Kako piše
eKapija, tako stoji u predlogu zakona o zaduživanju Republike Srbije kod ove banke.
Kako se pojašnjava u predlogu zakona, zaduživanje se vrši na osnovu Ugovora o dugoročnom investicionom kreditu između ove banke i Republike Srbije koji je potpisan 9. maja ove godine.
Ugovorom o dugoročnom investicionom kreditu predviđeno je da Vlada koju predstavlja Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, kao finansijera (korisnik kredita), Koridora Srbije,kao investitora i China Shandong International Economic and Technical Cooperation Group, Ltd. of Snandong Hi-Speed Group Co. Ltd Shandong Hi-Speed Group Mansion, kao izvođača radova, u skladu sa Ugovorom o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji ovog autoputa budu zaduženi su za sprovođenje i implementaciju projekta.
Ugovor predviđa tromesečnu otplatu zajma - 5. januara, 5. aprila, 5. jula i 5. oktobra svake godine, kao i rok dospeća od 11 godina, uključujući period počeka od četiri godine, uz otplatu glavnice u jednakim tromesečnim ratama. Predviđena je i naknada za obradu zahteva i realizaciju kredita koja će biti 0,30 odsto na ukupan iznos zajma i plaćaće se jednokratno. Naknada na nepovučena sredstva iznosiće 0,30 odsto na godišnjem nivou, a kamatna stopa biće tromesečni BELIBOR + fiksna marža od 2,50 odsto godišnje.
Kako je naglašeno, sredstva zajma se mogu povlačiti tri godine od datuma stupanja na snagu ugovora, a rok raspoloživosti banka može eksplicitno produžiti, u pismenoj formi na osnovu prethodnog dostavljenog pismenog zahteva.
Predviđena je i mogućnost prevremene otplate zajma, ukoliko se proceni da je to povoljnije sa stanovišta upravljanja javnim dugom, uz plaćanje svih dospelih obaveza po osnovu kamate i drugih troškova banke. Naknada za prevremenu otplatu iznosiće 1,50 odsto od iznosa kredita koji se prevremeno otplaćuje.
Okvirni komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad potpisan je 10. novembra 2023. godine.
Korisnik kredita će, kako se navodi u predlogu zakona, kredit koristiti samo u svrhu finansiranja faze 1 projekta koja obuhvata deo Deonice 1 Beograd – Zrenjanin, i to:
- Poddeonice 1, deo radova na delu od km 0+000 do km 7+100 (gde su izuzeti: asflaterski radovi i gornji stroj, saobraćajna signalizacija, javna rasveta, TK instalacije, uređenje terena i zidovi zaštite od buke, obaloutvrde na mostovima, mostovska kanalizacija)
- Poddeonice 4, deo radova na delu od km 52+000 do km 67+662.46 (gde su izuzeti: most preko Begeja, kompletni radovi na petlji Ečka, radovi na kolovoznoj konstrukciji, saobraćajna signalizacija, javna rasveta, TK instalacije, uređenje terena, zidovi zaštite od buke, obaloutvrde na mostovima),
- priprema planske i projektne dokumentacije (Idejno rešenje i Idejni projekat) za ukupan obim radova koji je definisan Okvirnim komercijalnim ugovorom.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 3
zztop
Realista
Trenutno nepotrebno
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar