Osvetljenost biciklista u Novom Sadu je i dalje na nedovoljno visokom nivou, pokazuju rezultati projekta "Biciklom noću".
Foto: 021.rs
Rezultati projekta Novosadske biciklističke inicijative (NSBI) pokazuju da se Bulevarom oslobođenja u jednoj minuti u proseku kreće jedan biciklista koji nema ispravna svetla. Ohrabrujuće je to što je 70 odsto biciklista reklo da visoko ocenjuje sopstvenu ugroženost zbog nedostatka svetla, dok je 60 odsto njih reklo da time značajno ugrožava druge učesnike saobraćaja.
Predsednik NSBI Marko Trifković kaže za 021.rs da su podaci zabrinjavajući, jer je korišćenje svetla obaveza koja doprinosi bezbednosti svih učesnika u saobraćaju, ne samo biciklista.
"Ljudi bi trebalo da vide bicikliste, ali bi i biciklisti trebalo da vide kuda voze, da se osvetle i da budu uočeni. Treba naglasiti da nekorišćenje svetla nije pitanje svesti, kako se to klišeizirano kaže, već treba zaći u to da li je u pitanju motiv ili neinformisanost. Mi smo videli da nemotivisanost dominira i da bi trebalo da vidimo na koje načine možemo da utičemo na to kako bi se problem rešio. Ono što je zaključak naše organizacije posle višegodišnjeg iskustva i više stotina podeljenih svetala i anketiranih biciklista, jeste da mora da postoji jedan sistematičan i dugotrajan napor koji je koordiniran između više organizacija", poručuje Trifković.
Naš sagovornik dodaje da dosta biciklista zna da bi trebalo da koristi svetla, ali da procenjuju da im nisu potrebna, jer se voze u gradskoj zoni koja je osvetljenja ili ne vide neku potrebu za tim. U projektu je uočeno da je situacija znatno bolje kada je reč o katadiopterima, koje koristi svaki drugi biciklista. "Biciklom noću" sprovodi se treću godinu zaredom, a do sada su se u akcijama delili svetla i upućivali medijski apeli.
Poručuje da bi toj zakonskoj obavezi trebalo dati težinu, jer neko može da bude kažnjen, da naleti na rupu ili, još gore, da nastrada. Oni koji ih ne koriste rizikuju kazne od 3.000 dinara u naseljenim, odnosno od 6.000 do 20.000 dinara van naseljenih mesta.
"MUP je bio uključen u naše dosadašnje akcije, ali bi oni svakako trebalo da sprovode svoje redovne aktivnosti koje imaju za cilj da utiču na sve učesnike u saobraćaju, pa i na bicikliste, da poštuju propise, u ovom slučaju da koriste svetla", zaključuje Trifković.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
I za bicikliste bih uveo obavezno polaganje poznavanja propisa u saobraćaju. Sa izuzetkom malog broja njih, velika većina vozi kao da su sami na ulici. I pitanje svetala je klasičan primer.. Svetlo i ne treba da imaju da bi videli kuda voze. Nek se slomi ako ne vidi, baš me briga.. Ali ako ga udarim kolima zato što ga nisam video, jer nije osvetljen, onda je problem.. I sta onda!? Treba li neku budalu da nosim na duši, jer sam na sebe nije pazio..
Ovo je sva frka dignuta da bi kaznjavali ljude sa baterija trepcucim svetlima. Kladim se da je tako.
Neka prvo objave koja svetla mogu da prodju.Sta tu ovo ono. Jedna recenica i amin.MOZE TREPĆUĆE ILI NE ?
Neko treba da bude kaznjen sto je naterao vozace da placaju skupe zimske gume i na postavljanje istih po ovom letnjem vremenu koje ih rastura. Neko je gradjanima naneo veliku štetu.Imamo velike štetočine koje zele da što više naškode gradjanima.Nekad primenjuju kao gestapo zakone a nekad kao ćorava mačka love pacove.
Sad jos samo da razjasnimo - da li to sto si pobrojala je za tebe razlog da nemas svetla nocu na svom prevoznom sredstvu, ili nema nikakve veze, u kom slucaju si tek kucala da bi nesto kucala i potpuno omasila temu teksta na koji komentarises?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Građanski pokret Bravo saopštio je da je osumnjičeni za napad na članicu Aktiva GP Bravo Mariju Srdić identifikovan i da se nalazi u 48-časovnom policijskom pritvoru.
Akademska mreža Slobodan univerzitet Novi Sad pozvala je građane da stanu u odbranu univerziteta i dođu na Protest akademske zajednice 9. juna ispred Vlade Srbije u Beograd.
Staza na Mostu slobode puna je rupa i rastinja, a zarđaloj ogradi koja se nalazi uz stazu nedostaje pokoja rešetka. Grad najavljuje sanaciju, a raspisan je i tender vredan 100 miliona dinara.
Pokrajinski sekretarijat za kulturu oglasio se povodom kritika koje ovih dana dobija od opozicije i javnosti, a u vezi sa dodelom sredstava na konkursima.
Nakon završetka odavanja 16-minutne pošte nastadalima u Novom Sadu došlo je do incidenta kada je vozilom udarena žena na raskrsnici Futoške i Braće Ribnikar.
Pokrajinski odbor Pokreta za preokret (PZP) traži hitnu ostavku Aleksandre Ćirić, pokrajinske sekretarke za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama.
Profesori, roditelji i đaci Gimnazije "Jovan Jovanović Zmaj" organizovaće u petak, 6. juna ispred te škole javni čas pod parolom "Otključavamo Jovinu".
Komentari 23
Saša
Pitija
Neka prvo objave koja svetla mogu da prodju.Sta tu ovo ono. Jedna recenica i amin.MOZE TREPĆUĆE ILI NE ?
Neko treba da bude kaznjen sto je naterao vozace da placaju skupe zimske gume i na postavljanje istih po ovom letnjem vremenu koje ih rastura. Neko je gradjanima naneo veliku štetu.Imamo velike štetočine koje zele da što više naškode gradjanima.Nekad primenjuju kao gestapo zakone a nekad kao ćorava mačka love pacove.
@Kaja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar