
Motociklisti i dalje u velikom broju stradaju na putevima: "Uče se propisi, ali ne i opasnosti"
Sezona dvotočkaša je uveliko počela, a sa njom i talas crnih vesti sa puteva Srbije.

Foto: 021.rs (Ilustracija)
Samo proteklog vikenda na našim putevima život su izgubila dvojica mladih motociklista, a to je samo nastavak prošlogodišnje crne serije u kojoj je poginulo čak 43 vozača motocikala.
Ministarstvo unutrašnjih poslova je, pre nekoliko dana, imajući u vidu da se sa lepim vremenom pojačava intenzitet saobraćaja, ali i prisustvo motociklista na putevima, apelovalo na sve učesnike u saobraćaju da budu oprezniji u vožnji, a poseban apel na odgovornije ponašanje upućen je vozačima motocikala i mopeda.
"U narednom periodu prilagodite brzinu vožnje stanju puta i uslovima saobraćaja, koristite zaštitnu kacigu i drugu zaštitnu opremu, nosite svetlu odeću i kacigu s reflektujućim detaljima, na motocikl i moped sedite bez prethodnog konzumiranja alkohola i droge i ne precenjujte svoje vozačke sposobnosti", navodi se u apelu MUP.
Prekršaj do prekršaja
Međutim, to, očigledno, nije dovoljno. Svako ko je ovih dana imao priliku da vozi putevima Srbije svedok je neoprezne vožnje motociklista, piše Euronews Srbija. "Debelo" prekoračenje brzine je takoreći normalna stvar, obilaženje kolone automobila s leve i desne strane, na punoj ili dvostrukoj punoj liniji, "provlačenje" između automobila "na milimetar", vožnja suprotnom trakom...
Statistika je pokazala da je rizik učešća motociklista u saobraćajnoj nesreći i do 20 puta veći u odnosu na vozača putničkog vozila, a Damir Okanović iz Agencije za bezbednost saobraćaja za Euronews Srbija kaže da su se saobraćajne navike u Srbiji drastično promenile posle pandemije korona virusa.
"Po završetku pandemije ljudi su, generalno, postali mnogo neoprezniji u saobraćaju, ima mnogo više nasilne i bahate vožnje, ne poštuju se propisi, rasprave na raskrsnicama su sve češće... pretpostavljam da bi psiholozi mogli da imaju odgovor na pitanje zašto je to tako", kaže na početku Okanović.
"Kad je o motociklistima reč, problem je sistemski. U auto školama u kojima se dobija dozvola A kategorije uče se propisi, ali ne i opasnosti koje prate vožnju motocikla. Tako da motociklisti bez sumnje znaju sve propise, ali nisu svesni svih opasnosti koje ih vrebaju kao vozače motocikla", kaže on.
Da su sistemske promene neophodne saglasan je i dr Vladimir Jevtić, predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista. On naglašava i odgovornost vozača automobila koji tokom sezone dvotočkaša moraju da budu mnogo oprezniji nego inače i obrate pažnju na druge učesnike u saobraćaju, ali takođe navodi da bi stvari sistemski trebalo promeniti, kako bi se izbegle nove tragedije ili barem smanjile na najmanju moguću meru. Ako već nije kasno.
"Mi imamo mnogo sitnih problema u vezi sa bezbednošću u saobraćaju koji se ne rešavaju godinama", kaže on za Euronews Srbija i dodaje:
"Ljudi nisu svesni da se samo zbog nekorišćenja pokazivača pravca (migavca) događa 80 odsto saobraćajnih nezgoda. Da navedem još jedan primer, nedavno smo uradili 'blic' istraživanje u Beogradu i utvrdili da devet od 10 vozača koristi mobilni telefon dok čeka na semaforu, potpuno nesvesni činjenice da su, i dok stoje na semaforu, aktivni učesnici u saobraćaju", kaže Jevtić.
Stručnjak za bezbednost u saobraćaju otkriva da je prošle godine, prema nezvaničnim informacijama, naplaćeno više od 1.800.000 kazni za saobraćajne prekršaje, ali da to očigledno nije donelo rezultate.
"Možemo da napišemo i dva i tri miliona kazni, ali to neće rešiti sistemske probleme. Te takozvane 'sitnice' koje moramo da rešimo samo se nagomilavaju, ti 'mali' problemi koje godinama ne rešavamo dovešće do toga da na kraju s njima neće moći da se izbore ni najbolji japanski saobraćajni strućnjaci. A s druge strane, pripremljene strategije već godinama stoje u fiokama. Bezbednost svih učesnika u saobračaju zavisi od toga da li ćemo reagovati, ili samo nastaviti da okrećemo glavu od problema", kaže Jevtić.
Okanović takođe ukazuje i na činjenicu da motociklisti određenih godina u motociklima vide stvar imidža i prestiža, a ne prevozno sredstvo.
"Da budemo sasvim iskreni. Svi znamo da dobar deo klinaca kupuje motore ne zbog potrebe, već zbog adrenalina koji donosi vožnja. A ako njima ne uspemo da objasnimo opasnosti koje ona nosi sa sobom, ostaćemo u problemu, a mladi će nastaviti da stradaju na putevima i ulicama. Kvalitetnija edukacija, uz primenu novih, ozbiljnih strategija za poboljšanje bezbednosti u saobraćaju, sigurno bi promenili stvari nabolje", smatra Okanović.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
Zbog praznika: Naplatne stanice rade bez pauze tokom produženog vikenda
01.05.2025.•
0
Zbog prvomajskih praznika i produženog vikenda očekuje pojačan intenzitet saobraćaja na svim putnim pravcima, zbog čega će naplatne rampe na autoputevima raditi non-stop.
Po nalogu Vučića: Srbija nudi pomoć Izraelu u gašenju šumskih požara
01.05.2025.•
0
Ministarstvo unutrašnjih poslova Srbije ponudilo je pomoć Izraelu u gašenju šumskih požara u okolini Jerusalima.
Da nam živi rad(nik): Prvi maj u raljama prekarijata
01.05.2025.•
2
Studenti u Srbiji više puta su pozvali na generalni štrajk, ali njihovi pozivi uglavnom su prolazili bez odgovora sa druge strane.
AMSS: Pojačan intenzitet saobraćaja ka izletištima zbog Dana rada
01.05.2025.•
0
Vozače danas očekuju dobri uslovi za vožnju i pojačan saobraćaj od ranih jutarnjih sati ka izletištima, jezerima, planinama, manastirima i parkovima.
Gore stari napušteni vagoni kod železničke stanice Topčider
01.05.2025.•
0
Vatra je jutros zahvatila stare, parkirane vagone kod železničke stanice Topčider u Beogradu.
DNEVNI KVIZ: 2.000 pitanja je za nama
01.05.2025.•
2
Pred vama je 200. dnevni kviz koji objavljujemo na 021.rs.
Međak: Kos to nije rekla, ali uslovi za ulazak u EU rasturaju vlast SNS
01.05.2025.•
3
Potpredsednik Evropskog pokreta u Srbiji Vladimir Međak je ocenio da ton evropske komesarke za proširenje Marte Kos tokom posete Srbiji ukazuje da "poskupljuje" podrška EU vlastima predsednika Srbije.
Medicinski fakultet u Nišu preti studentima krivičnim gonjenjem ako ne odblokiraju fakultet
01.05.2025.•
4
Dekanski kolegijum Medicinskog fakulteta u Nišu dostavio je studentima u blokadi obaveštenje u kom ih je upozorio da će biti krivično i disciplinski gonjeni ako do 4. maja ne okončaju blokadu.
Dekan i uprava Pravnog fakulteta u Beogradu podneli ostavke
30.04.2025.•
6
Dekan Pravnog fakulteta u Beogradu Bojan Milisavljević i cela uprava fakulteta podneli su večeras ostavke.
BIRODI: Vučićevo ime na listi SNS za lokalne izbore kršenje Ustava i zakona
30.04.2025.•
4
Biro za društvena istraživanja upozorava da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić prekršio Ustav i zakone jer je njegovo ime na listi SNS za lokalne izbore u Kosjeriću i u Zaječaru zakazane za 8. jun.
I "studenti koji hoće da uče" sastali se s Martom Kos
30.04.2025.•
4
Student Miloš Pavlović izjavio je da su predstavnici studenata koji kažu da hoće da uče imali "konstruktivan i ohrabrujuć" sastanak sa evropskom komesarkom za proširenje Martom Kos.
DNEVNI KVIZ: 10 pitanja - šta nećete znati
30.04.2025.•
11
Dobro došli u 199. izdanje 021.rs dnevnog kviza.
Macut kupio vilu vrednu milion evra dan pre nego što je imenovan za premijera
30.04.2025.•
43
Novi premijer Srbije Đuro Macut sa suprugom je pre dve nedelje kupio vilu vrednu više od milion evra na Zvezdari od Tomislava Bogetića, nekadšnjeg direktora javnog preduzeća "Beograd put".
Novi krug nagradne igre "Uzmi račun i pobedi" počinje 1. maja
30.04.2025.•
0
Novi krug nagradne igre "Uzmi račun i pobedi" počinje u četvrtak, 1. maja.
Četvorica poginula u selu kod Topole: Muškarac upao u septičku jamu, ostali pokušavali da ga spasu
30.04.2025.•
10
Četiri osobe nastradale su u selu nedaleko od Topole.
Udruženje "Naš pRoTeSt": Rukovodstvo RTS-a ne odustaje od kršenja novinarskih načela
30.04.2025.•
0
Udruženje radnika RTS-a "Naš pRoTeSt" saopštilo je da će ostati upamćeno da se rukovodstvo javnog servisa tokom blokade nije obratilo gotovo nikom od zaposlenih.
Goran Bregović stavljen na listu nepoželjnih u Letoniji
30.04.2025.•
3
Muzičar Goran Bregović stavljen je na listu nepoželjnih osoba u Letoniji, rekao je za državnu televiziju ministar unutrašnjih poslova Rihards Kozlovskis.
RERI: Fabrika kreča Ziđin neometano radi više od tri godine bez potrebnih dozvola
30.04.2025.•
0
Ministarstvo zaštite životne sredine odbilo je da izda saglasnost na studiju kojom se procenjuju uticaji na životnu sredinu povećanja kapaciteta fabrike kreča Ziđin Zagrađe u Boru.
Druga godišnjica masovnog ubistva u "Ribnikaru": U subotu komemorativni program
30.04.2025.•
0
U Beogradu će u subotu, 3. maja komemorativnim programom biti obeležena druga godišnjica masovnog ubistva u OŠ "Vladislav Ribnikar".
Širi se "Ćacilend" ispred Skupštine: Kombi sa rotacijom dovezao nove šatore
30.04.2025.•
34
Šatorsko naselje postavljeno ispred Skupštine Srbije uoči mitinga Srpske napredne stranke 12. marta i dalje se širi.
Odložen početak suđenja po tužbi Branislava Jovanovića protiv predsednika Vučića
30.04.2025.•
1
Odloženo je prvo ročište na suđenju po tužbi Branislava Jovanovića, predstavnika grupe građana "Niš, naš grad", protiv predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
Komentari 19
/
nema provlacenja. zato vam je data cela traka.
Vlada
Prelaženje kolovoza je prvo i osnovno uslovljeno zakonskom odredbom ZOBS-a koji kaže da vozači moraju da uspore kad se približavaju prelazu kako bi U SVAKOJ situaciji mogli da se zaustave. Isto pravilo važi i svuda van Srbije, tako da tvoje odbijanje da tako postupiš, osim što je vođeno odsustvo razuma i nevaspitanjem, takođe predstavlja i nerazumevanje i kršenje zakona.
The Lalosh
Provlačenje između vozila dok stoje JESTE dozvoljeno, ali pod uslovom da ima mesta i da ne ugrožavaš ni sebe, ni ostale učesnike u saobraćaju.
E sad, što su ljudi u vozilima frustrirani, pa namerno zatvaraju prolaz motociklistima da budu prvi na semaforu, to je stvar kompleksa i vaspitanja.
A činjenica je da je bezbednije da motocikli budu prvi na semaforu jer se tako i ubrzava saobraćaj. Opet pod uslovom da se vozi po propisima, a ne pun gas kada se upali zeleno...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar