Kako je ministar izbegao plaćanje saobraćajnih prekršaja: "Ja tebi, ti meni"

Ministar Novica Tončev hvali se da ne vozi službeni već svoj automobil kako "ne bi trošio državne resurse i time dao primer građanima", ali koristi državnu instituciju kao štit od presude za prekršaj.
Kako je ministar izbegao plaćanje saobraćajnih prekršaja: "Ja tebi, ti meni"
Foto: Screenshot (Youtube/Birn Srbija)
Iza toga se krije zanimljiva šema: on je, kako otkriva KRIK, dva automobila svoje firme privremeno ustupio državi, koja ih je onda njemu dala nazad na korišćenje – ovim manevrom Tončevljeva firma postala je imuna na saobraćajne prekršaje i izbegla da plati više od milion dinara kazni.  
 
Ovo otkriće KRIK-a nastalo je u okviru istraživanja imovine političara i ažuriranja profila u istoimenoj bazi.
U noći 2. novembra 2022. godine luksuzni crni "mercedes benz" jurio je auto-putem. Limuzina se kretala dosta brže nego što je dozvoljeno – prosečno je išla 178 kilometara na sat, gotovo 50 više od dozvoljene brzine. 
 
Prekšaj je zabeležen, ali na kraju niko nije odgovarao – jer je ovaj "mercedes", iako u vlasništvu privatne firme, uživao privilegije službenog vozila. 
Bio je registrovan na firmu "Tončev gradnja" čiji je vlasnik ministar bez portfelja u Vladi Srbije Novica Tončev, zadužen za razvoj nerazvijenih opština. On je, međutim, ovaj automobil privremeno dao na korišćenje državnoj Upravi za zajedničke poslove - koja ga je zatim ustupila nazad Tončevu.
 
Ovaj zbunjući krug korišćenja automobila koji je Tončev napravio imao je praktičnu ulogu u izbegavanju kazni za prekršaje.
Naime, kada se na sudu postavilo pitanje ko je te noći vozio "mercedes", ministrov advokat je objasnio da ga koristi državni organ, odnosno Uprava za zajedničke poslove "za potrebe ministra". Kada je to čula, policija je odustala od postupka. 
 
Na taj način Tončev je iskoristio državnu instituciju kao štit od presude za prekršaj.
 
Ovo nije bio jedini takav slučaj. Novinari KRIK-a otkrili su da je Tončev, osim "mercedesa" Upravi dao i "audi a8". Njima su u poslednje dve godine napravljena najmanje 33 prekršaja u Beogradu i Nišu, uglavnom zbog prekoračenja brzine na auto-putu. Za većinu ovih prekršaja, Tončevljeva firma nije osuđena i na taj način je izbegla da plati najmanje milion dinara.
 
Novinari KRIK-a pokušali su da pitaju ministra Tončeva o ovome. On je zakazao intervju u svom kabinetu, ali kada su novinarke stigle, nije bio tamo. Navodno je morao hitno da otputuje, kako nam je rekla njegova saradnica.  
 
Nakon ovoga poslata su mu pitanja preko mejla i vajbera. Obećao je odgovor, ali on nije stigao.
 
Advokat Branko Antić koji je zastupao ministrovu firmu u prekršajnim postupcima tvrdi da nije imao nikakvu ulogu u procesu ustupanja vozila Upravi niti zna šta se krije iza te odluke. 
 
"Moj zadatak je bio da zastupam okrivljene pred sudom i da dostavim dokumentaciju, odnosno ugovor koji sam dobio od uprave Uprave", rekao je on. 
 
Začarani krug
 
Ministar Tončev se u javnosti predstavlja kao imućan funkcioner, koji se obogatio radom svoje firme, a ne zloupotrebom državnih resursa.  
 
"Ja sam ostvaren čovek uš’o u politiku, nemam avione, kamione, jahte, a i imam firmu od 1988. godine gde radimo četiri inžinjera, ja, moja dva sina i supruga i dve snaje", napisao je novinarki KRIK-a.
 
Ipak, njegova kompanija "Tončev gradnja” je u prethodnih 16 godina od države dobila više od osam milijardi dinara (oko 68 miliona evra).
 
U izjavama za medije Tončev se često hvali i time da ne koristi službene, već se vozi svojim automobilima. 
 
To praktično jeste tačno. Ali, u pozadini toga krije se sistem u kojem se privatno pretvara u službeno kada treba da se izbegne kazna. 
 
Kada su radar ili naplatne rampe zabeležili prekršaje ovih automobila – najčešće veliko prekoračenje brzine na auto-putu – policija je najpre zatražila od "Tončev gradnje” podatke o osobi koja je vozila automobil. Kako oni to nisu učinili, policija je od suda tražila pokretanje prekršajnog postupka protiv "Tončev gradnje" i njenog direktora Dragana Zlatkovića. 
 
Svaki put kada ovakvi prekršaji stignu pred sud, u priču se uključuje advokat iz Surdulice Branko Antić, inače zastupnik "Tončev gradnje". 
 
Advokat Antić je pred sudiju izlazio sa već spremljenim odgovorom – automobil je privremeno dat na korišćenje Upravi za zajedničke poslove za potrebe ministra bez portfelja Novice Tončeva. Uz to je isticao i da ne zna ko je vozio automobil, jer vozača angažuje Uprava.
 
U 18 ovakvih situacija pred sudovima u Beogradu i Nišu, što je više od polovine, policija je bez ikakvog objašnjenja odustajala od zahteva za pokretanje prekršajnog postupka.
 
Nije potpuno jasno zbog čega. Uredba o načinu korišćenja službenih automobila propisuje da su od pridržavanja saobraćajnih propisa izuzeti samo vojska, policija i službe bezbednosti. Tončevljevo ministarstvo ne spada u ove kategorije. 
 
Postoje, međutim, postupci u kojima je "Tončev gradnja" ipak bila ipak osuđena. Manje sreće je ministrova firma imala pred sudom u Nišu, gradu koji je bitno uporište njegovog poslovanja. 
 
Ostatak teksta pročitajte OVDE
 
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • 1971

    14.06.2025 10:49
    1971
    Dok prirodno ne stanu generacije od 50 do 90-ih godina korupcija ce biti uvek prisutna jer sa njom zivimo decenijama prilagodjenji.
  • Борац

    14.06.2025 00:19
    Избегавање казни
    Како смо ми погрешили занимање!
  • Жака

    13.06.2025 23:32
    Министар
    Па ето доказа, зашто се сви они куну и боре за опстанак ове власти.
    Све велике главе, су загризли велике залогаје, па сад још и морају да се боре да их не изгубе.
    Велике су паре и бенефиције у игри, боре се за себе и своју децу, то је и политика нашег владајућег режима.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija