Motociklisti i dalje u velikom broju stradaju na putevima: "Uče se propisi, ali ne i opasnosti"
Sezona dvotočkaša je uveliko počela, a sa njom i talas crnih vesti sa puteva Srbije.
Foto: 021.rs (Ilustracija)
Samo proteklog vikenda na našim putevima život su izgubila dvojica mladih motociklista, a to je samo nastavak prošlogodišnje crne serije u kojoj je poginulo čak 43 vozača motocikala.
Ministarstvo unutrašnjih poslova je, pre nekoliko dana, imajući u vidu da se sa lepim vremenom pojačava intenzitet saobraćaja, ali i prisustvo motociklista na putevima, apelovalo na sve učesnike u saobraćaju da budu oprezniji u vožnji, a poseban apel na odgovornije ponašanje upućen je vozačima motocikala i mopeda.
"U narednom periodu prilagodite brzinu vožnje stanju puta i uslovima saobraćaja, koristite zaštitnu kacigu i drugu zaštitnu opremu, nosite svetlu odeću i kacigu s reflektujućim detaljima, na motocikl i moped sedite bez prethodnog konzumiranja alkohola i droge i ne precenjujte svoje vozačke sposobnosti", navodi se u apelu MUP.
Prekršaj do prekršaja
Međutim, to, očigledno, nije dovoljno. Svako ko je ovih dana imao priliku da vozi putevima Srbije svedok je neoprezne vožnje motociklista, piše Euronews Srbija. "Debelo" prekoračenje brzine je takoreći normalna stvar, obilaženje kolone automobila s leve i desne strane, na punoj ili dvostrukoj punoj liniji, "provlačenje" između automobila "na milimetar", vožnja suprotnom trakom...
Statistika je pokazala da je rizik učešća motociklista u saobraćajnoj nesreći i do 20 puta veći u odnosu na vozača putničkog vozila, a Damir Okanović iz Agencije za bezbednost saobraćaja za Euronews Srbija kaže da su se saobraćajne navike u Srbiji drastično promenile posle pandemije korona virusa.
"Po završetku pandemije ljudi su, generalno, postali mnogo neoprezniji u saobraćaju, ima mnogo više nasilne i bahate vožnje, ne poštuju se propisi, rasprave na raskrsnicama su sve češće... pretpostavljam da bi psiholozi mogli da imaju odgovor na pitanje zašto je to tako", kaže na početku Okanović.
"Kad je o motociklistima reč, problem je sistemski. U auto školama u kojima se dobija dozvola A kategorije uče se propisi, ali ne i opasnosti koje prate vožnju motocikla. Tako da motociklisti bez sumnje znaju sve propise, ali nisu svesni svih opasnosti koje ih vrebaju kao vozače motocikla", kaže on.
Da su sistemske promene neophodne saglasan je i dr Vladimir Jevtić, predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista. On naglašava i odgovornost vozača automobila koji tokom sezone dvotočkaša moraju da budu mnogo oprezniji nego inače i obrate pažnju na druge učesnike u saobraćaju, ali takođe navodi da bi stvari sistemski trebalo promeniti, kako bi se izbegle nove tragedije ili barem smanjile na najmanju moguću meru. Ako već nije kasno.
"Mi imamo mnogo sitnih problema u vezi sa bezbednošću u saobraćaju koji se ne rešavaju godinama", kaže on za Euronews Srbija i dodaje:
"Ljudi nisu svesni da se samo zbog nekorišćenja pokazivača pravca (migavca) događa 80 odsto saobraćajnih nezgoda. Da navedem još jedan primer, nedavno smo uradili 'blic' istraživanje u Beogradu i utvrdili da devet od 10 vozača koristi mobilni telefon dok čeka na semaforu, potpuno nesvesni činjenice da su, i dok stoje na semaforu, aktivni učesnici u saobraćaju", kaže Jevtić.
Stručnjak za bezbednost u saobraćaju otkriva da je prošle godine, prema nezvaničnim informacijama, naplaćeno više od 1.800.000 kazni za saobraćajne prekršaje, ali da to očigledno nije donelo rezultate.
"Možemo da napišemo i dva i tri miliona kazni, ali to neće rešiti sistemske probleme. Te takozvane 'sitnice' koje moramo da rešimo samo se nagomilavaju, ti 'mali' problemi koje godinama ne rešavamo dovešće do toga da na kraju s njima neće moći da se izbore ni najbolji japanski saobraćajni strućnjaci. A s druge strane, pripremljene strategije već godinama stoje u fiokama. Bezbednost svih učesnika u saobračaju zavisi od toga da li ćemo reagovati, ili samo nastaviti da okrećemo glavu od problema", kaže Jevtić.
Okanović takođe ukazuje i na činjenicu da motociklisti određenih godina u motociklima vide stvar imidža i prestiža, a ne prevozno sredstvo.
"Da budemo sasvim iskreni. Svi znamo da dobar deo klinaca kupuje motore ne zbog potrebe, već zbog adrenalina koji donosi vožnja. A ako njima ne uspemo da objasnimo opasnosti koje ona nosi sa sobom, ostaćemo u problemu, a mladi će nastaviti da stradaju na putevima i ulicama. Kvalitetnija edukacija, uz primenu novih, ozbiljnih strategija za poboljšanje bezbednosti u saobraćaju, sigurno bi promenili stvari nabolje", smatra Okanović.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
Nova sednica parlamenta u utorak
12.12.2025.•
0
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić zakazala je za utorak, 16. decembar, novu sednicu parlamenta.
Pajvančić: Dobar uvid u razmere eventualne zloupotrebe daje glasanje van birališta koje je u porastu
12.12.2025.•
0
Za pobedu na budućim izborima biće potrebna velika izlaznost, dobro obučeni kontrolori birališta, zaštita izbornog prava tokom trajanja procesa, kao i odbrana izbornih rezultata, ocenila je profesorka Marijana Pajvačić.
Reakcije: Pretnje redakciji Radara i Dušanu Petričiću moraju biti shvaćene ozbiljno
12.12.2025.•
0
Pretnje nasiljem upućene članovima redakcije nedeljnika Radar i karikaturisti Dušanu Petričiću moraju da budu shvaćene ozbiljno, upozorio je predstavnik OEBS-a za slobodu medija Jan Bratu.
Putevi Srbije: Vozite oprezno zbog magle i moguće poledice
12.12.2025.•
0
Zbog najavljenih niskih temperatura u jutarnjim i večernjim satima postoji mogućnost pojave mestimične poledice, saopštili su "Putevi Srbije".
Ministar pravde bez komentara na najavu Vučića da će amnestirati one koji budu optuženi zbog Generalštaba
12.12.2025.•
5
Ministar pravde Nenad Vujić nije danas želeo da komentariše izjavu predsednika države Aleksandra Vučića da će amnestirati sve koji budu optuženi zbog Generalštaba.
Dijana Hrka: Pokušaji da se moja borba uprlja, nisam imala dublerku tokom štrajka glađu
12.12.2025.•
0
Majka mladića stradalog u padu novosadske nadstrešnice Dijana Hrka kaže da se suočava sa pokušajima da se njena borba za odgovornost za tu tragediju uprlja i obezvredi.
MUP upozorava na prevarante: Javljaju starijim ljudima da su im bližnji povređeni i traže novac za lečenje
12.12.2025.•
1
MUP upozorava da su u prethodnom periodu uočeni brojni slučajevi prevara u kojima su se nepoznate osobe, pozivajući građane na fiksne telefone, lažno predstavljale kao lekari različitih zdravstvenih ustanova.
Brnabić: Turbulentna godina u Skupštini Srbije, završavamo dobrom debatom
12.12.2025.•
2
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da je 2025. godina bila turbulentna kada je reč o radu parlamenta.
Više od 130.000 prijava za upis objekata po novom zakonu
12.12.2025.•
11
Ministarka građevinarstva Aleksandra Sofronijević izjavila je da je podneto više od 131.000 prijava za upis objekata po novom Zakonu o posebnim uslovima za evidentiranje i upis prava svojine na nepokretnostima.
Smenjeni urednik na RTS-u najavljuje štrajk glađu: Moj opstanak zavisi od Bujoševića
12.12.2025.•
19
Smenjeni urednik noćnih vesti RTS-a Ivan Plavšić, najavio da će od srede započeti štrajk glađu.
Najava uklanjanja Ćacilenda: Signali iz Brisela
12.12.2025.•
24
Predsednik Srbije izrazio je nadu da će šatori ispred Skupštine Srbije, takozvani Ćacilend, biti uklonjeni do kraja godine.
Ministarstvo finansija od januara gasi račune univerzitetima, problemi u najavi
12.12.2025.•
4
Ministarstvo finansija uputilo je obaveštenje univerzitetima i fakultetima da će, usled početka primene informacionog sistema SPIRI, od 5. januara biti pogašeni svi dosašnji računi tih institucija.
Inicijativa za opstanak poljoprivrednika: Nastavlja se represija
12.12.2025.•
1
Inicijativa za opstanak poljoprivrednika Srbije saopštila je da je njihovom članu stiglo rešenje o pasivnom statusu u trajanju od pet godina, što su ocenili kao nastavak represije.
Dubravka Đedović Handanović o širenju gasne mreže
12.12.2025.•
3
Srbija nastavlja da radi na širenju mogućnosti za snabdevanje energentima iz različitih pravaca, a završava se i razdvajanje u gasnom sektoru, kazala je ministarka energetike Dubravka Đedović Handanović.
Vučić po modelu Putina, Erdogana i Mila Đukanovića: Kandidat za premijera
12.12.2025.•
43
Izvesno je da će se Aleksandar Vučić kandidovati za premijersku funkciju.
Pucnjava u restoranu u Obrenovcu, uhapšena trojica
12.12.2025.•
0
Tri osobe su uhapšena nakon pucnjave u ugostiteljskom objektu koja se dogodilo u četvrtak, u Obrenovcu.
Tužiteljka demantuje direktora policije: Ne govori istinu, policajci su me odvratili od uviđaja
11.12.2025.•
3
Tužiteljka Prvog osnovnog javnog tužilaštva u Beogradu Gordana Nedić Isailović demantovala je navode direktora policije Dragana Vasiljevića.
DNEVNI KVIZ: Deset pitanja - može li bolje?
11.12.2025.•
13
Još jedan 021.rs dnevni kviz je pred vama.
Kruna i skiptar kralja Petra I postaju kulturno dobro od izuzetnog značaja
11.12.2025.•
4
Vlada Srbije je danas donela "Odluku o utvrđivanju krunidbenih insignija kralja Petra I Karađorđevića (1844-1921) za kulturno dobro od izuzetnog značaja".
Vučić: Pomilovaću sve koji budu optuženi zbog Generalštaba
11.12.2025.•
83
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će u slučaju da bude podignuta optužnica u vezi sa projektom Generalštab, "pomilovati sve koji su navodno učestvovali u malverzacijama".
Komentari 19
/
nema provlacenja. zato vam je data cela traka.
Vlada
Prelaženje kolovoza je prvo i osnovno uslovljeno zakonskom odredbom ZOBS-a koji kaže da vozači moraju da uspore kad se približavaju prelazu kako bi U SVAKOJ situaciji mogli da se zaustave. Isto pravilo važi i svuda van Srbije, tako da tvoje odbijanje da tako postupiš, osim što je vođeno odsustvo razuma i nevaspitanjem, takođe predstavlja i nerazumevanje i kršenje zakona.
The Lalosh
Provlačenje između vozila dok stoje JESTE dozvoljeno, ali pod uslovom da ima mesta i da ne ugrožavaš ni sebe, ni ostale učesnike u saobraćaju.
E sad, što su ljudi u vozilima frustrirani, pa namerno zatvaraju prolaz motociklistima da budu prvi na semaforu, to je stvar kompleksa i vaspitanja.
A činjenica je da je bezbednije da motocikli budu prvi na semaforu jer se tako i ubrzava saobraćaj. Opet pod uslovom da se vozi po propisima, a ne pun gas kada se upali zeleno...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar