Putevi Srbije o radovima na Milošu Velikom: Krive su podzemne vode, 60 dana rok za 2,45 kilometra

Putevi Srbije saopštili su da se na autoputu Miloš Veliki, na deonici Ub - Lajkovac izvode radovi na rehabilitaciji kolovoza u ukupnoj dužini od 2,45 kilometra zbog propadanja kolovozne konstrukcije
Putevi Srbije o radovima na Milošu Velikom: Krive su podzemne vode, 60 dana rok za 2,45 kilometra
Foto: 021.rs

To su, kako kažu, uzrokovale, podzemne vode.

Vrednost radova je 126,3 miliona dinara bez PDV-a, navode iz ovog javnog preduzeća.

U pitanju je, kako dodaju, leva kolovozna traka, odnosno traka u smeru ka Beogradu. Radovi na rehabilitaciji kolovoza na navedenoj deonici se izvode, kako dodaju, zbog pojave oštećenja "u vidu podužnih i poprečnih pukotina na kolovozu, praćenih nabiranjem asfaltnih slojeva".
 
Putevi Srbije navode da su ta oštećenja posledica "visokog nivoa podzemnih voda i njegovog čestog oscilovanja u toku godine", i dodaju da je "nivo podzemnih voda i njegov balans značajno poremećen tokom dužeg vremenskog perioda, a naročito tokom prošle i ove godine, zbog obilnih padavina i izlivanja reke Kolubare i njenih pritoka".
 
Plavljenje područja usled porasta i promena nivoa podzemnih voda, a naročito često oscilovanje, je dovelo do sufozije, tj. ispiranja sitnih čestica iz materijala u podtlu (samoniklog tla) i materijala u kolovoznoj konstrukciji puta, objašnjavaju iz Puteva Srbije.
 
Kako kažu, ispiranje sitnih čestica iz materijala u kolovoznoj konstrukciji i podtlu je "dovelo do pada njegove nosivosti, a što je u kasnijoj fazi eksploatacije puta imalo za posledicu propadanje kolovozne konstrukcije i pojavu navedenih oštećenja".
 
Rehabilitacijom te deonice puta je predviđeno, kako kažu, uklanjanje završenog sloja (u debljini od 5 cm) u punoj širini (zaustavna, vozna i preticajna saobraćajna traka) leve kolovozne trake, a u voznoj saobraćajnoj traci je predviđeno uklanjanje i bituminiziranih nosećih slojeva u debljini od 15cm.
 
Nakon uklanjanja asfaltnih slojeva u voznoj saobraćajnoj traci, u cilju poboljšanja granulometrijskog sastava materijala u donjim nosećim slojevima kolovozne konstrukcije, predviđeno je nanošenje kamenog agregata, frakcije 0-4mm, a potom i izrada cementne stabilizacije na licu mesta, navodi se u detaljnom saopštenju Puteva.
 
Kažu i da, po završetku prethodnih radova, u voznoj saobraćajnoj traci planirana je izrada dva nova bituminizirana noseća sloja od BNS 22 sA Pmb, ukupne debljine d=15 cm i izrada završnog sloja od asfalt betona AB11 s Pmb d=5cm u punoj širini leve kolovozne trake. Naveli su da je zbog "položaja službenih prolaza" na ovoj deonici autoputa, privremena saobraćajna signalizacija je postavljena na dužini od sedam kilometara.
 
U cilju bezbednosti saobraćaja, zbog blizine radova petlji Ub, zatvoreno je isključenje za Ub iz pravca Čačka, dodaju. Sve izmene režima saobraćaja na toj deonici autoputa su, kako kažu, u skladu sa izdatim Rešenjem nadležnog Ministartsva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
 
Dodaju da radove izvodi preduzeće za puteve "Štrabag" doo Beograd koje je nadležno i za održavanje državnog puta I A reda broj 2 – autoput Miloš Veliki. Vrednost radova na rehabilitaciji kolovoza iznosiće 126,3 miliona dinara bez PDV-a, kažu iz JP Puteva i dodaju da je rok za završetak radova 60 dana.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Miki

    21.07.2022 20:52
    "autoput"
    Svaki put sa strahom ulazim u tunele, koji nisu ni propisane visine. Grebli su asvalt da dodaju neki santimetar da bi visoki AVmogao da prođe. A o propisanoj debljini podloge i asvalt ne vredi ni pričati.
  • Pera Ždera

    21.07.2022 07:17
    Gomila budala
    Očigledno se radi o dilu. Kao prvo geoelaboratom se utvrđuje sastav tla, njegove karakteristike i uvek nivo podzemne vode. To je osnovni ulazni podatak za projektovanje. Loše isprojektovano, loše izvedeno. Sada kao sanacija. Podzemne vode vode koje tu postoje i menjaju nivo već min 10-20 hiljada godina su sad baš isprale sitne čestice. I ono što je glavni dil je da cementna stabilizacija ne pomaže kod podzemne vode.
    U Srbiji se prave putevi, pruge, aerodromi, mostovi, zgrade tehnologijom iz "kamenog" doba, za te pare nemamo ništa od naprednih materijala i tehnologije. Sve se raspada od dilova. Kako se ne raspadne u Nemačkoj put za dve godine, a napravljen je za manje para i pet puta brže i kvalitetnije. Sve su to stručnjaci budi bog s nama, teško nama s njima.
  • Dema Gogić

    21.07.2022 02:09
    Деоница Уб—Лајковац дужине 12,5 km је прва завршена деоница на ауто-путу А2. Грађена је од 2011. до 2014. године[3], а главни извођачи су били Путеви Ужице и Планум. Деоница је коштала 73 милиона евра и финансирана је из буџета Владе Републике Србије

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Sandžačka demokratska partija se sprema za izbore

Sandžačka demokratska partija Novog Pazara usvojila je na večerašnjoj sednici odluku da formira izborni štab za predstojeće izbore, saopšteno je posle sednice Gradskog odbora u proširenom sastavu.