
Motociklisti i dalje u velikom broju stradaju na putevima: "Uče se propisi, ali ne i opasnosti"
Sezona dvotočkaša je uveliko počela, a sa njom i talas crnih vesti sa puteva Srbije.

Foto: 021.rs (Ilustracija)
Samo proteklog vikenda na našim putevima život su izgubila dvojica mladih motociklista, a to je samo nastavak prošlogodišnje crne serije u kojoj je poginulo čak 43 vozača motocikala.
Ministarstvo unutrašnjih poslova je, pre nekoliko dana, imajući u vidu da se sa lepim vremenom pojačava intenzitet saobraćaja, ali i prisustvo motociklista na putevima, apelovalo na sve učesnike u saobraćaju da budu oprezniji u vožnji, a poseban apel na odgovornije ponašanje upućen je vozačima motocikala i mopeda.
"U narednom periodu prilagodite brzinu vožnje stanju puta i uslovima saobraćaja, koristite zaštitnu kacigu i drugu zaštitnu opremu, nosite svetlu odeću i kacigu s reflektujućim detaljima, na motocikl i moped sedite bez prethodnog konzumiranja alkohola i droge i ne precenjujte svoje vozačke sposobnosti", navodi se u apelu MUP.
Prekršaj do prekršaja
Međutim, to, očigledno, nije dovoljno. Svako ko je ovih dana imao priliku da vozi putevima Srbije svedok je neoprezne vožnje motociklista, piše Euronews Srbija. "Debelo" prekoračenje brzine je takoreći normalna stvar, obilaženje kolone automobila s leve i desne strane, na punoj ili dvostrukoj punoj liniji, "provlačenje" između automobila "na milimetar", vožnja suprotnom trakom...
Statistika je pokazala da je rizik učešća motociklista u saobraćajnoj nesreći i do 20 puta veći u odnosu na vozača putničkog vozila, a Damir Okanović iz Agencije za bezbednost saobraćaja za Euronews Srbija kaže da su se saobraćajne navike u Srbiji drastično promenile posle pandemije korona virusa.
"Po završetku pandemije ljudi su, generalno, postali mnogo neoprezniji u saobraćaju, ima mnogo više nasilne i bahate vožnje, ne poštuju se propisi, rasprave na raskrsnicama su sve češće... pretpostavljam da bi psiholozi mogli da imaju odgovor na pitanje zašto je to tako", kaže na početku Okanović.
"Kad je o motociklistima reč, problem je sistemski. U auto školama u kojima se dobija dozvola A kategorije uče se propisi, ali ne i opasnosti koje prate vožnju motocikla. Tako da motociklisti bez sumnje znaju sve propise, ali nisu svesni svih opasnosti koje ih vrebaju kao vozače motocikla", kaže on.
Da su sistemske promene neophodne saglasan je i dr Vladimir Jevtić, predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista. On naglašava i odgovornost vozača automobila koji tokom sezone dvotočkaša moraju da budu mnogo oprezniji nego inače i obrate pažnju na druge učesnike u saobraćaju, ali takođe navodi da bi stvari sistemski trebalo promeniti, kako bi se izbegle nove tragedije ili barem smanjile na najmanju moguću meru. Ako već nije kasno.
"Mi imamo mnogo sitnih problema u vezi sa bezbednošću u saobraćaju koji se ne rešavaju godinama", kaže on za Euronews Srbija i dodaje:
"Ljudi nisu svesni da se samo zbog nekorišćenja pokazivača pravca (migavca) događa 80 odsto saobraćajnih nezgoda. Da navedem još jedan primer, nedavno smo uradili 'blic' istraživanje u Beogradu i utvrdili da devet od 10 vozača koristi mobilni telefon dok čeka na semaforu, potpuno nesvesni činjenice da su, i dok stoje na semaforu, aktivni učesnici u saobraćaju", kaže Jevtić.
Stručnjak za bezbednost u saobraćaju otkriva da je prošle godine, prema nezvaničnim informacijama, naplaćeno više od 1.800.000 kazni za saobraćajne prekršaje, ali da to očigledno nije donelo rezultate.
"Možemo da napišemo i dva i tri miliona kazni, ali to neće rešiti sistemske probleme. Te takozvane 'sitnice' koje moramo da rešimo samo se nagomilavaju, ti 'mali' problemi koje godinama ne rešavamo dovešće do toga da na kraju s njima neće moći da se izbore ni najbolji japanski saobraćajni strućnjaci. A s druge strane, pripremljene strategije već godinama stoje u fiokama. Bezbednost svih učesnika u saobračaju zavisi od toga da li ćemo reagovati, ili samo nastaviti da okrećemo glavu od problema", kaže Jevtić.
Okanović takođe ukazuje i na činjenicu da motociklisti određenih godina u motociklima vide stvar imidža i prestiža, a ne prevozno sredstvo.
"Da budemo sasvim iskreni. Svi znamo da dobar deo klinaca kupuje motore ne zbog potrebe, već zbog adrenalina koji donosi vožnja. A ako njima ne uspemo da objasnimo opasnosti koje ona nosi sa sobom, ostaćemo u problemu, a mladi će nastaviti da stradaju na putevima i ulicama. Kvalitetnija edukacija, uz primenu novih, ozbiljnih strategija za poboljšanje bezbednosti u saobraćaju, sigurno bi promenili stvari nabolje", smatra Okanović.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
Uhapšen još jedan saradnik bivše gradonačelnice Niša: "Muljanjem" došao do 181 milion dinara
23.06.2025.•
0
Niška policija uhapsila je S. M. (50) zbog zloupotrebe službenog položaja u pomaganju.
Objavljena rešenja testa iz srpskog jezika
23.06.2025.•
0
Učenici osmog razreda danas su polagali test iz srpskog, odnosno maternjeg jezika.
Ništa od Skupštine Kosova: Propao i 36. pokušaj konstituisanja
23.06.2025.•
0
Skupština Kosova ni danas nije konstituisana iz 36. puta zbog nedostatka kvoruma za formiranje izborne komisije za izbor predsednika parlamenta.
Akademska zajednica 15. dan blokira raskrsnicu kod Vlade: Ne odustaje do ispunjenja zahteva
23.06.2025.•
0
Članovi akademske zajednice 15. dan protestuju ispred Vlade Srbije, blokirajući raskrsnicu Nemanjine i Ulice kneza Miloša, gde će, kako su najavili, ostati do ispunjenja zahteva.
Vučić: Imaćemo najmoćniju malu armiju u svetu, biće digitalna, a vraćamo i obavezni vojni rok
23.06.2025.•
11
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da će posle promena koje će biti sprovedene u narednom periodu u Vojsci Srbije ona postati jedna od najmoćnijih malih armija u svetu.
Dve traume - silovanje i prijavljivanje
23.06.2025.•
0
Upozorenje: Ovaj tekst sadrži opise koji mogu biti uznemirujući nekim čitaocima. Neka imena su izmenjena ili uklonjena.
Nastavljeno prepucavanje dve frakcije POKS-a: Ukinut beogradski odbor, ali je dobio predsednicu
23.06.2025.•
0
Pokret obnove Kraljevine Srbije (POKS) jednoglasnom odlukom Predsedništva stranke raspustio je beogradski odbor.
Srbija godišnje dobija 80.000 novih penzionera: "Starosna granica za sada ostaje ista"
23.06.2025.•
2
Srbija u proseku godišnje dobija između 75.000 i 80.000 novih penzionera, ali starosna granica za odlazak u penziju za sada ostaje ista, izjavio je direktor Fonda PIO Relja Ognjenović.
Vladimir Đukanović brani službu bezbednosti: To je srce države, najbolji mladi ljudi da rade za nju
23.06.2025.•
2
Član Predsedništa SNS Vladimir Đukanović poručio je da je služba bezbednosti "srce države".
Dačić: Policija će tokom studentskog protesta na Vidovdan biti jednako profesionalna kao i do sada
23.06.2025.•
6
Ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić izjavio je da će policija za vreme vidovdanskog skupa 28. juna u Beogradu, koji su najavili studenti, "biti profesionalna, kao i do sada".
Šapić ne odustaje od spomenika Draži Mihailoviću: Odbijen za prvu lokaciju, tu je predlog za novu
23.06.2025.•
0
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić želi da se spomenik generalu Dragoljubu Draži Mihailoviću podigne na Ušću.
DNEVNI KVIZ: Deset pitanja - o svemu
23.06.2025.•
2
Nova radna nedelja, novi 021.rs dnevni kviz je pred vama.
O skupu na Vidovdan: "Neće biti 'Dan D' već početak kraja diktatora, ne pecati se na Ćacilend"
23.06.2025.•
33
Učesnici emisije "Utisak nedelje" poručili su da studentski protest u Beogradu 28. juna, na Vidovdan, "neće biti Dan D", i da nasilje nikada nije bio izbor studenata.
Klime će morati da se sklone sa fasada zgrada - gde ih premestiti i ko će to plaćati?
23.06.2025.•
37
Rok za uklanjanje spoljnih jedinica klima sa uličnih strana fasada objekata javne namene u zaštićenoj okolini kulturnih dobara je 4. avgust ove godine.
Osmaci danas polažu test iz srpskog jezika
23.06.2025.•
0
Učenici osmog razreda danas, 23. juna polažu završni test iz srpskog odnosno maternjeg jezika, što je prvi predmet od tri koja će polagati u okviru male mature.
Dojava o bombi na Fakultetu organizacionih nauka, u ponedeljak niko ne sme da boravi u zgradi
22.06.2025.•
6
Na zvaničnu mejl adresu Fakulteta organizacionih nauka 15. juna 2025. godine stigao je anonimni mejl u kojem se navodi da će 23. juna 2025. godine biti postavljen eksploziv na tom Fakultetu.
Brnabić o izvozu oružja Izraelu: Žao mi je zbog ratova, moramo da prodajemo ono što proizvedemo
22.06.2025.•
49
Predsednica Skupštine Ana Brnabić izjavila je, povodom kritika što Srbija izvozi naoružanje Izraelu, da joj je "žao zbog ratova", ali da Srbija oružje i municiju koju proizvodi - mora da prodaje".
Osmaci sutra polažu završni test iz maternjeg jezika
22.06.2025.•
0
Učenici osmog razreda će u ponedeljak, 23. juna polagati završni test iz srpskog, odnosno, maternjeg jezika, što je prvi predmet od ukupno tri koja će polagati u okviru završnog testa.
Odbor za informisanje sutra o primeni zakona kod predlaganja kandidata za REM
22.06.2025.•
0
Članovi Odbora za informisanje Narodne skupštine sutra će razmatrati mišljenja različitih ministarstava o primeni odredbi Zakona u postupku predlaganja kandidata za članove Saveta REM-a.
Veća količina oružja i municije otkrivena na Severu Kosova
22.06.2025.•
2
Policija Kosova je pod nadzorom Kfora i Euleksa, sprovela opsežnu raciju u selu Valač, u opštini Zvečan, na severu Kosova, gde je otkrila, kako tvrdi, veliko skladište oružja i municije.
Komentari 19
/
nema provlacenja. zato vam je data cela traka.
Vlada
Prelaženje kolovoza je prvo i osnovno uslovljeno zakonskom odredbom ZOBS-a koji kaže da vozači moraju da uspore kad se približavaju prelazu kako bi U SVAKOJ situaciji mogli da se zaustave. Isto pravilo važi i svuda van Srbije, tako da tvoje odbijanje da tako postupiš, osim što je vođeno odsustvo razuma i nevaspitanjem, takođe predstavlja i nerazumevanje i kršenje zakona.
The Lalosh
Provlačenje između vozila dok stoje JESTE dozvoljeno, ali pod uslovom da ima mesta i da ne ugrožavaš ni sebe, ni ostale učesnike u saobraćaju.
E sad, što su ljudi u vozilima frustrirani, pa namerno zatvaraju prolaz motociklistima da budu prvi na semaforu, to je stvar kompleksa i vaspitanja.
A činjenica je da je bezbednije da motocikli budu prvi na semaforu jer se tako i ubrzava saobraćaj. Opet pod uslovom da se vozi po propisima, a ne pun gas kada se upali zeleno...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar