Kikinda dobija novi aerodrom: Evo šta sve predviđa plan koji je na javnom uvidu

Grad Kikinda stavio je na javni uvid Nacrt plana detaljne regulacije aerodroma Kikinda.
Kikinda dobija novi aerodrom: Evo šta sve predviđa plan koji je na javnom uvidu
Foto: 021.rs (Ilustracija)
Kako je i ranije najavljeno, aerodrom je planiran jugozapadno od Kikinde, neposredno uz državni put Ib reda 13, ka Bašaidu, na mestu postojećeg sportsko-poljoprivrednog aerodroma Drakslerov Salaš koji sa svojom travnatom pistom ne ispunjava uslove za odvijanje civilnog putničkog saobraćaja.
 
Iz tog razloga, predviđa se izgradnja savremenog aerodroma sa višenamenskom funkcijom - privrednom, sportskom, turističkom i poslovno-putničkom, navedeno je u dokumentu koji je izradio Zavod za urbanizam Vojvodine, a naručio Grad, prenosi eKapija.
Novi aerodrom imaće poletno-sletnu stazu 1.200 puta 30 metara, sa ostavljenom mogućnošću proširenja i produženja, za avione raspona krila od 15 do 24 metra. Za merodavni vazduhoplov je uzet ATR-72, dok je za kritičnu letelicu uzet C-130 Hercules.
 
U severoistočnom delu kompleksa, planira se prostor na kojem će se graditi administrativna upravna zgrada sa tornjem, objekat za prijem i otpremu putnika, hangari za letilice, platforma za parkiranje aviona, manipulativne površine, rulna staza, ali i padobranski krug i helidrom, kao i parkinzi i stanica za snabdevanje gorivom.
Ukupna rezervisana površina za sve neophodne sadržaje aerodroma je 4,6 hektara.
 
Novoplanirani hangar služiće za sportsku i privrednu avijaciju, a objekat je namenjen garažiranju aviona.
 
Kontrolni toranj biće najviša zgrada na aerodromu, sa minimalnom visinom od 30 metara.
 
Padobranski krug, kako stoji u dokumentu, jeste definisana površina za sletanje padobranom bilo namernim skokom ili padom padobrana. To, dodaje se, mora da bude ravna površina, sa minimalnim radijusom od 25 metara.
 
Kada je u pitanju helidrom, on je definisan kao helidrom na zemlji, za helikoptere klase 1, 2 i 3.
 
Administrativno-poslovni objekat sadržaće carinu, policiju, špediciju, objekte ugostiteljstva i dr, dok će objekat za putnike imati deo za putnike u odlasku, dolasku i operativni deo, piše eKapija.
U planu je i gradnja interne saobraćajne mreže i parking površina, kao i gradnja trokrake raskrsnice u regulaciji državnog puta i saobraćajni priključak za prilaz poljoprivrednom zemljištu.
 
Cilj gradnje aerodroma, dodaje se, jeste povezivanje Severnobanatskog regiona sa aerodromima u Nišu, Vršcu, Beogradu, Podgorici, Tivtu i u zemljama istočne Evrope, ali i prevoz pošte i organizacija sportsko-turističkih manifestacija.
 
Plan je na javnom uvidu do 9. februara.
  • Dejan

    07.02.2024 10:15
    v
    Pazite vi pvu kolicinu domace gluposti, licni stavovi su tu da ne treba bilo sta da se gradi, ni same jedinke to nece koristiti pa eto ne treba ! Da se gradi roler koster bilo bi isto tako ne treba,ima u beogradu ici cemo tamo pare da ostavljamo. Posle se zapitamo zasto je Vojvodina tako ocerupana i siromasna, pa bas zbog takvog stava i takvih likova ! Verovatno su i oni u Morahalomu sa 350 stanovnika rekli investitoru ne treba nama ovde ikakva banja i gosti,kad ono boom !!!!
  • Miodrag

    04.02.2024 23:01
    Neko se zaigrao!
    Nema logike da se gradi aerodrom u Kikindi. To je utopija. Tako mali grad pored rumunjske granice, a šta je sa Suboticom, Zrenjaninom, Novim Sadom. Mante se ljudi ćorava posla.
  • Gastarbeiter

    04.02.2024 20:26
    Ovde vidim samo
    Manipulativne povrsine. Veci gradovi i bogatiji gradjani Evrope nemaju aerodrom. Tek gradovi od preko 100ooo stanovnika. Pametnije bi bilo, samo se jos niko nije setio da zeleznicu povežemo sa aerodromom Nikola Tesla.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina