Srbija se zadužuje 298 miliona evra za auto-put Beograd-Zrenjanin-Novi Sad: Ovo su detalji

Država Srbija za potrebe finansiranja projekta izgradnje auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad će se zadužiti maksimalno 35 milijardi dinara, odnosno oko 298 miliona evra kod NLB Komercijalne banke.
Srbija se zadužuje 298 miliona evra za auto-put Beograd-Zrenjanin-Novi Sad: Ovo su detalji
Foto: 021.rs
Kako piše eKapija, tako stoji u predlogu zakona o zaduživanju Republike Srbije kod ove banke.
 
Kako se pojašnjava u predlogu zakona, zaduživanje se vrši na osnovu Ugovora o dugoročnom investicionom kreditu između ove banke i Republike Srbije koji je potpisan 9. maja ove godine.
Ugovorom o dugoročnom investicionom kreditu predviđeno je da Vlada koju predstavlja Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, kao finansijera (korisnik kredita), Koridora Srbije,kao investitora i China Shandong International Economic and Technical Cooperation Group, Ltd. of Snandong Hi-Speed Group Co. Ltd Shandong Hi-Speed Group Mansion, kao izvođača radova, u skladu sa Ugovorom o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji ovog autoputa budu zaduženi su za sprovođenje i implementaciju projekta.
Ugovor predviđa tromesečnu otplatu zajma - 5. januara, 5. aprila, 5. jula i 5. oktobra svake godine, kao i rok dospeća od 11 godina, uključujući period počeka od četiri godine, uz otplatu glavnice u jednakim tromesečnim ratama. Predviđena je i naknada za obradu zahteva i realizaciju kredita koja će biti 0,30 odsto na ukupan iznos zajma i plaćaće se jednokratno. Naknada na nepovučena sredstva iznosiće 0,30 odsto na godišnjem nivou, a kamatna stopa biće tromesečni BELIBOR + fiksna marža od 2,50 odsto godišnje.
 
Kako je naglašeno, sredstva zajma se mogu povlačiti tri godine od datuma stupanja na snagu ugovora, a rok raspoloživosti banka može eksplicitno produžiti, u pismenoj formi na osnovu prethodnog dostavljenog pismenog zahteva.
 
Predviđena je i mogućnost prevremene otplate zajma, ukoliko se proceni da je to povoljnije sa stanovišta upravljanja javnim dugom, uz plaćanje svih dospelih obaveza po osnovu kamate i drugih troškova banke. Naknada za prevremenu otplatu iznosiće 1,50 odsto od iznosa kredita koji se prevremeno otplaćuje.
 
Okvirni komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad potpisan je 10. novembra 2023. godine.
Korisnik kredita će, kako se navodi u predlogu zakona, kredit koristiti samo u svrhu finansiranja faze 1 projekta koja obuhvata deo Deonice 1 Beograd – Zrenjanin, i to:
 
- Poddeonice 1, deo radova na delu od km 0+000 do km 7+100 (gde su izuzeti: asflaterski radovi i gornji stroj, saobraćajna signalizacija, javna rasveta, TK instalacije, uređenje terena i zidovi zaštite od buke, obaloutvrde na mostovima, mostovska kanalizacija)
 
- Poddeonice 4, deo radova na delu od km 52+000 do km 67+662.46 (gde su izuzeti: most preko Begeja, kompletni radovi na petlji Ečka, radovi na kolovoznoj konstrukciji, saobraćajna signalizacija, javna rasveta, TK instalacije, uređenje terena, zidovi zaštite od buke, obaloutvrde na mostovima),
 
- priprema planske i projektne dokumentacije (Idejno rešenje i Idejni projekat) za ukupan obim radova koji je definisan Okvirnim komercijalnim ugovorom.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • zztop

    19.05.2025 10:03
    Moj deda mile je pravio novu štalu kad je prodao tri krave, bika i dva teleta i nije od nikog tražio zajam ...
  • Realista

    19.05.2025 09:52
    prevaranti, lopovi i secikese
    ... a zaobilaznica oko Zrenjanina? Fabrika ispravne vode za piće? Ništa, a?
  • Trenutno nepotrebno

    19.05.2025 09:48
    U idealnom vremenu (koji to nije) pravog ekonomskog zamajca sto znači povećanje transporta putnika i robe medju gradovima, normalno bi bilo imati po Vojvodini po 2 trake sa razdelnim ostrvom izmedju većih gradova (NS-SO-SU; NS-ZR-VŠ, (BG)-ZR-KI-SU + najavljeni "smajli" i autoput BG-PA-VŠ granica). Medjutim...za sada zaista nema ekonomska opravdanost jer trenutno osim autoputa SU-NS-BG ništa drugo nema opravdanost. Priča da će izgradnjom saobraćajnica da se unapredi ekonomija i privuku investitori su priče za laku noć. Dve stvari privlače investitore: stabilnost/regularnost tržišta (pravila važe za sve, harmonizacija pravila sa EU, sigurnost investicije i sl) i dobri putevi (makar i sa jednom trakom/šinom). Trenutnu mrežu puteva lepo prevući novim slojem asfalta pa u bližoj budućnosti, kad se steknu uslovi, dodati po jednu traku i razdelno ostrvo i obilaznice kroz mesta.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Macut: Ne selim se u državnu vilu

Premijer Srbije Đuro Macut demantovao je tvrdnje predsednika Demokratske stranke Srđana Milivojevića da se za njega priprema vila u okviru muzejskog kompleksa "25. maj".