
Problemi koje su Kinezi uočili na stanicama do Subotice: Nadstrešnica u Vrbasu može pući ili pasti
Kineski konzorcijum CRIC i CCCC uputio je još jedan dopis investitoru, finansijeru i nadzoru u kojem se detaljno opisuju "postojeći bezbednosni rizici i problemi na deonici pruge Novi Sad - Subotica".

Foto: 021.rs
I taj dopis su na iste adrese uputili samo dan nakon što su prethodno sastavili dopis za investitora, finansijera i nadzor nad rekonstrukcijom pruge od Novog Sada do Subotice, a koji je nedavno objavio Forbes Srbija.
Ovaj magazin je imao uvid i u novi dopis a u njemu su, kako navode, evidentirani problemi na nekoliko staničnih zgrada kao i na drugim objektima na tim stanicama.
Predviđeni period upotrebe odavno prošao
Kinezi na početku ističu da su radove na stanicama u Bačkoj Topoli, Žedniku, Naumovićevu i Subotici izveli u skladu sa odobrenim projektima za izvođenje.
"Na osnovu Idejnog projekta i Projektnog zadatka, glavna konstrukcija gorenavedenih staničnih zgrada i pojedini delovi objekata su stari i nisu obuhvaćeni komercijalnim ugovorom. Postojeće stanične zgrade su davno projektovane i njihov predviđeni period upotrebe je odavno prošao, a prilikom inspekcija na terenu Izvođač radova je primetio da postoje i određeni bezbednosni rizici zbog zastarelih delova objekata, te ovim putem podeća Investitora da obrati pažnju na sledeće", stoji u dopisu i detaljnije, stanicu po stanicu. opisuje uočene probleme.
Bačka Topola: "Suočavamo se s ozbiljnim problemima"
Kineske kompanije podsećaju da je stanica u ovom mestu napravljena krajem XIX veka. Podsećaju da je ugovorom bilo predviđeno da se radi renoviranje i sanacija poda u prizemlju, stolarije, zidova, plafona i parcijalna rekonstrukcija tavanice iznad prvog sprata „što je prošlo tehnički prijem“.
"Stare su fasada stanične zgrade, podovi u prostorijama 1-4 na prvom spratu, trenutno je oštećen plafon na severnoj strani na prvom spratu, ozbiljno su oštećene drvene stepenice na prvom spratu, i svi radovi u vezi sa pomenutim oštećenjima nisu obuhvaćeni komercijalnim ugovorom, a ukoliko se popravke ne izvrše, suočavamo se sa ozbiljnim problemima“, upozorio je kineski konzorcijum.
Izvođač radova predlaže da se izvrši sanacija i rekonstrukcija oštećenih delova objekata.
Žednik: "Jako su stare konstrukcija i instalacije"
Za stanicu u Žedniku, izvođači navode da su u skladu s ugovorom završeni radovi na krečenju i uređenju fasade stanične zgrade, koja je prošla tehnički prijem.
"Jako su stare glavna konstrukcija stanične zgrade i unutrašnje instalacije, delovi unutrašnjih zidova su otpali, u pojedinim zidovima ima i pukotina, a sanacija ovih oštećenja nije bila predviđena komercijalnim ugovorom. Imajući u vidu da postoje bezbednosni rizici, Izvođač predlaže da Investitor unajmi stručno lice koje će sprovesti ispitivanje i procene postojećih objekata, njihovu mogućnost upotrebe i izdržljivost", navodi se u dopisu.
Naumovićevo: "Konstrukcija je prilično stara"
Stanična zgrada u Naumovićevu izgrađena je 1910. navode kineski izvođači.
"Sama konstrukcija je prilično stara i predlog Investitoru je da unajmi stručno lice koje će sprovesti ispitivanje i procene postojećih objekata, kako bi se ustanovilo da je sama konstrukcija zgrade bezbedna za dalju upotrebu", navodi se u oceni objekta.
Subotica: "Postoje slabe tačke na spoju nadstrešnice i zidova"
Stanica u Subotici takođe je jedna od najstarijih. Izgrađena je 1882. stoji u dopisu.
"Konstrukcija i fasada su stari, kao i same krovne grede, dok u unutrašnjosti na zidovima postoje cigle koje su nove dodate i one koje su od ranije. Na peronu 1 u Subotici je čelična konstrukcija nadstrešnice povezana sa postojećim zidovima, i pored izdržljivosti i pouzdanosti nove konstrukcije, i dalje postoje slabe tačke na tom spoju. Izvođač predlaže da Investitor unajmi stručno lice koje će sprovesti ispitivanje i procene postojećih objekata, njihovu mogućnost upotrebe i izdržljivost. Istovremeno je neophodno redovno održavati i voditi računa o spoju pomenute čelične grede konstrukcije nadstrešnice sa postojećim zidovima", piše za stanicu na severu Bačke.
Nadstrešnica u Vrbasu: "Može pući i/ili pasti"
Kineski izvođači osvrću se i na pitanje nadstrešnice na stanici Vrbas Nova.
"Nadstrešnica iznad dvoja bočnih vrata u prizemlju stanice Vrbas Nova i nadstrešnica iznad ulaznih vrata u kancelarije na nivou perona izrađene su od kaljenog stakla, postavljene iznad ulaza, a širina dvoslojnog kaljenog stakla je 1,2 metra. Ovakva vrsta stakla, ukoliko je izložena udarima, pritisku od padanja teških predmeta ili se vremenom istroše i oštete ankeri, može pući i/ili pasti i na taj način povrediti ljude u blizini. Izvođač radova je montirao staklo u skladu sa projektnom dokumentacijom, a kako bi se izbegla opasnost, predlaže da se ispod stakla dodaju aluminijumski nosači kako bi sama konstrukcija nadstrešnice bila stabilnija", navode kineske kompanije koje su uz dopis priložile i slike ove dve nadstešnice.
Kada je reč o ovoj stanici, Kinezi su predložili i da se predviđena staklena ograda na prvom spratu stanice u Vrbasu zameni čeličnom - zbog bezbednosti.
Ostali rizici: Podvožnjaci, mostovi …
Kineski konzorcijum nije ukazao samo na probleme i rizike na staničnim zgradama. Tema dopisa bili su i nadvožnjaci i podvožnjaci.
Za jedan od podvožnjaka navode da nakon njegovog puštanja u saobraćaj, motorna vozila mimo zakona prolaze tuda i ugrožavaju bezbednost pešaka i biciklista, a dešavalo se i da zakače i oštete konstrukciju i osvetljenje u podvožnjaku i "direktno utiču na bezbednost železničkog saobraćaja".
Slična je primedba i za drugi podvožnjak gde ulaze vozila viša od dozvoljene visine i nanose štetu gornjoj konstrukciji, rasveti i oznakama.
Kada je reč o jednom od mostova, Kinezi su upozorili da, ukoliko se desi saobraćajna nezgoda ili vozilo udari u konstrukciju mosta, "postoji ozbiljan uticaj na samu konstrukciju i bezbednost železničkog saobraćaja".
Izvođači predlažu da se postave oznake ograničenja visine
Osim ovoga, oni upozoravaju da se na četiri mesta duž pruge ne može zatvoriti zaštitna ograda zbog situacije na terenu odnosno činjenice da se na tim mestima na prugu nastavljaju različiti industrijski koloseci i krakovi pruga. „Ni na jednoj od pomenutih lokacija nije moguće zatvoriti zaštitnu ogradu zbog situacije na terenu, što znači da postoji opasnost od nezakonitog prolaska nezaposlenih lica i životinja čime se direktno ugrožava železnički saobraćaj“, stoji u dopisu.
Čišćenje i održavanje
Na kraju, kineski konzorcijum se vraća podvožnjacima. Konstatuju da su pušteni u saobraćaj.
"U toku eksploatacije primećeno je da se na najnižim tačkama podvožnjaka akumulira blato, koje dalje ulazi u pumpu za vodu i dovodi do toga da se pumpa ne može automatski pokrenuti. Ukoliko se podvožnjaci i pumpe za vodu ne čiste blagovremeno od nagomilanog mulja, u podvožnjacima će doći do sakupljanja vode koja može uticati na saobraćaj i bezbednost. Izvođač podseća Investitora (ili lica odgovorna za održavanje podvožnjaka) da na vreme čisti i održava odvodne kanale podvožnjaka i same crpne stanice", ističu kineske kompanije.
Uz ovaj problem dodaju i da su primetili ozbiljan prekid i rđu na spoju uzemljenja gromobranske zaštite na staničnoj zgradi u Kisaču.
"Gromobranska zaštita nije u funkciji što predstavlja ozbiljnu opasnost“, ističu Kinezi.
Podsećaju da je gromobranska zaštita stara, a da ti radovi nisu predviđeni ugovorom.
"Izvođač ovim putem moli Investitora da razjasni da li je potrebno rekonstruisati sistem uzemljenja gromobranske zaštite na staničnoj zgradi u Kisaču". navodi se.
Odricanje od odgovornosti
Kao i u slučaju zahteva za proveru stabilnosti stanične zgrade u Novom Sadu, kineske kompanije se pozivaju na obaveze iz ugovora.
"Opisani problemi, kao i mišljenja i predlozi u vezi sa njima, nisu obuhvaćeni komercijalnim ugovorom. Te samim tim nisu odgovornost Izvođača. Ipak, očekujemo vaše dalje instrukcije da li je nešto potrebno menjati. Ljubazno molimo Investitora da što pre da jasan odgovor na gorepomenute probleme kako bi se adekvatne mere i promene implementirale", zaključuju kineske kompanije.
Forbes Srbija navodi da je uputio pitanje kineskom konzorcijumu radi potvrde da su uputili ovaj dopis Infrastrukturi železnice.
"Pitali smo da li im je odgovoreno i da li imaju saznanja da je investitor nešto preduzeo, ali ni na ovo pitanje nismo dobili odgovor", navodi Forbes Srbija.
Odgovor, kako kažu, nisu dobili ni na pitanja upućena portparolu Infrastrukture železnice, da li su dobili novi dopis kineskog konzorcijuma o stanju staničnih zgrada duž deonice pruge od Novog Sada do Subotice i da li su preduzete mere za rešavanje opisanih rizika.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
MUP: Prevara na Fejsbuku u kojoj je zloupotrebljen premijer Macut
01.08.2025.•
7
MUP je upozorio građane da je na Fejsbuku identifikovana nova sofisticirana investiciona prevara u okviru koje je zloupotrebljen lik premijera Đura Macuta.
Goran Vesić operisan rano jutros
01.08.2025.•
14
Bivši ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić primljen je juče hitno u bolnicu.
Kompanija Ringier raskinula ugovor sa Ivanom Ivanovićem
01.08.2025.•
19
Novinar i voditelj Ivan Ivanović saopštio je da se prekida emitovanje emisija "Veče sa Ivanom Ivanovićem" i "Četiri i po muškarca sa Ivanom Ivanovićem" na Blic televiziji.
Macut: Kao društvo u ovom trenutku nismo zreli za vanredne izbore
01.08.2025.•
30
Premijer Srbije Đuro Macut izjavio je da "kao društvo u ovom trenutku nismo zreli za vanredne parlamentarne izbore, jer su strasti podignute i nemamo protivtežu u standardnim partijama".
DNEVNI KVIZ: Deset pitanja - za kraj radne nedelje
01.08.2025.•
10
Za kraj radne nedelje još jedan 021.rs dnevni kviz.
U gradovima Srbije danas okupljanja uz pitanje: "Ko je kriv?"
01.08.2025.•
0
Studenti i građani danas će, osim u Novom Sadu, komemorativnim i protestnim skupovima i u drugim gradovima obeležiti devet meseci od pada nadstrešnice novosadske železničke stanice.
Olivera Kovačević: Smenjena sam zbog podrške studentima i što sam tužila Vučića
01.08.2025.•
17
Olivera Kovačević smenjena je sa mesta supervizorke i urednice festivala Pesma za Evroviziju, odlukom generalnog direktora Radio-televizije Srbije Dragana Bujoševića.
Profesor Filozofskog fakulteta: Ne može biti poništen prijemni zbog pitanja koje se vlasti ne dopada
01.08.2025.•
25
Profesor beogradskog Filozofskog fakulteta Oliver Tošković kaže da ne može biti poništen prijemni ispit na tom fakultetu zbog jednog pitanja koje se ministru prosvete i političkoj opciji koju podržava ne dopada.
Pojačan saobraćaj zbog nove smene turista
01.08.2025.•
0
Predstoji vikend i još jedna velika smena turista karakteristična za prve dane avgusta.
Od danas nova pravila za proizvode sa palminim uljem
01.08.2025.•
5
Od danas u Srbiji važe nova pravila za proizvode sa palminim uljem, tako da mlečni proizvodi koji sadrže palmino ili drugo biljno ulje neće moći da se označavaju ili predstavljaju kao da su u potpunosti od mleka.
VIDEO Šabac protiv iskopavanja litijuma: Dogovoreno zajedničko delovanje sa Valjevom i Loznicom
31.07.2025.•
12
U Šapcu je održan protest protiv iskopavanja litijuma u Srbiji, u kojem su učestvovali građani, predstavnici ekoloških organizacija, studenti i maturanti.
Policija u akciji suzbijanja “Netfliks” fišing prevare na internetu uhapsila osam osoba
31.07.2025.•
0
Policija je u nastavku akcije suzbijanja "Netfliks" fišing prevare na internetu uhapsila osam osoba, zbog sumnje da su falsifikovali i zloupotrebili platne kartice građana u vrednosti od više od dva miliona dinara.
VIDEO: Greta Tunberg na protestu u Beogradu
31.07.2025.•
22
Švedska klimatska aktivistkinja boravi danas u Beogradu, vidi se na video snimcima sa društvenih mreža.
Beograđanin star 86 godina vozio u suprotnom smeru kod Čačka: Izazvao udes, dobio prekršajnu
31.07.2025.•
6
Pripadnici Policijske uprave u Čačku podneli su prekršajnu prijavu protiv osamdesetšestogodišnjeg T. T. iz Beograda, koji je vozio suprotnim smerom na auto-putu Miloš Veliki kod Čačka i izazvao saobraćajni udes.
VIDEO: Na Novom Beogradu blokirane četiri raskrsnice u sklopu protesta Omladinska blokada
31.07.2025.•
2
Zborovi građana i studenti su večeras na Novom Beogradu blokirali četiri raskrsnice u ulici Omladinskih brigada, u okviru protesta "Omladinska blokada".
FOTO, VIDEO: Građani i studenti blokirali kružni tok u centru Novog Pazara
31.07.2025.•
3
Građani i studenti u blokadi Državnog univerziteta u Novom Pazaru blokirali su oko 17 časova kružni tok u centru grada.
Studenti Filozofskog: Pitanje o studentskim zahtevima na prijemnom je stvar opšte informisanosti
31.07.2025.•
3
Studenti u blokadi Filozofskog fakulteta u Beogradu saopštili su "da se zbog krize u državi pitanje o studentskim zahtevima na prijemnom ispitu podvodi pod opštu informisanost".
Nastavljena isplata zarada na fakultetima koji su obnovili nastavu
31.07.2025.•
3
Ministarstvo prosvete uplatilo je visokoškolskim ustanovama ostatak sredstva za plate nastavnog osoblja za februar mesec.
Usvojene izmene Uredbe o uslovima isporuke i snabdevanja strujom
31.07.2025.•
1
Vlada Srbije usvojila je izmene Uredbe o uslovima isporuke i snabdevanja električnom energijom.
Vlada Srbije osniva Komisiju za analizu rada visokoškolskih ustanova
31.07.2025.•
3
Vlada Srbije donela je na današnjoj sednici odluku o obrazovanju Komisije za analizu rada visokoškolskih ustanova.
Ministarstvo prosvete: Rešeni sporni slučajevi upisa na fakultete
31.07.2025.•
0
Ministarstvo prosvete ocenilo je da je model rangiranja za upis na fakultete kojim se prvo vrši rangiranje kandidata koji prvi put upisuju studije u potpunosti usaglašen sa akademskom zajednicom.
Komentari 39
Zile
Sanja
Petar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar