Gradnja "Fruškogorskog koridora" i dalje na čekanju

Početak gradnje saobraćajnice od Novog Sada do Rume, "fruškogorski koridor" je više puta najavljivan, a i sada je neizvesno kada će to uslediti.

U ministarstvu građevine kažu da je urađen idejni projekat studije opravdnosti brze saobraćajnice od Novog Sada do početka obilaznice oko Rume i da se trenutno radi projektno-tehnička dokumentacija.

"Na delu trase buduće saobraćajnice koja prolazi kroz gradsko područje Novog Sada u toku je izrada planova detaljnih regulacija, kojima se vrši usklađivanje sa ostalim prostornim sadržajima na području na kojem će se projekat realizovati. Rano je da govori o rokovima za početak radova. Dokumentacija daje mogućnost da se sledeće godine krene u proces donošenja odluke o početku gradnje, zatim slede dogovori i odluka oko izbora i načina finansiranja i izbor izvođača", navode u ministarstvu.

Trasa "Fruškogorskog koridora" će se prostirati od Kaćke petlje, a planirani put dalje vodi preko Dunava i Fruške gore do auto-puta Beograd-Zagreb. Na sremsku stranu će preći preko novog mosta, koji tek treba da bude izgrađen između Ratnog ostrva i Petrovaradinske ade i potom od Crkve Marije Snežne u Petrovaradinu, odnosno Tekija, dalje će voditi prema Bukovcu ispod Fruške gore kroz tunel dug 3.470 metara. Tunel ide prema petlji za Vrdnik, potom se nastavlja ka Rumi.

Ideja o probijanju tunela prvi put je predstavljena 2007. godine, ali je na tome i ostalo. O ovom projektu se mnogo duže govorilo, nego što se radilo na njegovoj realizaciji. Nadležni su, međutim, najavljujući prve radove za jun ove godine, očigledno prevideli da priprema dokumentacije i neophodnih planova i dozvola može da potraje.

Još se ne zna odakle će stići pare za izgradnju ove saobraćajnice, koja ne spada u kategoriju auto-puteva, jer će imati dva puta po dve kolovozne trake široke po 3,5 metra, ali neće imati zaustavne trake.

"Posle usvajanja idejnog projekta i studije opravdanosti od strane Republičke revizione komisije biće poznati podaci o ceni izgradnje, što je neophodno za razmatranje modela finasiranja", navode u ministarstvu.

Kako bi se ubrzala realizacija projekta, ministarstvo građevine i Vlada Vojvodine su se nedavno dogovrili da se zajednički založe kod Minsitarstva finansija da se obezbede sredstva za eksproprijaciju i da se paralelno razgovara o modelu finansiranja.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • Zdravko

    13.09.2016 10:10
    Beogradu treba novi most
    Prvo je trebao biti autoput do Loznice, ali Loznicu su Odsekli (Odsekli su brzu vezu sa Zvornikom, Ljubovijom, Bajinom Baštom, Granicom sa Republikom Srpskom), pa je ostalo samo do Šapca.
    Pa su odsekli Šabac, i Sada je samo do Rumske Petlje.
    Pa su odsekli dve trake, i više nije Autoput već Motorni put...

    Ima snimak na Youtube gde je gostovao neki pokrajinski funkcioner, i objašnjavao projekat(taj skraćeni do Rume), i procenjena vrednost radova je 390 Miliona eura (Sa mostom preko Petrovaradinskog rita i probijanjem tunela kroz Frušku Goru).

    SAMO MOST NA ADI u BG JE KOŠTAO TOLIKO!!! i još će koštati, jer nisu završene sve petlje.
    Sada čujemo da Beogradu TREBA JOŠ JEDAN MOST, a naš put je ponovo na čekanju...

    Ja bih samo zamolio Ministarku da proba sledeće: Da sedne u svoj auto, bez rotacije, bez pratnje, u automobil koji je ipod 2000 kubika, i da pokuša da živa stigne do ...Loznice ili Šapca recimo..

    Trebaće joj čelični živci, da se nateže sa kamiončinama, autobusima, ludacima, trkačima, smaračima, poljoprivrednim i građevinskim pokretnim mašinama, gde je non-stop gužva na putu. Nikako da ne pokušava da krene na put PETKOM ili NEDELJOM, jer bi ovaj moj poziv mogao da se protumači kao poziv da se samoubije....

    Ali Beogradu izgleda treba još jedan most...
  • Nomad

    13.09.2016 10:05
    Mene samo interesuje kako su Crnogorci probili tunel kod Šavnika na Durmitoru, slične dužine kao ovaj što nam obećavaju? Predpostavaljam da je lakše raditi na 1500-2000 metara nadomrske visine, u onom kršu?

    Jednostavno političare kod nas zaboleše donji ektremiteti za nas. A ti narode ćuti, trpi, odobravaj sve njihove postupke. Neodgovorni smo pre sebi i našoj deci i zato nam je tako.
  • Икица

    13.09.2016 09:46
    Ако нема зауставну онда може да буде дежавни пут другог реда тј мотопут са брзинама до 100кмх. Ал ко зна кад ће то да почне. Битнији је аутопут до Косова. А нас у Војводини ко шиша...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

Na prodaju "Naša sloga" iz Kovina

Kovinska "Naša sloga" u stečaju procenjena na 110,1 miliona dinara ponuđena je na prodaju kao pravno lice javnim prikupljanjem ponuda, objavio je stečajni upravnik.