Četiri od šest udesa sa smrtnim ishodom posledica neprilagođene brzine

Podaci govore da su četiri od šest saobraćajnih nezgoda u kojima su poginuli vozači putničkih vozila, posledica neprilagođene brzine.
Četiri od šest udesa sa smrtnim ishodom posledica neprilagođene brzine
Foto: 021.rs

Takođe, isti broj vozača nije koristio sigurnosni pojas, izjavio je jutros pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije Vladan Nikolić.

"Ta dva podatka najbolje oslikavaju našu bezbednosnu problematiku i danas i u prethodnom periodu. Polovina svih nezgoda sa poginulim licima je posledica neprilagođene brzine, a tek oko trećine poginulih putnika u vozilu su koristili sigurnosni pojas", rekao je Nikolić za Radio-televiziju Srbije.

Prema njegovim rečima, u 2022. godini od ukupno 1,3 miliona otkrivenih prekršaja, pola miliona su bili zbog neprilagođene brzine, a gotovo 200.000 zbog nekorišćenja sigurnosnog pojasa.
 
Dodao je i da su pešaci svaki četvrti poginuli na godišnjem nivou u Srbiji, a da najviše stradaju oni koji su nemoćni, stariji od 65 godina i deca.
 
Naveo je i podatak iz istraživanja Agencije za bezbednost saobraćaja, koje je pokazalo da svaki treći pešak prelazi ulicu van pešačkog prelaza, kao i da svaki peti pešak prelazi na crveno svetlo semafora.
 
Nikolić je ocenio da prelazak ulice na obeleženom mestu nije uvek garancija bezbednosti, dodajući da je od početka godine pet pešaka stradalo na samim pešačkim prelazima, a da je takvih slučajeva u 2022. godini bilo 20, zbog čega su sproveli dvomesečnu akciju pojačane kontrole saobraćaja.

"U tom periodu otkrili smo 12.000 prekoračenja brzine u zoni pešačkog prelaza, oko 200 nepropuštanja pešaka. Bilo je i oko 1.000 prekršaja nepropisnog kretanja pešaka, ali ja bih ipak akcentovao obaveze vozača prema pešacima kao glavni problem", kazao je Nikolić.

  • Zemlja čudesa

    24.03.2023 00:37
    Kolika je "prilagođena brzina"? Stalno se krivica prebacuje isključivo na vozače, a veoma često više su skrivili putari, projektanti ili pešaci koji svojim ponašanjem predstavljaju opasnost u saobraćaju.
  • /

    22.03.2023 11:40
    /
    u srbiji je kamion kriv ili prikolica sa kupusom
  • j1ggy

    22.03.2023 10:31
    Mala digresija - obratite paznju na navedno - "neprilagodjene brzine". Ne "prekoracenja brzine".

    Cuvena floskula i termin u nasem ZOBS-u. Ogranicenje je 80 km/h, ti si vozio toliko ili malo ispod. Naleteo si na neosvetljenu prikolicu. Naisao si na srnu na putu, pa si skrenuo. Neko je pretrcavao put, pa si zakocio naglo i neko te je udario od nazad. Rupe necu da spominjem. Kao i ciscenje snega tek kad napada 10 cm. Nemojte slucajno da bacite so kad se najave padavine, kao u drugim zemljama. Jer ce onda sneg da se otopi pre nego krene da se zadrzava na kolovozu i onda ne moze da se vozi ni 40 km/h. U svakoj situaciji si u najboljem slucaju razvalio auto, a u najgorem je neko izgubio zivot.

    "Neprilagodjena brzina uslovima puta"

    Nemojte delovati preventivno, milicijo nasa. Samo postavljajte norme saobracajcima, da moraju da se sakrivaju po budzacima i pisu x broj kazni u toku dana. Sramota.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija