Pre se vozom stiže od Pariza do Londona nego od Beograda do Šida

Vozom ćete pre stići od Pariza do Londona nego od Beograda do Šida, zbog veoma lošeg stanja u kojem se nalazi pruga na deonici Stara Pazova-Šid, piše portal VOICE.
Pre se vozom stiže od Pariza do Londona nego od Beograda do Šida
Foto: 021.rs
"Već godinama se govori o rekonstrukciji vozne infrastrukture na koloseku od Stare Pazove do Šida. Konkretno, kolosek u suprotnom smeru, od Šida do Stare Pazove ne predstavlja problem, već je problem obrnuti pravac. Vozom se iz Šida do Beograda stiže u proseku za sat i po vremena, a iz Beograda u Šid za dva i po sata", navodi se u članku.
Istovremeno, kako se dodaje, u zavisnosti od tipa voza i rute, putovanje između Pariza i Londona može da traje i manje od dva i po sata.
Relacija Beograd - Šid je 100 kilometara, a Pariz - London više od 400 kilometara.
 
Deo pruge između Stare Pazove i Šida predstavlja veliki problem i za uspostavljanje regionalnog voza na relaciji Beograd-Zagreb-Ljubljana.
 
Vozovi koji su putnike iz Srbije preko Hrvatske prevozili do Slovenije, prestali su da saobraćaju 15. marta 2020. godine, nakon proglašenja vanrednog stanja izazvanog pandemijom kovida.
 
"Od tada su prošle tri godine, prošlo je i vanredno stanje, nadležni iz redova srpskih železnica naređali su obećanja o obnovi te putničke linije, međutim, prema istraživanju VOICE-a, voz preko Hrvatske do Slovenije neće saobraćati, bar ne u dogledno vreme", piše u članku.
 
Stručnjaci za saobraćaj sa kojima je VOICE razgovarao kazali su da je u ovom slučaju presudan ekonomski faktor, jer preduzeća iz tri države koja obavljaju prevoz putnika vozom nemaju ekonomske koristi od međunarodnog transporta, i da bi do njega uopšte i došlo - neophodna je finansijska pomoć države.
 
Kako se navodi, prema nezvaničnim informacijama koje je VOICE dobio od izvora iz domaćih i međunarodnih institucija koje se bave voznim saobraćajem, nijedna od tri države ne želi da subvencioniše vozni putnički saobraćaj na relaciji Beograd - Zagreb - Ljubljana i obrnuto.
Iz srpskog Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture nisu eksplicitno negirali te navode. No, dodaju da postoji interes za ponovnim uspostavljanjem voznog saobraćaja do Zagreba i Ljubljane.
 
Kada je reč o javnom prevozu do Beograda, građani Šida su faktički zavisni od voza, jer iz tog pograničnog grada do prestonice saobraćaju svega dva autobusa i to jedan u popodnevnim, a drugi u večernjim časovima.

Teme

pruga
  • Bub

    13.04.2023 17:49
    Paris-Frankfurt
    550km za 3 sata i 50 minuta.
  • Ослободите земљу

    13.04.2023 16:37
    Слобода
    Не разумем у чему је проблем? Од Југославије, уређене земље, НАТО, након бомбардовања 1999. године и државног удара 2000, уз помоћ домаћих слугу и издајника, који морају бити стрељани, жели да направи меку окупирану банана републику нивоа развоја Молдавије, или неких делова Узбекистана. Плате 400 еура, сиромаштво, и мала елита богатих у служби окупатора.
  • Papadubi

    13.04.2023 16:31
    ŽS
    Šid happens.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

Ko je "tihi ubica" vojvođanskih njiva?

Ako se u narednom periodu ne popravi odnos prema zemlјištu, Vojvodina, koja poseduje oko 1,7 miliona hektara, od žitnice Evrope mogla bi da postane pustinja, upozoravaju stručnjaci.