
Helsinki već godinu dana bez ijedne žrtve u saobraćaju

Poslednja nesreća s fatalnim ishodom dogodila se početkom jula 2024, a gradske vlasti i policija smatraju ovu statistiku izuzetnom.
Stručnjaci ističu da iza ovakvog uspeha stoji kombinacija mera koje se u Helsinkiju primenjuju godinama. Ograničenja brzine su među ključnim faktorima: danas više od 50 odsto ulica ima ograničenje od 30 km/h, dok je nekada većina gradskih saobraćajnica imala dozvoljenu brzinu od 50 km/h.
Ove godine uvedene su i dodatne mere - u blizini škola brzina je dodatno ograničena na 30 km/h, a novi propisi će biti u punoj primeni s početkom školske godine.
Modernizacija ulica, razvoj biciklističke i pešačke infrastrukture te bolja saradnja s policijom doprineli su poboljšanjima. Automatski sistemi za nadzor i povećan broj kamera dodatno su pojačali kontrolu nad vozačima.
Napredak je vidljiv i u brojkama: dok je krajem 1980-ih Helsinki godišnje beležio blizu 1.000 nesreća s povređenima i do 30 smrtnih slučajeva, u protekloj godini ih je bilo samo 277 s povredama - ali nijedna sa smrtnim ishodom.
Prema rečima Ronija Utriainena, saobraćajnog inženjera u gradskom Odeljenju za urbanu okolinu, važnu ulogu imaju i sami građani:
"Zasluge pripadaju i vozačima, i biciklistima, i pešacima. Svi smo deo rešenja", istakao je on.
Pohvalio je i visok nivo javnog prevoza, koji smanjuje upotrebu automobila, te naveo da je u Helsinkiju već 2019. zabeležena godina bez poginulih pešaka.
Električni trotineti, iako su se pojavili naglo pre pet godina, sada su pod većom regulacijom, a njihova upotreba više ne predstavlja toliki izazov zahvaljujući novim pravilima i urbanom dizajnu.
Ovaj rezultat uklapa se u širi evropski cilj poznat kao "Vizija nula", čiji je krajnji cilj nula smrtnih slučajeva na putevima do 2050. godine.
Komentari 8
/
9
Djins
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar