Uvođenje "laganih vožnji" od 20 km/h zbog krađa nije retka pojava na srpskim prugama

Na brzoj pruzi Beograd - Novi Sad u proteklih par dana dogodile su se krađe delova kontaktne mreže, zbog čega je saobraćaj bio otežan, vozovi kasnili, a bezbednost bila ugrožena.
Uvođenje "laganih vožnji" od 20 km/h zbog krađa nije retka pojava na srpskim prugama
Foto: 021.rs
"Infrastruktura železnice Srbije" oštro osuđuje ovakve krađe i veruje da će nadležni organi brzo reagovati, a počinioci biti uhvaćeni i strogo kažnjeni, navodi se u saopštenju ovog preduzeća.
"Krađom delova kontaktne mreže na brzoj pruzi direktno se ugrožava bezbednost saobraćaja i gotovo je neshvatljivo da neko na takav način dovodi u pitanje ne samo izuzetno vrednu železničku imovinu, već i ljudske živote", navodi se u saopštenju.
"Infrastruktura železnice Srbije" napominje da je posebno opasno kada se kradu delovi brze pruge. Najpre su u subotu, 8. oktobra ukradene četiri čvrste tačke na deonici brze pruge između Zemuna i Batajnice, po dve na levom i desnom koloseku. Zbog toga je na ovom delu brze pruge bila uvedena lagana vožnja od 20 kilometara na sat, što je prouzrokovalo kašnjenje putničkih vozova i poremećaj u organizaciji železničkog saobraćaja u beogradskom železničkom čvoru.
 
Stručne službe "Infrastrukture železnice Srbije" su sanirale kontaktnu mrežu, zamenile ukradene delove i osposobile je za redovan saobraćaj u nedelju, 9. oktobra u ranim jutarnjim satima.
 
Krađe su prijavljene MUP-u, izvršen je uviđaj, a stručne službe "Infrastrukture železnice Srbije" obišle su i prekontrolisale čitavu brzu prugu.
 
Međutim, u noći između ponedeljka i utorka ukradene su čvrste tačke i na sva četiri koloseka deonice brze pruge između Stare Pazove i Nove Pazove, zbog čega su ponovo morale da budu uvedene lagane vožnje.
 
Čvrste tačke voznog voda kontaktne mreže služe da obezbede stabilnost voznog voda odnosno jednog zateznog polja (dužine do 1.600 metara) koja se nalazi na sredini zateznog polja, a dužina je od 100 do 130 metara.
 
Čvrste tačke su redovno pod naponom od 25.000 volti. Krađom čvrstih tačaka voznog voda kontaktne mreže ugrožava se njena stabilnost. Da bi se omogućio saobraćaj sa elektro vučom u uslovima krađa čvrstih tačaka KM vrši se ograničenje brzine saobraćaja sa elektro vučom (uvođenjem tzv. laganih vožnji) sa 20 do 30 kilometara na sat. Vrednost jedne čvrste tačke je nešto više od 100.000 dinara, ne računajući dodatne troškove, a indirektna šteta zbog uvođenja laganih vožnji, oštećenja na voznim sredstvima prevoznika i intervencija stručnih službi sa mehanizacijom na zameni je znatno veća, navedeno je u saopštenju.
 
Ove godine, posebno na prugama od Beograda ka Užicu i ka Šidu bilo je više krađa čvrstih tačaka kontaktne mreže, zbog čega su na pojedinim deonicama gotovo svakodnevno uvođene lagane vožnje.
  • Dragan

    12.10.2022 10:30
    Gtu
    Bio sa komisijom na ispitivanju sigurnosnih pružnih sistema i utvrdili dacradi samo 35% ostalu ne ispravni.Pokradeno je čak i ispred kancelarije otpravnika vozova.Milicija na uviđaju konstatuje "to su vaši ljudi radili,teško da bi to neko običan znao uraditi". U depou u Novom Sadu redovno se krade bakar sa lokomotiva koje tu stoje,i nikom ništa.
  • Nemac

    12.10.2022 10:02
    Jako sam srecan sto sam otisao iz Srbije pre 15godina i sto sam se odrekao drzavljanstva.
  • Kiki

    12.10.2022 09:56
    Zar kradja sa pruge nije teroristicki cin?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija