VIDEO: Naučnici rekreirali smrtonosni cunami koji je uništio dinosauruse

Tim međunarodnih naučnika je simulirao globalni potop uzrokovan udarom asteroida pre 66 miliona godina.
VIDEO: Naučnici rekreirali smrtonosni cunami koji je uništio dinosauruse
Naučnici su koristili specijalni softver kako bi rekreirali ogromni cunami za koji se veruje da je "zbrisao dinosauruse s lica Zemlje" pre nekoliko desetina miliona godina.
Potop uzrokovan udarom asteroida doveo je do talasa visokih nekoliko kilometara, koji su zapljusnuli celu planetu.
Američka nacionalna administracija za okeane i atmosferu (NOAA) objavila je isečak kompjuterske simulacije na Tviteru.

Razorni prirodni događaj, koji je bio snažniji 30.000 puta od bilo kog zabeleženog cunamija, pokrenut je nakon udara ogromnog asteroida na mesto gde se sada nalazi meksičko poluostrvo Jukatan. Nebesko telo je imalo prečnik veći od 10 kilometara.

Asteroid je ostavio duboki krater koji je danas poznat kao krater Čiksulub, a udar je prouzrokovao talase visoke do 4,5 kilometara.

Udar asteroida se poklapa s izumiranjem u kojem je nestalo 75 odsto celokupne flore i faune na Zemlji uključujući dionsauruse bez krila.

Kompjuterska simulacija je plod zajedničkog rada istraživača iz nekoliko zemalja. Naučnici su kombinovali numeričko modelovanje i analizu geoloških zapisa kako bi kreirali ono što opisuju kao "prvu globalnu simulaciju cunamija nakon udara asteroida".

Moćni kompjuterski program koji modeluje detalje kompleksnih tokova tečnosti, koji je nazvan hajdrokod, rekreirao je prvih 10 minuta generacije cunamija, dok su dva NOAA-ina modela simulirala obrasce prema kojima su se talasi širili planetom. Naučnici su analizirali i geološke podatke s više od 100 lokacija širom sveta kako bi potvrdili svoje procene.

Ovo istraživanje bi moglo da pomogne u "proceni i kvantifikovanju rizika budućih velikih udara asteroida". Pored toga, model bi mogao pomoći u predviđanju uticaja cunamija manjih razmera, koji se danas redovno događaju.
  • rekreativac

06.02.2023 23:36
    zaboga!
    "rekreirali" ?!?!

Egiptu vraćena ukradena statua Ramzesa II

Statua stara 3.400 godina koja prikazuje glavu Ramzesa II, vraćena je iz Švajcarske u Egipat, nakon što je ukradena i prokrijumčarena iz zemlje pre više od tri decenije.

Mesec će dobiti svoju vremensku zonu

Bela kuća objavila je memorandum u kojem traži od američke svemirske agencije NASA da uspostavi novi standard za lunarne vremenske prilike do 2026. godine.