Sve češći zahtevi za skidanje sa grejanja

Visoki računi za grejanje, nezadovoljstvo uslugom ili nešto drugo, tek toplanama u gotovo svim gradovima Vojvodine obratili su se građani tražeći da se isključe sa sistema ili da im se sa računa objedinjene naplate obustavi plaćanje stavke za grejanje.
Visoki računi za grejanje, nezadovoljstvo uslugom ili nešto drugo, tek toplanama u gotovo svim gradovima Vojvodine obratili su se građani tražeći da se isključe sa sistema ili da im se sa računa objedinjene naplate obustavi plaćanje stavke za grejanje.

Da se u tome teško uspeva, uverili su se mnogi podnosioci zahteva, jer su odbijeni, pa su se obratili Pokrajinskom ombudsmanu - zaštitniku građana. Na osnovu postupaka pokrenutih po pritužbama građana ombudsman je neretko dolazio do zaključaka da postoje nepravilnosti u radu javnih komunalnih preduzeća i drugih energetskih subjekata, pa je sprovedeno istraživanje koje bi na nesumnjiv način ukazalo na stanje ljudskih prava u ovoj oblasti.

Kako bi se to i uradilo, od 25 preduzeća koja obavljaju komunalnu delatnost proizvodnje i distribucije toplotne energije na teritoriji Vojvodine, zatražene su neophodne informacije, a odgovor je dobijen od 18 toplana. Rezultat je sledeći - u periodu na koji se istraživanje odnosi, od decembra 2011. do aprila 2014. godine, podneto je 2.067 zahteva za isključenje stambenih i poslovnih prostora, 902 zahteva su prihvaćena, 1.132 je odbijeno, a 33 nisu realizovana, jer su podnosioci odustali od zahteva.

Utvrđeno je i da je odlukama svih jedinica lokalne samouprave propisana mogućnost otkaza ili privremenog otkaza ugovora o pružanju komunalne usluge proizvodnje i distribucije toplotne energije, odnosno pojedinačnog isključenja kupca u zgradama kolektivnog stanovanja.

Za otkaz ugovora, odnosno pojedinačno isključenje kupca sa zajedničkog mesta preuzimanja toplotne energije moraju biti ispunjeni propisani uslovi, u pogledu kojih postoje različita rešenja u odlukama. Takođe, ombudsman je preporučio da jedinice lokalne samouprave izvrše odgovarajuće izmene i dopune odluka o obavljanju komunalne delatnosti proizvodnje i distribucije toplotne energije.

Ipak, pokrajinski zaštitnik građana smatra da kupac ne može otkazati ugovor, odnosno ostvariti pravo na isključenje sa distributivnog sistema i obustavu isporuke toplotne energije tokom grejne sezone, ako nije izmirio svoja dugovanja na ime utrošene toplotne energije, osim ako je energetski subjekt pokrenuo odgovarajući postupak pred nadležnim organom radi naplate potraživanja, ukoliko nema tehničkih mogućnosti za isključenje, odnosno obustavu isporuke i ako bi isključenje uticalo na kvalitet grejanja u prostorima drugih kupaca.

  • Trle

    16.08.2016 14:39
    Niko vas nemoze prisiliti ni srpska posla da placate uslugu sa kojom niste zadovoljni ili je necete koristiti. To je robovlasnistvo. Nema tog zakona i suda.
    Oni mene nece da iskljuce bogami cu ja njima toplanu.
  • 15.12.2014 17:46
    beban
    u sumu ili zavicaj pa lozi zivot u gradu kosta
  • @Timotije

    15.12.2014 12:06
    Inverter klime su jos povoljnije od el. kotlova

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina