Naučnici proučavali pse koji žive u okolini Černobilja, otkrili po čemu su posebni

Studija u prestižnom naučnom časopisu "Napredak nauke" pokazala je da su psi koji žive u blizini Černobilja genetski drugačiji od ostalih pasa.
Foto: Beta/AP
Otkrila je veliki potencijal koji ima proučavanje ove posebne grupe životinja.
Istraživači kažu da su većina pasa koje proučavaju potomci kućnih ljubimaca koje su stanovnici bili primorani da ostave kada je evakuisno to područje.

Istraživači su prikupili uzorke krvi 302 psa koji žive u različitim lokacijama blizu mesta nuklearne katastrofe iz 1986. godine i bili iznenađeni rezultatima genetske analize, prenosi Njujork Tajms.

Oko polovine ispitivanih pasa je živelo u neposrednoj blizini nuklearne elektrane, dok je druga polovina živela u gradu Černobilju, udaljenom oko 14,5 kilometra od elektrane.

"Veoma me je iznenadilo što se ove dve populacije pasa skoro sasvim razlikuju", rekao je biolog Timoti Muso, jedan od autora studije.

Obe grupe pasa su u sebi imale delove DNK tipične za nemačke ovčare i neke druge vrste ovčara, a naučnici kažu da je upravo to izuzetno važno za dalje ispitivanje.

Poređenje genetskih sekvenci pasa iz blizine elektrane, pasa iz Černobilja i čistokrvnih ovčara koji žive u sredinama koje nisu radioaktivne bi moglo da pomogne istraživačima da shvate promene u genomu koje izaziva radijacija.

"Ovo je jedinstvena populacija životinja i jedinstvena mogućnost", rekao je Muso.

Naučni projekat je rezultat saradnje istraživača iz SAD, Poljske i Ukrajine, kao i američke nevladine organizacije Fond za čistu budućnost.
  • Goran

07.03.2023 14:05
    Humanost
    Nema šta humano maksimalno.
    Zar i to nisu živa bića.
    Humanija i osećajnija nego mi ljudi i sa mnogo više ljubavi.
    Ali briga nas za njih.
    Zašto bi njih sklanjali sa kontaminiranog prostora.
    Trebaju nam za eksperimente.
    Ipak smo mi ljudi najgora vrsta i za to nam se dešava ovo što se dešava
  • Salamander

06.03.2023 10:20
    DNK je samo deo naslednog
    Sistem nasledjivanja je daleko složeniji, nego što se smatralo.
    Arhetipski "cloud" je prevashodan i ni ne nalazi se u materijalnoj "bazi" DNK.

• neko

05.03.2023 20:30
    hm
    Naučnici su otkrili, ali nam vi to ovde niste napisali, ili preveli do kraja? Zna li se na kraju po čemu su posebni, osim što su živeli u Černobilu?