U planu izmene zakona o poslovanju taksista: Predloženo da se uvedu kamere u vozila

U planu su izmene Zakona koji uređuje poslovanje taksista.
U planu izmene zakona o poslovanju taksista: Predloženo da se uvedu kamere u vozila
Foto: 021.rs
Kako piše Blic, cilj je da se u pravilnik uvedu norme koje će definisati bolju zaštitu vozača, ali i putnika.
 
Prema informacijama beogradskog lista, jedna od prvih uredbi u novom pravilniku trebalo bi da bude uvođenje kamere u taksi vozila (dvostrukih i spolja i unutra zarad veće zaštite kako sebe tako i stranke koju voze). 
Pored toga taksisti traže i:
 
- veće kazne za nelegalne vozače koji se predstavljaju kao taksisti,
- veće kazne za one koji krše propise u okviru taksi udruženja,
- bolju zaštitu.
Da su ove izmene neophodne pokazuju poslednji incidenti, a u kojima su učestvovali i taksisti. Reč je uglavnom o neprimernom ponašanju, i kršenju odnosa klijent-taksi, a prijavljeno je u prethodnoj nedelji i polno uznemiravanje.
 
"Podržavamo da se što veći broj kamera ugradi u vozila. Pričamo o kamerama koje snimaju tok vožnje, ne pričamo o kamerama koje snimaju unutrašnjost vozila. Pobornici kamere za snimanje saobraćajnih situacija, takozvanih auto-kamera. Mogu da istaknem da od kada je uvedena mera da je postavljen video nadzor u autobusima gradskog prevoza, da je drastično smanjen broj sudskih postupaka", prokomentarisao je za "Blic" Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
 
On kaže da je do smanjenja broja sudskih postupaka došlo najviše zbog toga što je postalo vrlo lako utvrditi kako se nezgoda dogodila i ko je za saobraćajnu nezgodu odgovoran.
 
"Prethodno je bio veliki broj postupaka u kojima nije bilo moguće tačno utvrditi ko je prošao na crveno svetlo, gde se ne zna ko se kome prestrojio u traku, ili ko je prešao na levu stranu puta i slično. Dakle, mislim da savesni vozači mogu da imaju samo korist od kamera, a svakako i ostali. Prirodno je da kada neko zna da se svaki njegov pokret snima, on je na taj način još odgovorniji. Verujem da bi ova mera vodila ka većoj odgovornosti, odnosno ka savesnom ponašanju taksista i ostalih učesnika u saobraćaju, a verujem da će to značiti i putnicima", zaključuje Okanović.
I predsednik Saveza auto-taksi udruženja Srbije (SATUS) Aleksandar Bjelić ranije je rekao za "Blic" da su potrebne veće sankcije za one koji krše propise.
 
Bjelić upućuje i na problem što se pojedine aplikacije iznajmljuju nelegalnim prevoznicima.
 
"Ne prihvatajte izgovore da je automobil na popravci. Ne postoji zamenski auto, nije dozvoljeno", ističe ovaj sagovornik.
  • Milana

    26.05.2024 17:14
    Predlog za kamere
    Jednu kameru obavezno postaviti na levi vozačev prozor. Tako da ne može da isturi ruku i luftira pazuh dok vozi.
  • Gimme Shelter

    26.05.2024 16:46
    Sve se rešava efikasno i brzo, kada drzava zeli da resi. Na aerodrumu Kloten u Cirihu postoji aerodrumski taxi koji odvozi putnike sa aerodruma,ali ne sme da u povratku primi putnika u Cirihu ili bili gde. Svi taxi mogu da dovoze na aerodrum,ali ne smeju da primaju putnike na aerodrumu,osim ako putnik nije porucio baš tog vozača,stose lako utvrdi. Šef aerodrumske taxi policije je bivsi taxista koji zna sve trikove,koji rade u civilu ,i koji ima pravo da upozori,kazni ili zabrani ulazak odredjenog taxija na aerodrum,ili citavoj firmi kojoj pripada taj taxi u ponovljenom slučaju narusavanja propisa.
    Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja je jedan politički parazit,proizvod koji je na celu agencije koja treba da bude samostalna nadpartijska i koja moze da utiče i donosi zakone za bezbednost u saobraćaju,medjutim,taj Okanovic je samo jedan maneken koji ne radi svoj posao i steti nama gradjanima jer smo svedoci svakodnevnih pogibija,sakacenja uzasa u sabracaju na sta on i njegova agencija ne reaguju,a postoje da bi reagovali i zaveli red u saobradjaju.
  • NS boy

    26.05.2024 14:05
    @boger
    Pa jedino u NS-u taksi nije uređen..previše je taksista bez položenog ispita, gazda firmi sa dobijenim brojevima preko veze, itd, itd...jedino je u ovom gradu teška divljaština.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija