Kako je i ranije najavljeno, aerodrom je planiran jugozapadno od Kikinde, neposredno uz državni put Ib reda 13, ka Bašaidu, na mestu postojećeg sportsko-poljoprivrednog aerodroma Drakslerov Salaš koji sa svojom travnatom pistom ne ispunjava uslove za odvijanje civilnog putničkog saobraćaja.
Iz tog razloga, predviđa se izgradnja savremenog aerodroma sa višenamenskom funkcijom - privrednom, sportskom, turističkom i poslovno-putničkom, navedeno je u dokumentu koji je izradio Zavod za urbanizam Vojvodine, a naručio Grad, prenosi
eKapija.
Novi aerodrom imaće poletno-sletnu stazu 1.200 puta 30 metara, sa ostavljenom mogućnošću proširenja i produženja, za avione raspona krila od 15 do 24 metra. Za merodavni vazduhoplov je uzet ATR-72, dok je za kritičnu letelicu uzet C-130 Hercules.
U severoistočnom delu kompleksa, planira se prostor na kojem će se graditi administrativna upravna zgrada sa tornjem, objekat za prijem i otpremu putnika, hangari za letilice, platforma za parkiranje aviona, manipulativne površine, rulna staza, ali i padobranski krug i helidrom, kao i parkinzi i stanica za snabdevanje gorivom.
Ukupna rezervisana površina za sve neophodne sadržaje aerodroma je 4,6 hektara.
Novoplanirani hangar služiće za sportsku i privrednu avijaciju, a objekat je namenjen garažiranju aviona.
Kontrolni toranj biće najviša zgrada na aerodromu, sa minimalnom visinom od 30 metara.
Padobranski krug, kako stoji u dokumentu, jeste definisana površina za sletanje padobranom bilo namernim skokom ili padom padobrana. To, dodaje se, mora da bude ravna površina, sa minimalnim radijusom od 25 metara.
Kada je u pitanju helidrom, on je definisan kao helidrom na zemlji, za helikoptere klase 1, 2 i 3.
Administrativno-poslovni objekat sadržaće carinu, policiju, špediciju, objekte ugostiteljstva i dr, dok će objekat za putnike imati deo za putnike u odlasku, dolasku i operativni deo, piše eKapija.
U planu je i gradnja interne saobraćajne mreže i parking površina, kao i gradnja trokrake raskrsnice u regulaciji državnog puta i saobraćajni priključak za prilaz poljoprivrednom zemljištu.
Cilj gradnje aerodroma, dodaje se, jeste povezivanje Severnobanatskog regiona sa aerodromima u Nišu, Vršcu, Beogradu, Podgorici, Tivtu i u zemljama istočne Evrope, ali i prevoz pošte i organizacija sportsko-turističkih manifestacija.
Plan je na javnom uvidu do 9. februara.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 22
Dejan
Miodrag
Gastarbeiter
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar