Problemi koje su Kinezi uočili na stanicama do Subotice: Nadstrešnica u Vrbasu može pući ili pasti
Kineski konzorcijum CRIC i CCCC uputio je još jedan dopis investitoru, finansijeru i nadzoru u kojem se detaljno opisuju "postojeći bezbednosni rizici i problemi na deonici pruge Novi Sad - Subotica".
Foto: 021.rs
I taj dopis su na iste adrese uputili samo dan nakon što su prethodno sastavili dopis za investitora, finansijera i nadzor nad rekonstrukcijom pruge od Novog Sada do Subotice, a koji je nedavno objavio Forbes Srbija.
Ovaj magazin je imao uvid i u novi dopis a u njemu su, kako navode, evidentirani problemi na nekoliko staničnih zgrada kao i na drugim objektima na tim stanicama.
Predviđeni period upotrebe odavno prošao
Kinezi na početku ističu da su radove na stanicama u Bačkoj Topoli, Žedniku, Naumovićevu i Subotici izveli u skladu sa odobrenim projektima za izvođenje.
"Na osnovu Idejnog projekta i Projektnog zadatka, glavna konstrukcija gorenavedenih staničnih zgrada i pojedini delovi objekata su stari i nisu obuhvaćeni komercijalnim ugovorom. Postojeće stanične zgrade su davno projektovane i njihov predviđeni period upotrebe je odavno prošao, a prilikom inspekcija na terenu Izvođač radova je primetio da postoje i određeni bezbednosni rizici zbog zastarelih delova objekata, te ovim putem podeća Investitora da obrati pažnju na sledeće", stoji u dopisu i detaljnije, stanicu po stanicu. opisuje uočene probleme.
Bačka Topola: "Suočavamo se s ozbiljnim problemima"
Kineske kompanije podsećaju da je stanica u ovom mestu napravljena krajem XIX veka. Podsećaju da je ugovorom bilo predviđeno da se radi renoviranje i sanacija poda u prizemlju, stolarije, zidova, plafona i parcijalna rekonstrukcija tavanice iznad prvog sprata „što je prošlo tehnički prijem“.
"Stare su fasada stanične zgrade, podovi u prostorijama 1-4 na prvom spratu, trenutno je oštećen plafon na severnoj strani na prvom spratu, ozbiljno su oštećene drvene stepenice na prvom spratu, i svi radovi u vezi sa pomenutim oštećenjima nisu obuhvaćeni komercijalnim ugovorom, a ukoliko se popravke ne izvrše, suočavamo se sa ozbiljnim problemima“, upozorio je kineski konzorcijum.
Izvođač radova predlaže da se izvrši sanacija i rekonstrukcija oštećenih delova objekata.
Žednik: "Jako su stare konstrukcija i instalacije"
Za stanicu u Žedniku, izvođači navode da su u skladu s ugovorom završeni radovi na krečenju i uređenju fasade stanične zgrade, koja je prošla tehnički prijem.
"Jako su stare glavna konstrukcija stanične zgrade i unutrašnje instalacije, delovi unutrašnjih zidova su otpali, u pojedinim zidovima ima i pukotina, a sanacija ovih oštećenja nije bila predviđena komercijalnim ugovorom. Imajući u vidu da postoje bezbednosni rizici, Izvođač predlaže da Investitor unajmi stručno lice koje će sprovesti ispitivanje i procene postojećih objekata, njihovu mogućnost upotrebe i izdržljivost", navodi se u dopisu.
Naumovićevo: "Konstrukcija je prilično stara"
Stanična zgrada u Naumovićevu izgrađena je 1910. navode kineski izvođači.
"Sama konstrukcija je prilično stara i predlog Investitoru je da unajmi stručno lice koje će sprovesti ispitivanje i procene postojećih objekata, kako bi se ustanovilo da je sama konstrukcija zgrade bezbedna za dalju upotrebu", navodi se u oceni objekta.
Subotica: "Postoje slabe tačke na spoju nadstrešnice i zidova"
Stanica u Subotici takođe je jedna od najstarijih. Izgrađena je 1882. stoji u dopisu.
"Konstrukcija i fasada su stari, kao i same krovne grede, dok u unutrašnjosti na zidovima postoje cigle koje su nove dodate i one koje su od ranije. Na peronu 1 u Subotici je čelična konstrukcija nadstrešnice povezana sa postojećim zidovima, i pored izdržljivosti i pouzdanosti nove konstrukcije, i dalje postoje slabe tačke na tom spoju. Izvođač predlaže da Investitor unajmi stručno lice koje će sprovesti ispitivanje i procene postojećih objekata, njihovu mogućnost upotrebe i izdržljivost. Istovremeno je neophodno redovno održavati i voditi računa o spoju pomenute čelične grede konstrukcije nadstrešnice sa postojećim zidovima", piše za stanicu na severu Bačke.
Nadstrešnica u Vrbasu: "Može pući i/ili pasti"
Kineski izvođači osvrću se i na pitanje nadstrešnice na stanici Vrbas Nova.
"Nadstrešnica iznad dvoja bočnih vrata u prizemlju stanice Vrbas Nova i nadstrešnica iznad ulaznih vrata u kancelarije na nivou perona izrađene su od kaljenog stakla, postavljene iznad ulaza, a širina dvoslojnog kaljenog stakla je 1,2 metra. Ovakva vrsta stakla, ukoliko je izložena udarima, pritisku od padanja teških predmeta ili se vremenom istroše i oštete ankeri, može pući i/ili pasti i na taj način povrediti ljude u blizini. Izvođač radova je montirao staklo u skladu sa projektnom dokumentacijom, a kako bi se izbegla opasnost, predlaže da se ispod stakla dodaju aluminijumski nosači kako bi sama konstrukcija nadstrešnice bila stabilnija", navode kineske kompanije koje su uz dopis priložile i slike ove dve nadstešnice.
Kada je reč o ovoj stanici, Kinezi su predložili i da se predviđena staklena ograda na prvom spratu stanice u Vrbasu zameni čeličnom - zbog bezbednosti.
Ostali rizici: Podvožnjaci, mostovi …
Kineski konzorcijum nije ukazao samo na probleme i rizike na staničnim zgradama. Tema dopisa bili su i nadvožnjaci i podvožnjaci.
Za jedan od podvožnjaka navode da nakon njegovog puštanja u saobraćaj, motorna vozila mimo zakona prolaze tuda i ugrožavaju bezbednost pešaka i biciklista, a dešavalo se i da zakače i oštete konstrukciju i osvetljenje u podvožnjaku i "direktno utiču na bezbednost železničkog saobraćaja".
Slična je primedba i za drugi podvožnjak gde ulaze vozila viša od dozvoljene visine i nanose štetu gornjoj konstrukciji, rasveti i oznakama.
Kada je reč o jednom od mostova, Kinezi su upozorili da, ukoliko se desi saobraćajna nezgoda ili vozilo udari u konstrukciju mosta, "postoji ozbiljan uticaj na samu konstrukciju i bezbednost železničkog saobraćaja".
Izvođači predlažu da se postave oznake ograničenja visine
Osim ovoga, oni upozoravaju da se na četiri mesta duž pruge ne može zatvoriti zaštitna ograda zbog situacije na terenu odnosno činjenice da se na tim mestima na prugu nastavljaju različiti industrijski koloseci i krakovi pruga. „Ni na jednoj od pomenutih lokacija nije moguće zatvoriti zaštitnu ogradu zbog situacije na terenu, što znači da postoji opasnost od nezakonitog prolaska nezaposlenih lica i životinja čime se direktno ugrožava železnički saobraćaj“, stoji u dopisu.
Čišćenje i održavanje
Na kraju, kineski konzorcijum se vraća podvožnjacima. Konstatuju da su pušteni u saobraćaj.
"U toku eksploatacije primećeno je da se na najnižim tačkama podvožnjaka akumulira blato, koje dalje ulazi u pumpu za vodu i dovodi do toga da se pumpa ne može automatski pokrenuti. Ukoliko se podvožnjaci i pumpe za vodu ne čiste blagovremeno od nagomilanog mulja, u podvožnjacima će doći do sakupljanja vode koja može uticati na saobraćaj i bezbednost. Izvođač podseća Investitora (ili lica odgovorna za održavanje podvožnjaka) da na vreme čisti i održava odvodne kanale podvožnjaka i same crpne stanice", ističu kineske kompanije.
Uz ovaj problem dodaju i da su primetili ozbiljan prekid i rđu na spoju uzemljenja gromobranske zaštite na staničnoj zgradi u Kisaču.
"Gromobranska zaštita nije u funkciji što predstavlja ozbiljnu opasnost“, ističu Kinezi.
Podsećaju da je gromobranska zaštita stara, a da ti radovi nisu predviđeni ugovorom.
"Izvođač ovim putem moli Investitora da razjasni da li je potrebno rekonstruisati sistem uzemljenja gromobranske zaštite na staničnoj zgradi u Kisaču". navodi se.
Odricanje od odgovornosti
Kao i u slučaju zahteva za proveru stabilnosti stanične zgrade u Novom Sadu, kineske kompanije se pozivaju na obaveze iz ugovora.
"Opisani problemi, kao i mišljenja i predlozi u vezi sa njima, nisu obuhvaćeni komercijalnim ugovorom. Te samim tim nisu odgovornost Izvođača. Ipak, očekujemo vaše dalje instrukcije da li je nešto potrebno menjati. Ljubazno molimo Investitora da što pre da jasan odgovor na gorepomenute probleme kako bi se adekvatne mere i promene implementirale", zaključuju kineske kompanije.
Forbes Srbija navodi da je uputio pitanje kineskom konzorcijumu radi potvrde da su uputili ovaj dopis Infrastrukturi železnice.
"Pitali smo da li im je odgovoreno i da li imaju saznanja da je investitor nešto preduzeo, ali ni na ovo pitanje nismo dobili odgovor", navodi Forbes Srbija.
Odgovor, kako kažu, nisu dobili ni na pitanja upućena portparolu Infrastrukture železnice, da li su dobili novi dopis kineskog konzorcijuma o stanju staničnih zgrada duž deonice pruge od Novog Sada do Subotice i da li su preduzete mere za rešavanje opisanih rizika.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
Novak Nedić i bivši šef Macutovog kabineta u nedelju bili među okupljenima u Ćacilendu
03.11.2025.•
0
CINS je objavio fotografije na kojima se vidi da su se u "Ćacilendu", nakon sukoba u nedelju, nalazili Novak Nedić, bivši generalni sekretar Vlade Srbije i Miloš Anđić, donedavni šef kabineta premijera Đura Macuta.
Vučić: Jurimo dvojicu snajperista u Beogradu, ne možemo tri dana da ih pronađemo
03.11.2025.•
13
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da nadležni organi već tri dana pokušavaju da pronađu dvojicu snajperista koji su, prema obaveštajnim podacima, došli u Beograd.
Psihoterapeut: Muzika koju puštaju iz "Ćacilenda" Dijani Hrki je tortura i produkt perverznog uma
03.11.2025.•
2
Danas posle podne ponovo je puštena glasna muzika iz "Ćacilenda" gde je ozvučenje postavljeno ranije tokom dana.
Ministarstvo spoljnih poslova: Sa žaljenjem smo primilu najavu Švedske, nije u duhu partnerstva dve zemlje
03.11.2025.•
2
Povodom najave Švedske da će deo pomoći namenjen državi Srbiji preusmeriti na civilni sektor zbog problema u oblasti vladavine prava, slobode medija i borbe protiv korupcije, oglasilo se Ministarstvo spoljnih poslova.
VIDEO: Tuča u Ćacilendu, policija intervenisala
03.11.2025.•
15
U "Ćacilendu" je večeras došlo do incidenta, zbog kojeg je intervenisala policija.
Trener Radničkog Mladen Žižović preminuo tokom utakmice u Lučanima
03.11.2025.•
4
Trener Radničkog 1923, Mladen Žižović, preminuo je tokom utakmice u Lučanima.
VIDEO: Situacija večeras mirna između dva skupa kod Skupštine, iz Ćacilenda trešti muzika
03.11.2025.•
0
Građani i studenti i večeras su okupljeni na raskrsnici Takovske ulice i Bulevara kralja Aleksandra u centru Beograda, u znak podrške Dijani Hrki, koja štrajkuje glađu.
Kamioni na Batrovcima i Šidu čekaju pet sati
03.11.2025.•
0
Putevi Srbije saopštili su da automobili, na graničnim prelazima, prolaze bez zadržavanja dok kamioni čekaju od tri do pet sati da izađu iz Srbije.
Švedska obustavlja podršku delu državnih institucija u Srbiji: "Razvoj u Srbiji ide u pogrešnom pravcu"
03.11.2025.•
11
Švedska je odlučila da obustavi deo finansijske pomoći državnim institucijama Srbije i da sredstva preusmeri na jačanje civilnog društva, zbog, kako navode, pogoršanja stanja vladavine prava, korupcije i slobode medija.
Komitet pravnika: MUP kamp ispred parlamenta opisuje kao legalan, a trebalo je da odbaci prijavu tog skupa
03.11.2025.•
2
Komitet pravnika za ljudska prava poziva MUP da hitno spreči dalju zloupotrebu prava na slobodu okupljanja u Pionirskom parku i na javnoj površini ispred Narodne skupštine, Predsedništva Srbije i Skupštine Beograda.
Vujošević: KSS treba da reaguje zbog hapšenja Štimca
03.11.2025.•
4
Proslavljeni košarkaški trener Duško Vujošević izjavio je da hapšenje bivšeg košarkaškog reprezentativca Vladimira Štimca predstavlja nastavak represije vlasti prema građanima koji se bore za pravdu i normalnu Srbiju.
Dijana Hrka odgovorila Vučeviću: Slagao me je da će krivci biti u zatvoru
03.11.2025.•
4
Dijana Hrka, koja štrajkuje glađu ispred Skupštine Srbije, kaže da ju je predsednik SNS i bivši premijer Miloš Vučević slagao jer joj je obećao da će odgovorni za smrt njenog sina i još petnaest ljudi biti kažnjeni.
Advokat: Štimcu ponovo određeno policijsko zadržavanje
03.11.2025.•
1
Advokat Nikola Lakić saopštio je da je bivšem košarkašu Vladimiru Štimcu ponovo određeno 24-časovno policijsko zadržavanje, iako je prethodno sud bio usvojio žalbu odbrane.
Marko Kričak legitimisao novinara Danasa: "Snimao postupanje policije, pa da vidimo"
03.11.2025.•
5
Komandir Jedinice za obezbeđenje (JZO) Marko Kričak legitimisao je novinara Danas Vojina Radovanovića, u Beogradu, u noći kada je došlo do incidenata kod Ćacilenda.
Preminuo dramaturg i teatrolog Radomir Putnik
03.11.2025.•
0
Nekadašnji direktor Drame Narodnog pozorišta u Beogradu, dramaturg i teatrolog Radomir Putnik preminuo je u 79. godini, objavio je taj teatar.
Vladimir Štimac prebačen iz pritvora u Urgentni centar, očekuje se da će kasnije biti pušten na slobodu
03.11.2025.•
3
Advokat Nikola Lakić saopštio je da je Vladimir Štimac prebačen iz policijskog pritvora u Urgentni centar zbog primanja redovne terapije.
Šta sadrži paket proširenja EU: Pohvale za Crnu Goru i Albaniju, oštre reči za Srbiju
03.11.2025.•
14
Ovogodišnji paket proširenja sadržaće pohvale za Crnu Goru i Albaniju, reči ohrabrenja za Ukrajinu i Moldaviju i mnogo manje entuzijazma kada je reč o BiH, Severnoj Makedoniji a, posebno, Srbiji.
Struka traži povlačenje predloga leks specijalisa za Generalštab
03.11.2025.•
4
Grupa institucija, profesionalnih asocijacija, organizacija i pojedinaca traži da se iz skupštinske procedura povuče leks specijalis za Generalštab u Beogradu.
VIDEO Ekološki ustanak: Naprednjaci Dijani Hrki puštali pesmu "pošla majka da potraži sina"
03.11.2025.•
33
Odbornici opozicije u Skupštini opštine Palilula najoštrije su osudili "sramno i nečovečno ponašanje zaposlenih u opštini" koji su Dijani Hrki uputili pesmu "pošla majka da potraži sina".
Trampov zet preko leks specijalisa lakše do lokacije Generalštaba: Šta tačno piše u 11 članova zakona
03.11.2025.•
15
Projekat stambeno-poslovnog kompleksa koji kompanija Džareda Kušnera namerava da izgradi na mestu Generalštaba, u predloženom leks specijalisu, proglašen je za projekat od značaja za Republiku Srbiju.
Komentari 39
Zile
Sanja
Petar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar