i to ne stariji od 10 godina.
Tako da će ove godine tržište polovnjaka potencijalno preplaviti veliki broj upravo ovih nešto kvalitetnijih, novijih i samim tim skupljih polovnjaka.
Logika nalaže da će sa povećanjem ponude na tržištu cene krenuti na dole, ali to ipak neće biti slučaj već će pre doći do kratkoročnog ublažavanja tj. usporavanja samog rasta.
Blic navodi da postoji niz faktora koji će narednih meseci dovesti do poskupljenja - ali za to je potrebno pogledati u pravcu autoindustrije i novim posledicama sa kojima se suočavaju proizvođači.
Proizvođači automobila iz Ukrajine i Rusije uvoze mnoštvo ključnih komponenti, kojima su cene od izbijanja sukoba naglo porasle. Poskupeli su maltene svi materijali koji su uključeni u proces proizvodnje automobila nafta (pa samim tim i plastika i guma), čelik, bakar, aluminijum, plemeniti i retki metali...
Sa druge strane, sa izbijanjem rata u Ukrajini i nabavka kablovskih snopova iz te zemlje je postalo izuzetan problem. Detaljnije o ovoj temi čitajte OVDE.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 3
Socilo
Realista
Golf III
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar