Menu 021

Građani između kurirske službe i marketa - ko je odgovoran za pokvarenu mašinu?

Kupci u Srbiji sve češće kupuju komad bele tehnike ili drugu spravu koja se čini ispravnom samo u prodavnici, a kada im je kurirska služba isporuči, na ruke dobijaju pokvaren uređaj.
Novi Sad 11.07.2017. | 13:29 > 08:49
Građani između kurirske službe i marketa - ko je odgovoran za pokvarenu mašinu?
Foto: 021.rs
Najgore u ovoj situaciji je to što građani nemaju kome da se žale, s obzirom na to da ih kurirske službe primoraju da potpišu izjavu da su primili ispravnu robu, iako im je dostavljena polomljena mašina za veš, oštećen televizor ili pokvaren šporet.
 
Takvo iskustvo pre nekoliko dana imala je Novosađanka Slađana Pešić, koja je 4. jula u jednom lancu prodavnica bele tehnike kupila veš mašinu. Mašinu joj je kurir isporučio dva dana kasnije, a kako se ispostavilo, uređaj je bio oštećen.
 
"Platila sam punu cenu, dobila fiskalni račun. Nije mi isporučeno ono što sam naručila - veš mašina je bila oštećena, ni nalik onoj koju sam kupila. Odmah pošto mi je kurir dostavio mašinu, bukvalno je izbacivši pred moja vrata, morala sam da potpišem da sam je primila u ispravnom stanju, što sam ja učinila jer drugačije ne bih dobila mašinu. Otvorila sam je i videla to što je vrlo jasno. Zvala sam kurira, koji mi je samo odbrusio da se to dešava sa tim lancem prodavnica, žalbe su česte, ali nije do kurira", priča ova Novosađanka. 
 
Kada je otišla u prodavnicu da uloži reklamaciju, prodavci su joj rekli da je odgovoran - kurir. "Oni su prebacili loptu na teren kurirske službe, optužili ih da nemarno postupaju s opremom, ali da s njihove strane nema odgovornosti. Pošto sam ja insistirala da podnesem reklamaciju, rekli su mi da će to trajati i do mesec dana, da mi je sve uzalud... Ko je odgovoran ja ne znam, ali znam da sada imam uništenu veš mašinu i da sigurno neću stati na ovakvom bezobrazluku", odlučna je Pešićeva.
 
A šta se zapravo dogodilo i ko može da odgovara?
 
Naime, sve je češće učešće kurirskih službi u kupovinu tehnike i drugih dobara, a sve je manje dostava koje megamarketi rade samostalno. Razlog tome je Zakon o poštanskim uslugama, koji kurirske službe obavezuje da dostave kupcu robu koja ne sme da bude otvorena i na bilo koji način oštećena. Kako za 021 objašnjava predsednik udruženja Zaštita potrošača Nenad Bumbić, ovo je klasičan i sve češći primer u praksi, kada kuriri poturaju potrošačima papir koji moraju da potpišu, a na kojem se navodi da su robu primili u ispravnom stanju.
 
"Nakon što ste vi potpisali taj papir, kurir ni za šta ne odgovara i vi preuzimate robu. To nije fer od kurirske službe, pošto vas obavezuje da potvrdite prijem robe koju zakonski ne smete ni da pogledate dok vam je ne uruče. Kasnije ne može da se dokaže da je kupac nije oštetio. Naravno da će prodavci da skinu odgovornost sa sebe, jer znaju da je sam postupak dokazivanja jako dugotrajan i mora se na sud - gde vi gubite po dve godine, plaćate veštačenje i sve ostalo, a ishod je krajnje neizvestan", pojašnjava Bumbić.
 
On dodaje da je u poslednje vreme sve više ovakvih primera u praksi, a naročito sa pojedinim trgovinskim lancima, koji izlaze iz priče potpuno čisti jer potrošači često odustanu od traženja pravde.
 
"Izvorni problem je, očigledno, u trgovinama, jer mi imamo značajan broj žalbi na iste lance, u različitim gradovima, sa raznom robom koja je isporučena u neispravnom stanju. Često je uključena ista kurirska služba", kaže Bumbić i dodaje da su građani na jedan perfidan način primorani da organizuju prevoz robe samostalno, teraju kurirsku službu da otvara pakovanja protivzakonito, te da u samoj prodavnici nekoliko puta traže proveru robe pre kupovine.
 
"Nekada ni ne znate da je roba pokvarena dok je ne uključite ili ne krenete da koristite neko kratko vreme", zaključuje on.
 
 
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, rizik oštećenja robe do trenutka predaje potrošaču snosi prodavac. Zato je građanima teško da dokažu da oni nisu pokvarili robu, već da im je takva isporučena. Takođe, kupac ima pravo da traži da se reklamacijom otkloni kvar na robi, što je malo verovatno da će prodavac lako prihvatiti.
Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Novosađanin
    11.07.2017 14:27
    kupio sam kacigu
    Moj primer u junu:
    Kupio sam kacigu za motor iz Beograda i rekli su mi da je plaćanje kad kurir donese.
    Zaista posle 2 dana stiže mi kaciga u kutiji. Ja uzimam kutiju i želim da je otvorim pre nego što ptpišem zapisnik i platim. KURIR MI OTIMA KUTIJU i kaže Prvo da platim i potpišem da sam primio robu pa tek onda mogu da je otovorim! U pitanju je bila kurirska služba BEKS.

    Kada sam platio, potpisao i otvorio kutiju video sam da mi je poslata pogrešna kaciga.
    Kurir je tada već ulazio u svoj kombi i otišao.
    Problem sam naknadno rešio..
  • Nemanja
    11.07.2017 14:04
    Da, tako sam i ja prodao nov objektiv, spakpvan je perfektno u originalnoj kutiji i stavio u jos jednu kutiju gde je bio stiropor izmedju. Kada je stigao do kupca objektiv je bio prepolovljen. Sva sreca imao sam slike kako sam pakovao objektiv da bih kupcu poslao da je sve u redu sa posiljkom. Naravno zalili smo se ali evo vec mesec dana cekamo da nam neko odgovori. Jos kada smo pisali izjavu u posti rekli su nam da nema nista od toga da nam se zalba prihvati jer nije zapakovano u adekvatnoj kutiji.. ALO LJUDI AKO NIJE ZAPAKOVANO ADEKVATNO U ORIGINALNOJ KUTIJI STA JE ONSA DOBROO ZAPAKOVANO! I kome da se zalimo kad drzava od nas sirotinje krade na sitnicama.!!
  • goran
    11.07.2017 13:21
    @Шоми
    Neverovatno da napišeš da kurirske službe na zapadu neće da nose belu tehniku do kućnog praga.!!! To je apsolutna neistina i ne znam odakle ti taj podatak. To si napisao tek da nešto napišeš i budeš kontra svih? U Francuskoj i Americi službe apsolutno sve isporučuju, bez pitanja, bez neprijatnosti, sa otpakivanjem na licu mesta.
  • pismen
    11.07.2017 12:02
    U tekstu se brkaju pojmovi ostecene i neispravne robe.
    Ako je roba ostecena, to se vrlo jednostavno resava - ako je ostecena i ambalaza -kriva je kurirska sluzba, ako je ambalaza citava - kriv je prodavac/posiljalac. Dakle kameru u ruke, pa kad stigne kurir (potpisali ili ne - nebitno) raspakujte robu dok je isti prisutan, tako imate i svedoka i snimak. A ako je ambalaza ostecena naravno odbijte preuzimanje, nista se ne mora, cak iako je unapred placeno - poslace vam drugo ili vratiti novac.

    A ako je roba neostecena a neispravna, to se ne resava na sudu za 2 godine vec u prodavnici za nedelju-dve, bez ikakvih problema (inace se kategorise kao DOA - dead on arival kod prodavaca/uvoznika). Zakon je sasvim jasan i s tim nigde nema problema.

    Ovo je sve iz iskustva, reklamirao sam ili odbio da primim oko 20-ak stvari sto kupljenih iz prodavnica sto sa oglasa, i samo jednom je bilo zavlacenja oko 3 nedelje (AKS), ostalo sve reseno u roku od nedelju-dve

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest