Počinje rekonstrukcija pruge Subotica - Senta, radovi će trajati do kraja 2019.

"Infrastruktura železnice Srbije" 1. aprila na Železničkoj stanici Subotica počinje rekonstrukciju regionalne, jednokolosečne, neelektrificirane pruge Subotica - Senta, u dužini od 38,5 kilometara, saopšteno je iz Železnica.
Počinje rekonstrukcija pruge Subotica - Senta, radovi će trajati do kraja 2019.
Foto: 021.rs
Radovi će trajati 270 dana i planirano je da budu završeni do kraja 2019. godine.
 
Pruga Subotica - Senta izgrađena je 1889. godine, a poslednji put remontovana je dvadesetih godina prošlog veka, što znači da njena rekonstrukcija nije rađena skoro punih sto godina. Poređenja radi, remonti pruga neophodni su na svakih 20-25 godina, što znači da je ova pruga četiri puta nadživela svoj funkcionalni vek.
 
Zbog toga je danas stanje železničke infrastrukture na ovoj pruzi veoma loše, a brzina vozova je svega od 10 do 30 kilometara na sat, a nosivost pruge je samo 16 tona po osovini.
 
Kako navode u saopštenju, pruga Subotica - Senta biće rekonstruisana polovnim materijalom dobijenim sa magistralnih pruga, a radovima je, pored ostalog, predviđena kompletna zamena šina, pragova i tucanika na ovoj deonici. Po završetku radova, brzina vozova biće povećana na 80 km/sat, a nosivost pruge na 22,5 tona po osovini. Procenjena vrednost radova iznosi oko dve i po milijarde dinara.
 
Rekonstrukcija pruge Subotica - Senta je značajna i zbog činjenice da je pet lokalnih samouprava u Vojvodini potpisalo ugovor sa železničkom kompanijom za prevoz putnika "Srbija Voz" o sufinansiranju železničkog prevoza na liniji Subotica - Kikinda. Ugovor su potpisali gradovi Subotica i Kikinda, kao i opštine Senta, Čoka i Kanjiža, što će svakako doprineti povećanju broja vozova i putnika na ovoj relaciji.
 
Rekonstruisana pruga Subotica - Senta biće najjeftiniji i najefikasniji vid robnog transporta na ovoj relaciji, a povećanje nosivosti pruge omogućiće da njome saobraćaju duže i teže železničke kompozicije. Istovremeno, rekonstrukcija ove pruge omogućiće i lakše odvijanje teretnog železničkog saobraćaja tokom izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice.
  • Zivan

    28.03.2019 20:35
    Trebalo bi revitalizovati i modernizovati i pruge Bečej- Novi Sad, Sombor- Vrbas, Vršac- Zrenjanin, i dograditi 17 kilometara do Žablja kako bi se iz najvećeg banatskog grada do Novog Sada, umesto za tri sata, stizalo za 50 minuta.
  • Bjuolo

    28.03.2019 14:44
    Ne priznajem nista ispod 10 godina .

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina