Sve više vozača GSP-a odlazi u inostranstvo, gradski prevoznik zapošljava nove

GSP je u proteklih nekoliko godina ostao bez oko 200 vozača koji su zbog bolje zarade posao potražili u inostranim prevozničkim firmama.
Sve više vozača GSP-a odlazi u inostranstvo, gradski prevoznik zapošljava nove
Foto: 021.rs

U sindikatu su naveli da je za proteklih godinu dana otišlo 50 vozača, od kojih su neki sa višegodišnjim iskustvom, dok u GSP-u navode da za sada nema problema sa kadrovima.

Osnovni uzrok odlaska vozača iz GSP-a je što su pre desetak godina plate vozača bile 700-800 evra (u dinarima), a sada jedva da pređu 500 evra. S druge strane, kao vozači autobusa ili kamiona u zemljama EU mogu da zarade dve hiljade evra, a nekad i više.

U GSP-u za 021.rs navode da je trenutno u preduzeću zaposleno više od 620 vozača i u ovom momentu imaju redovnu fluktaciju radne snage.

"Od početka godine iz preduzeća je otišlo blizu dvadeset vozača, od kojih deo u penziju, tako da mogu da kažem da zasad nismo imali značajniji odliv ovih kadrova. Međutim, imamo najave nekih vozača da će napustiti preduzeće zbog odlaska na rad u inostranstvo. Smatram da to neće ugroziti redovno funkcionisanje javnog prevoza, s obzirom da smo na vreme, prateći svetske trendove na tržištu rada, počeli sa pripremama baze kandidata ovih profila koji će biti angažovani sa naše strane. Manjak vozača autobusa i kamiona je globalni problem, a vozači odlaze u inostranstvo gde su im ponuđeni bolji materijalni uslovi, na šta mi kao javno preduzeće ne možemo da utičemo", navodi za 021.rs izvršni direktor GSP-a Nikola Jokić.

On dodaje i da GSP ovakvu situaciju nije dočekao nespreman, s obzirom da već duže vreme prave bazu kadrova koji moraju da prođu sve faze testiranja i selekcije.

"Na osnovu prijava i molbi za zaposlenje koje svakodnevno stižu u preduzeće, organizujemo testiranja za sve prijavljene kandidate sa položenom D kategorijom, koji bi hteli da budu deo tima vozača gradskog prevoznika. Svi koji uspešno završe testiranja ulaze u našu bazu kadrova i po potrebi ih pozivamo da se aktivno uključe u rad gradskog prevoznika, te koristim i ovu priliku da pozovem sve zainteresovane kandidate, kojima možemo pružiti sigurnu i pristojnu zaradu da nam se jave i budu deo našeg tima", kaže Jokić.

GSP su ova zapošljavanja vozača dozvoljena iako je na snazi odluka Vlade Srbije o nezapošljavanju u javnom sektoru. Svake godine posebna komisija daje dozvolu da se nadomesti odlazak kadrova iz ovog preduzeća.

Inače, GSP je jedno od malobrojnih preduzeća u Novom Sadu koje na sajtu ima konstantno otvorenu stranicu na kojoj se mogu prijaviti novi kandidati za posao. Zainteresovani prijavu mogu da popune OVDE.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • HOMO-NS

    29.04.2017 19:58
    Vozač-vozilo-putnik
    Vidi se da se uzimaju vozači početnici. Da voze krompir ili ugalj pola bi im ispalo iz sanduka kamiona. Stil vožnje : gas do daske i odmah oštro kočenje. Ko te pita kako je putnicima. Ko mi je kriv što pamtim nekadašnje vozače GRAS-a, gde nije bilo nužno držanje sa obe ruke. Sreća je da nema više nezgoda. Vozila su priča za sebe. Ali ništa čudno ako uzmemo u obzir način vožnje, a verovatno i održavanje.
  • roki

    28.04.2017 07:43
    Vise administracije nego vozaca!Sekretarica direktora ima resenje vozaca zglobnog autobusa...
  • и треба

    27.04.2017 23:44
    @Vozac -na zamenu

    па што кукаш сад, финансирај странку и ћути. због вас смо и пропали. финансирате их, гласате за њих, скупљате им сигурне гласове, а сад кукаш? деца ће да вас се стиде.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti