Svake godine petoro mladih pogine ili bude povređeno: Ne penjite se na vagone da vas ne udari struja

Infrastruktura železnice Srbije (IŽS) uputila je upozorenje i apel ljudima da se ne penju na vagone i da ne prilaze kontaktnoj mreži, jer su posledice tragične.
Svake godine petoro mladih pogine ili bude povređeno: Ne penjite se na vagone da vas ne udari struja
Foto: Pixabay
Povodom nesreće koja se u petak dogodila na železničkoj stanici Valjevo, a u kojoj je od posledica strujnog udara iz kontaktne mreže nastradao 15-godišnji dečak, IŽS ponovo apeluje i upozorava, posebno mlade, da se ne penju na vagone i ne približavaju kontaktnoj mreži iznad pruge, jer tako direktno ugrožavaju svoje živote.
 
IŽS podseća da svake godine prosečno četiri do pet osoba, uglavnom mladih, pogine ili bude teško povređeno od posledica strujnog udara iz kontaktne mreže prilikom penjanja na vagone.
"Kroz kontaktnu mrežu iznad pruge prolazi struja jačine od 25.000 volti. Da bi u takvim situacijama došlo do strujnog udara, nije neophodno da se dodirnu vodovi kontaktne mreže, već je dovoljno da se uđe u strujno kolo koje može da bude i nekoliko metara udaljeno od kablova. Takve situacije gotovo se po pravilu dešavaju prilikom penjanja na vagone i posledice budu tragične", ističe se u saopštenju.
Infrastruktura železnice Srbije navodi da sa svoje strane čini sve što je u njenim mogućnostima da se ovakve nesreće ne događaju. Kako kažu, sve železničke stanice imaju upozorenja, a kontaktna mreža uvek je pod naponom, bez obzira da li u stanici ima vagona ili ne, ili su u njoj parkirani stari vagoni.
 
"Nemoguće je ograditi oko tri i po hiljade kilometara pruga i sve stanice u Srbiji, da bi se ovakve nesreće sprečile. Za tako nečim ne postoji bilo kakva saobraćajna, funkcionalna ili ekonomska opravdanost, niti se to radi bilo gde u svetu. Bilo kakvim fizičkim merama obezbeđenja nema načina da se takvi slučajevi spreče, osim da svi budu svesni opasnosti koju sa sobom nose pruga, vagoni i kontaktna mreža i da ponašanje bude odgovorno i propisno", zaključuje se u saopštenju.
  • Бивши железничар

    23.12.2023 18:55
    Док сам радио у ЖТП ниси смео пипнути дугме за отварање кишобрана када пада киша а пролазиш испод контакт мреже ,удара струја у палац због електрицитета ,једино да праве кишобране са гуменом дршком
  • Miki

    23.12.2023 15:52
    Stara garda
    Prva stvar sto me je uciteljica naucila je da se hoda levom stranom puta da bi video auto koji iz suprotnog pravca ide blize tebi i da bi mogao da se sklonis u stranu.
    Druga stvar je da se ne motas nigde blizu zeleznice (da se ne piski na kablove sa nadvoznjaka napr).
    A danas svuda vidjam trudnice ili majke sa kolicima koje idu desnom stranom puta....
    Mozda je onaj u pravu kad kaze da je skola postala debilana. Sta ih uce sada uopste..?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija