Menu 021

Najstariji put u Srbiji nalazi se u Bačkoj, nije rekonstruisan od kad je napravljen pre 90 godina

Put koji povezuje Bačku Topolu, Mali Iđoš i Srbobran rekorder je u Srbiji po izdržljivosti, a možda i šire, jer nije rekonstruisan od kada je napravljen, pre čak 90 godina, a i danas je, s obzirom na starost, u solidnom stanju.
Info 01.10.2019. | 13:22 > 14:20
Kako piše "Blic", vest da je na ovoj državnoj saobraćajnici drugog reda smanjena dozvoljena maksimalna brzina na 60 kilometara na čas nakon nedavnog nadzora nadležnih službi koje su utvrdile da put ne ispunjava bezbednosne uslove, razočarala je stanovnike Bačke. Ovo je alternativni put za one koji žele da zaobiđu autoput od Novog Sada do Subotice, ali je u takvom stanju da njime sada mora da se vozi dosta sporije.
 
No, kako kažu meštani Bačke Topole i Malog Iđoša, to nije samo obični truckavi put između dva naselja, već svojevrsni muzej na otvorenom. Betonske ploče koje su postavljene pre devedeset godina stoje na istom mestu. Na nekim od njih čak se i razaznaje pečat firme koja ih je izlivala između dva svetska rata.
 
"Probali su da rekonstruišu saobraćajnicu nekoliko puta, ali beton je bio toliko čvrst da ne mogu da ga ravnaju. Neverovatno je da je taj put isti od tridesetih godina prošlog veka. Negde su nešto malo krpili, ali stare ploče stoje i dalje. Smanjili su brzinu od Bačke Topole do Srbobrana na 60 kilometara na sat, a tim putem voze i kamioni", rekao je za "Blic" Srđan Ivanović iz Bačke Topole, vlasnik portala Mojabačkatopola.rs, koji ovu saobraćajnicu naziva svojevrsnim antikvitetom.
 
Jedino česte radarske kontrole policije, kako dodaje, odaju utisak da je reč o 21. veku, a ne o putu izgrađenom u vreme Kraljevine Jugoslavije. 
 
Kada su poslednji put obnavljali magistralni put od Subotice do Novog Sada, majstori su stigli taman do Bačke Topole i tu stali, tako da je ova deonica ostala netaknuta. 
 
U "Putevima Srbije" kažu za "Blic" da se na 28 kilometara dugoj deonici državnog puta između Bačke Topole, Malog Iđoša i Srbobrana, u okviru redovnog održavanja shodno mogućnostima, obavljaju sanacije kolovoza i krpljenje udarnih rupa.
 
Najavljuju i da će 2020. godine biti dat predlog za kompletnu rehabilitaciju ove saobraćajnice, što znači da će Bačvani ovakvom saobraćajnicom voziti minimalno još godinu dana, a verovatno i duže.
Autor: Blic
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Milos
    04.10.2019 12:52
    @pajo patak
    Zapravo najvise SFRJ. Za vreme SFRJ, nekom dobre nekom lose, izgradjena je citava Srbija. Svi putevi i autoput, osim dvadesetak kilometara kod Grdelice, sve zgrade, mostovi, pruge, skole, bolnice i to sve za 45 godina. Za poslednjih 30 godina samo je urusavano postojece. Trenutni na vlasti uradili 30 km puta a Vucic kaze uradice 5000 kilometara, smejurija. Uz to, samo trenutna vlast zaduzila je Srbiju vise nego sto je Tito zaduzio SFRJ. Dug Srbije vise od duplo je veci od duga citave SFRJ koji bi bio vracen 1991. ili 1992. da nije bilo rata. Naravno dug Hrvatske veci je od duga Srbije a imaju duplo manje stanovnika. Od mo ne drzave nastale su banana drzave sa mocnicima fakticki u kriminalu. No Srbija bi uz dobru vlast mogla postati mini Svajcarska za nekllkko godina kada bi vratila vodne i druge resurse u svoje ruke, povratila fabrike za punjenhe vode sa reputacijom, izgradila fabrike za proizvodnju litijumskih baterija s obzirom da imamo najvece svetske rezerve litijuma ali i bakra, a verovatno i zlata (fek su otkrivena nova nalazista). Treba znati da je Srbija u 13. veku proizvodila trecinu evropskog srebra u postojecim rudnicima. Osim toga imamo vredne ljude, osim onih u javnim preduzecima, koji hoce da rade i koji su inace u svetu najbolji radnici (u Nemackoj se zna da su ljudi sa Balkana i posebno Srbije najvredniji, za razliku od Turaka). Ono sto nam treba jeste tehnicka vlada, vlada sastavljena od strucnjaka i kontrolisana od strane Skupstine.
  • RVosha
    04.10.2019 10:24
    Smrdija
    @arhiva
    ...koji je spojio Njujork i San Francisko .
    Ovaj put dugacak 5454 km jos uvek se normalno koristi .'

    sta kazu botovi ?
  • Milan
    04.10.2019 06:34
    Ovo je za pohvalu?
    Zar je ovo za pohvalu??? Umesto da se prave kvalitetni putevi i da se redovno odrzavaju da budu bez ijedne rupe mi se hvalimo kako nista nije radjeno 90 godina. Jadna li si Srbijo...
  • iguman
    04.10.2019 03:00
    tada su
    ugradjivali materijale za puteve, dok danas ugradjuju funkcionere i to 20 %., pa zato toliko i traju . Ovih 20% materujala je trulo i prozuklo od starta jednom recju - kvarna roba.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest