Dizelaši se češće zapale od benzinaca, šta ne treba da radite kada se automobil pregreje

Protekli vikend koji je predstavljao vrhunac toplotnog talasa u Srbiji obeležile su vesti o zapaljenim automobilima na auto-putu Beograd - Niš.
Dizelaši se češće zapale od benzinaca, šta ne treba da radite kada se automobil pregreje
Foto: Pixabay
Automobilista Miloš Brkić rekao je za RTS da se požari na vozilu najčešće dešavaju na otvorenom putu kod novih dizel automobila koji imaju DPF filter.
"Kada se svakodnevno vozi po gradu, automobil ne upali regeneraciju tog filtera, a kada se izađe na otvoreni put, kada je spoljna temperatura visoka i kada radi klima, taj filter počne regeneraciju, temperatura dostigne vrednost između 600 i 700 stepeni, i ako je iz motora negde curilo ulje, automobil se lako zapali i tako dolazi do požara", rekao je Brkić za RTS.
On vozačima preporučuje da pre polaska na put urade regenaraciju DPF filtera, provere rashladnu tečnost, sve vrste ulja i motorno i kočiono, instalacije od ventilatora...
 
Kod starijih automobila dešava se da dođe do topljenja instalacija kod ventilatora hladnjaka koji hladi motor, i tako dođe do požara, objašnjava Brkić.
 
Prema njegovim rečima, u poslednjih mesec dana izgorelo je mnogo više dizelaša nego benzinaca.
 
"Noviji dizelaši imaju izolaciju, to je neki filc zbog kojeg, kada se natopi uljem koje negde curi, i kada automobil uđe u fazu regenaricije DPF filtera, automobil se brzo zapali", ukazao je Brkić.
 
On ističe da ako dođe do požara ne treba otvarati haubu, jer prilikom njenog otvaranja dolazi više kiseonika i plamen se brže razgoreva. Zbog ovakvih nezgoda potrebno je u automobilu imati aparat S2 za gašenje požara koji je dovoljan da se spreči šteta na skoro 80 odsto delova ispod haube.
 
Većina automobila, kaže, ima S1 aparat i sa njim nije moguće ugasiti ni najmanji požar.
 
"Ukoliko imate S2 aparat, pokušajte brzo da ugasite požar i to je jedini način da sačuvate 70 do 80 odsto delova ispod automobila", rekao je Brkić.
  • Banderaš

    28.07.2022 12:14
    Ispiranje mozga
    Kakvo ispiranje mozgova,da se ne bi pričalo o bednom i neispravnom voznom parku koji vozi ova sirotinja iz srbije,o lošoj tehnickoj kontroli na tehnickim pregledima koji pustaju svakakve krseve da prodju tehnicki i onda pise u novinama:" Presao na suprotnu stranu iz nepoznatog razloga"! Pa nije nepoznat,nego mu je pukla spona,pukla kugla,raspao se trap,letva volana otpala,pa su ljudi zbog 50-200 evra izginuli.Tacno se zna da gore neispravni,a ne stari automobili.
  • Zo

    28.07.2022 11:08
    Nosite S-9 za svaki slučaj. I lopatu

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija