Menu 021

Sve više vozača GSP-a odlazi u inostranstvo, gradski prevoznik zapošljava nove

GSP je u proteklih nekoliko godina ostao bez oko 200 vozača koji su zbog bolje zarade posao potražili u inostranim prevozničkim firmama.
Novi Sad 27.04.2017. | 11:12 > 13:07
Sve više vozača GSP-a odlazi u inostranstvo, gradski prevoznik zapošljava nove
Foto: 021.rs

U sindikatu su naveli da je za proteklih godinu dana otišlo 50 vozača, od kojih su neki sa višegodišnjim iskustvom, dok u GSP-u navode da za sada nema problema sa kadrovima.

Osnovni uzrok odlaska vozača iz GSP-a je što su pre desetak godina plate vozača bile 700-800 evra (u dinarima), a sada jedva da pređu 500 evra. S druge strane, kao vozači autobusa ili kamiona u zemljama EU mogu da zarade dve hiljade evra, a nekad i više.

U GSP-u za 021.rs navode da je trenutno u preduzeću zaposleno više od 620 vozača i u ovom momentu imaju redovnu fluktaciju radne snage.

"Od početka godine iz preduzeća je otišlo blizu dvadeset vozača, od kojih deo u penziju, tako da mogu da kažem da zasad nismo imali značajniji odliv ovih kadrova. Međutim, imamo najave nekih vozača da će napustiti preduzeće zbog odlaska na rad u inostranstvo. Smatram da to neće ugroziti redovno funkcionisanje javnog prevoza, s obzirom da smo na vreme, prateći svetske trendove na tržištu rada, počeli sa pripremama baze kandidata ovih profila koji će biti angažovani sa naše strane. Manjak vozača autobusa i kamiona je globalni problem, a vozači odlaze u inostranstvo gde su im ponuđeni bolji materijalni uslovi, na šta mi kao javno preduzeće ne možemo da utičemo", navodi za 021.rs izvršni direktor GSP-a Nikola Jokić.

On dodaje i da GSP ovakvu situaciju nije dočekao nespreman, s obzirom da već duže vreme prave bazu kadrova koji moraju da prođu sve faze testiranja i selekcije.

"Na osnovu prijava i molbi za zaposlenje koje svakodnevno stižu u preduzeće, organizujemo testiranja za sve prijavljene kandidate sa položenom D kategorijom, koji bi hteli da budu deo tima vozača gradskog prevoznika. Svi koji uspešno završe testiranja ulaze u našu bazu kadrova i po potrebi ih pozivamo da se aktivno uključe u rad gradskog prevoznika, te koristim i ovu priliku da pozovem sve zainteresovane kandidate, kojima možemo pružiti sigurnu i pristojnu zaradu da nam se jave i budu deo našeg tima", kaže Jokić.

GSP su ova zapošljavanja vozača dozvoljena iako je na snazi odluka Vlade Srbije o nezapošljavanju u javnom sektoru. Svake godine posebna komisija daje dozvolu da se nadomesti odlazak kadrova iz ovog preduzeća.

Inače, GSP je jedno od malobrojnih preduzeća u Novom Sadu koje na sajtu ima konstantno otvorenu stranicu na kojoj se mogu prijaviti novi kandidati za posao. Zainteresovani prijavu mogu da popune OVDE.

Autor: 021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • HOMO-NS
    29.04.2017 19:58
    Vozač-vozilo-putnik
    Vidi se da se uzimaju vozači početnici. Da voze krompir ili ugalj pola bi im ispalo iz sanduka kamiona. Stil vožnje : gas do daske i odmah oštro kočenje. Ko te pita kako je putnicima. Ko mi je kriv što pamtim nekadašnje vozače GRAS-a, gde nije bilo nužno držanje sa obe ruke. Sreća je da nema više nezgoda. Vozila su priča za sebe. Ali ništa čudno ako uzmemo u obzir način vožnje, a verovatno i održavanje.
  • roki
    28.04.2017 07:43
    Vise administracije nego vozaca!Sekretarica direktora ima resenje vozaca zglobnog autobusa...
  • и треба
    27.04.2017 23:44
    @Vozac -na zamenu

    па што кукаш сад, финансирај странку и ћути. због вас смо и пропали. финансирате их, гласате за њих, скупљате им сигурне гласове, а сад кукаш? деца ће да вас се стиде.
  • Mate
    27.04.2017 23:29
    Informacija iz prve ruke
    Vozaca je sve manje, a zaposljavaju ljude preko stranke kao vozace koji nemaju ni B kategoriju. Zaposle ih, plata ide a njih niko ne vidja.
    Vozac GSPA-a.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest