Direktor Transportne zajednice: Srbija treba da preuzme još 19 odsto propisa EU u oblasti saobraćaja

Srbija je najnaprednija od svih šest partnera EU u regionu u usklađivanju sa zakonodavstvom EU u oblasti saobraćaja, ali joj ostaje da preuzme još 19 odsto propisa.
Direktor Transportne zajednice: Srbija treba da preuzme još 19 odsto propisa EU u oblasti saobraćaja
Foto: Pixabay (ilustracija)
To je izjavio direktor Stalnog sekretarijata Transportne zajednice Matej Zakonjšek.
 
"Srbija je po količini transponovanog zakonodavstva najnaprednija, ali još dosta toga ima da se uradi", rekao je Zakonjšek.
Dodao je da su na sednici Ministarskog saveta u decembru prošle godine određeni prioriteti za svaku vrstu saobraćaja i izrađeni akcioni planovi za period 2025 -2027. godine.
 
Naveo je da je Srbija ostvarila napredak i u izradi Zakona o bezbednosti železničkog saobraćaja 2024-2026. 
Kada je, kako je rekao reč o drumskoj bezbednosti Srbija prikuplja podatke o bezbednosti po istoj metodologiji kao i EU, a postoji i zajednička kontrola putničkog železničkog saobraćaja sa Mađarskom, kao i da je potpisan memorandum o zelenim trakama sa Mađarskom.
 
Dodao je da preostaje da Srbija usvoji zakon o bezbednosti železničkog saobraćaja, kao i da se uskladi sa pravima u oblasti sertifikata za bezbednost železničkih vozila. U oblasti bezbednosti saobraćaja, potrebno je da Srbija transponuje EU direktive vezane za za ovu oblast.
Prvi put su, prema njegovim rečima, utvrđeni evropski koridori koji uključuju region zapadnog Balkana, a to je zapadnobalkanski i istočno-mediteranski koridor koji počinje od Austrije i ide kroz Sloveniju, povezan je prugom sa Ljubljanom i Trstom, prolazi kroz Hrvatsku i Srbiju i ide prema Grčkoj i Kipru, a drugi krak prema Sofiji i Instanbulu.
 
Dodao je da posebno treba obratiti pažnju na železnički saobraćaj, a da je "izazov" i u EU i u regionu to što se nije dovoljno ulagalo u železnicu poslednje decenije.
 
U bivšoj Jugoslaviji je, kako je rekao, bila velika železnička mreža, ali zbog njenog neodržavanja kvalitet je opadao.
 
Kada bi, prema njegovim rečima, postojao moderan železnički koridor, povezan sa lukama u Grčkoj i na Jadranu, to bi bile najkraće veze između istočne i centralne Evrope i Bliskog istoka, Azije i Evrope.
 
Ocenio je da je stanje u putnoj mreži Srbije bolje, Koridor 10 povezuje je sa Mađarskom i Grčkom, ali je jedan od glavnih izazova u regionu održavanje putne mreže.
 
Zakonjšek je rekao da su "uska grla" u saobraćaju čekanje kamiona na graničnim prelazima i da se zato radi na otvaranju zelenih traka na 11 najprometnijih graničnih prelaza između regiona i EU.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Sipak u caju, nezasl

    11.07.2025 06:29
    Lud ili ?
    Pruga ka Grckoj i Kipru ?
    Kipru ?
    Kipru ?
    Kipru ?
    Ko je ovde lud ?
  • Cicas

    10.07.2025 18:05
    dole politički karijeristi
    doleeee!!!
    na šta smo mi spali, jadni mi
  • haha

    10.07.2025 17:26
    kao da vlast ovde poštuje zakone.. mogu ih “preuzimati” do mile volje kad im ne znače ništa il ih selektivno primenjuju..

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija