Kako će zabrana uvoza Euro 3 i Euro 4 vozila uticati na vozače?

Već mnogo puta smo čuli najave zabrane uvoza Euro 3 automobila. Sada je sigurno da će biti zabranjen uvoz i Euro 3 i Euro 4 polovnjaka od 1. januara 2024. godine.
Kako će zabrana uvoza Euro 3 i Euro 4 vozila uticati na vozače?
Foto: Pixabay
Za razliku od ranijih najava zabrane uvoza, vozači ovu najnoviju najavu zabrane uvoza Euro 3 i Euro 4 automobila nisu uopšte primili "dramatično", piše sajt Polovni automobili.
Uostalom, Euro 4 standard je u zemljama EU stupio na snagu 2005, ali je tada bio obavezujući samo za homologaciju novih tipova automobila. Neki proizvođači su određene modele ili neke njihove verzije proizvodili po Euro 4 standardu još od proleća 2003. godine. Euro 5 standard na scenu stupa septembra 2009. godine - ali neki Euro 5 automobili su se proizvodili i ranije.
Ništa dramatično se neće dogoditi kad na snagu stupi zabrana uvoza Euro 4 i Euro 5 polovnih automobila. Jednostavno, pošto je ta zabrana najavljena na vreme, pripremili su se i uvoznici i kupci, a i bez ove zabrane kupce rast cena polovnjaka više ne može da "šokira", uzimajući u obzir sve više cene novih vozila, inflaciju, Ukrajinu, itd.
 
Do nekog osetnijeg poremećaja možda će doći ukoliko se (ponovo) odloži zabrana uvoza Euro 3 i Euro 4 automobila, mada je to malo verovatno.
 
Hoće li biti problema na tehničkim pregledima za vlasnike starijih vozila?
 
Neće biti problema, bar za sada, prema informacijama kojima trenutno sajt Polovni automobili raspolaže. Naravno, stižu određene stvari koje mogu da budu ozbiljan problem na tehničkim pregledima, kao što je provera ovalnosti kočionih diskova, ali to nema veze sa zabranom uvoza.
 
Kako će ova zabrana uticati na postojeće automobile ispod Euro 5 standarda?
 
Ova zabrana uvoza neće imati nikakvog uticaja na već uvezena vozila, bez obzira da li su registrovana ili ne.
 
Šta će biti sa Euro 3 ili Euro 4 automobilima iz uvoza koji još uvek nisu registrovani u Srbiji?
 
Oni će moći regularno da se registruju i voze. Primer - Euro 3 ili Euro 4 auto je prošao carinsku proceduru i stigao na parking auto-placa, gde čeka da bude prodat. Dođe vozač, kupi ga, registruje ga i vozi ga bez problema.
 
To je to - ako je Euro 3 ili Euro 4 vozilo već ocarinjeno i ušlo u Srbiju, priča je završena. Njegov novi vlasnik neće imati problema sa registracijom ili vožnjom čak ni ako je taj auto uvezen pre zabrane, a on ga kupio nakon zabrane.
 
Ovo ne važi samo za auto-placeve, već i za sve druge.
 
Hoće li zabrana Euro 3 i Euro 4 automobila rešiti problem zagađenja?
 
Kvare se DPF-ovi i na Euro 5 i na Euro 6 automobilima. Na primer, Euro 6 dizelaš je možda star već sedam godina i prešao oko 150.000 km. Ništa neobično da kod njega dođe do ozbiljnih problema sa DPF-om. Stradaju DPF-ovi i prateće komponente (senzori, AdBlue sistemi, itd.) i kod vozila pod garancijom, na mnogo manjim kilometražama.
 
I to ne samo u Srbiji, već u čitavoj Evropi. Kada vlasnici čuju cenu ugradnje novog DPF-a, neretko se odlučuju da ga skinu. Pritom često blokiraju i EGR ventil.
Takav Euro 6 dizelaš sa skinutim DPF filterom i katalizatorom (u "paketu"), kao i blokiranim EGR ventilom - koliko on zagađuje? Mnogo, bez obzira što je "na papiru" Euro 6.
 
S druge strane, imamo potpuno ispravan Euro 3 benzinac sa ugrađenim TNG uređajem (plinom), sa ispravnim motorom, koji se pritom 99 odsto vremena vozi na plin.
  • Nikola

    24.07.2023 10:16
    ?
    Kakve veze rat u Ukrajini ima sa uvozom automobila?!
  • Zatuc

    02.04.2023 22:14
    Tek sada??? Glavno da ste elektricne trotinete odavno počeli da zabranjujete… sve u ime dece koju volite da trujete
  • Lukić

    02.04.2023 21:30
    @Visa
    Upravo suprotno, ako imaš stariji auto, vozi ga dok mu ne ode motor ili karoserija, dok ne bude za otpad. Odugovlači sa kupovinom novijeg dokle god možeš!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Preminuo novinar Bojan Tončić

U Beogradu je u 57. godini, nakon duge bolesti, preminuo novinar Bojan Tončić, saopštilo je danas Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS).

Uhapšen zbog pokušaja ubistva u Mirijevu

Policija u Beogradu je, u saradnji sa Višim javnim tužilaštvom, uhapsila M. P. (41) zbog sumnje na pokušaj ubistva, saopštili su danas iz Ministarstva unutrašnjih poslova.