Menu 021

Kikinda: Javni prevoz pred kolapsom, vozači odlaze, autobusi dotrajali

Poslovanje kikindskog javnog prevoznika, preduzeća "Autoprevoz", dovedeno je u pitanje zbog odlaska vozača i dotrajalog voznog parka, upozoravaju u sindikatu.
Info 05.12.2018. | 21:12
Kikinda: Javni prevoz pred kolapsom, vozači odlaze, autobusi dotrajali
Foto: Printscreen (N1)
Međugradske, prigradske linije i vanlinijski saobraćaj - posla ima, ali uskoro neće imati ko i čime da ga obavlja, upozorava sindikat kikindskog "Autoprevoza". Svake nedelje odlaze vozači, pre svega zbog niskih zarada. Za osam, često i 12 sati za volanom, primaju platu od 32.000 dinara.
 
"Teško se jako živi. Sa dvoje dece, to primanje...", kaže Perica Jovanić, vozač u JP “Autoprevoz”.
 
Perica je u firmi 11 godina. Kako objašnjava, problemi su nastupili pre tri godine. Tada su njegove kolege počele masovno da odlaze. Samo za godinu i po dana, otišlo ih je dvadesetak.
 
"Znači, plata mora vozača da se digne i to pod hitno. Ja koliko sam čuo, od Nove godine se menja zakon, sa srpskim pasošem vozač može da ide svugde. Šta će ovde ostati? Kolaps", dodaje Jovanić.
 
Sindikat već tri godine traži da se zarada vozača podigne bar na 38.000 i da firma odustane od ugovora o privremeno-povremenim poslovima na koje ih najčešće zapošljava.
 
"Jasno je nama da to nije problem koji je aktuelan samo kod nas u Kikindi, ali u našoj firmi dvadesetak ljudi koji su otišli u ovom periodu, nama stvara veliki problem", kaže Robert Šulc iz sindikata u JP "Autoprevoz".
 
Šta to konkretno znači objašnjava kroz problem pravljenja dnevnog rasporeda. Vozači moraju da rade po 12 sati, jer ih nema dovoljno za sve planirane polaske. Još jedno goruće pitanje je, dodaje, nedostatak autobusa za međugradski prevoz. Poslednji put su kupljeni 2008. godine.
 
O problemima koji bi mogli ugroziti opstanak "Autoprevoza" sindikat je, kažu, obavestio i gradsku vlast u Kikindi. Dodaju da načelnu podršku gradonačelnika imaju, ali da se na terenu ništa nije promenilo. Veruju zbog toga što nemaju podršku direktora preduzeća, koji nije odgovorio na pitanja o problemima u preduzeću.
 
"Nimalo napora nije uloženo da bi se bilo šta od ovoga što sam naveo rešilo. Direktor svojim obećanjima nije rešio problem", zaključuje Šulc.
 
A početak bi, po njima, bila nabavka pet autobusa za međugradski saobraćaj. Tako bi oni koji su još tu, pa i neki budući vozači imali bar čime da rade.
Autor: N1
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Dusan Savic
    06.12.2018 10:00
    plate
    Veoma jednostavno doalzimo do zakljucka da ce nam uskoro sve faliti.
    Poslodavac nece da podigne platu makar mu to bilo zadnje u zivotu a iskoriscava radnike non stop. Po paroli ako neces da radis ima dosta ne zaposlenih koji cekaju tvoje mesto.
    Svugde je ista situacija i nemojte onda ostati zateceni akda ostanemo bez svega ovd mislim i na velike i srednje i male firme, od inzenjera u EPS-u kojima je pukao film i nece da rade za nista, do vozaca kamiona koji mogu da imaju duplo vecu platu, do prodavaca i vaspitacica koje rade za minimum.
    Pa ako pogledate svugde se trazi radnik a niko nece da plati!!!!
    Brat je radio za minimalac spediciju kod gazde svaki dan od 8 do 20h i subotom, gazda je mislio da ce tako ostati do kraja zivota a hvali se kako je kupio sinu nov auto. E lepo moj brat napustio i otisao da radi za drugu firmu lepo 8h radno vreme plata 4x veca a gazdin posao se raspao, jer covek sve zaboravio kako se radi moj brat sve drzao u malom prstu i kada je otisao ovaj nije mogao da se snadje
  • Putnik
    06.12.2018 02:05
    Nemar
    Vozaci su pretezno ok mada ima idiota medju njima koji puse i telefoniraju dok voe a busevi su katastrofa.Nemaju klimu a voze do Bg ili NS a da ne pricam o onima koji voze po okolnim selima.Prljavi unutra,uzasno smrde a cena karata kao da su u metropoliVozim se njima kad bas moram i ako se ugase necu zaliti.
  • Kašanski
    06.12.2018 00:46
    Otuzna istina
    Koliko sam ja primetio, bla bla car radi sasvim fino (u drugim pravcima). A ovde se radi o tome sto je Kikinda u geostrateskom smislu slepo crevo, i sto nijedan drugi prevoznik sem Kikindjana nema interesa da saobraca kroz Kikindu jer jednostavno nikome nije usput samim tim nije ni isplativo, premalo karata se tu pradaje i zato su i cene toliko visoke. I ovo nije specificno samo za kikindu nego za sva mesta u srbiji koja se ne nalaze u neposrednoj blizini koridora X
  • Sofer
    05.12.2018 23:54
    Haha
    Samo napred momci vozaci se traze po EU plate su dobre krecu od min 2000eura pa na vise nemojte sedeti ovde i cekati da vas gazde vrte.Nek im voze mame i tate.

KOMENTARI nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje autora komentara.

NEMAMO nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za izbor komentara koji će biti objavljeni i nemamo obavezu obrazlaganja odluka s tim u vezi.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje, koji sadrže pretnje, uvrede na rasnoj, verskoj i nacionalnoj osnovi, netoleranciju svake vrste, upućuju na nezakonit sadržaj ili predstavljaju osnov za utvrđivanje građanske odgovornosti. Neće biti objavljeni ni oni komentari koji su opsceni, pornografski ili klevetnički.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste, koji se odnose na uređivačku politiku i koji su napisani velikim slovima.

MOLIMO VAS, obratite pažnju na pravopis i gramatiku, prednost imaju komentari koji su napisani bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.

OGRANIČENO je pisanje komentara na 1.500 karaktera.

PORTAL 021 zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja, u svakom trenutku, ukloni ili onemogući pristup bilo kom sadržaju i nalogu po sopstvenomm nahođenju, za koji se utvrdi da predstavlja kršenje odredaba ili da je na drugi način štetan za 021.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Uslovi korišćenja Pošalji vest