Koliko puta autobusi novosadskog GSP-a nisu poštovali red vožnje?
Više od 1.500 autobusa Gradskog saobraćajnog preduzeća na 10 najfrekventnijih i najbitnijih gradskih i prigradskih linija nije uopšte krenulo ove godine po planiranom redu vožnje.
.jpg)
Foto: 021.rs
Građani Novog Sada koji se redovno voze gradskim prevozom i on im predstavlja primaran vid kretanja po gradu, mesecima unazad ukazuju da autobusi GSP-a ne voze po redu vožnje. Prema žalbama građana koji su se javili našoj redakciji zaključuje se da ne postoji nijedna linija koja je posebno problematična, već je reč o zbiru linija koje se ne pojavljuju na stajalištima u vreme koje se navodi u redu vožnje, a što se lako primeti po sve većem broju putnika koji čekaju dolazak autobusa.
A kad i dođe, autobus je uglavnom prepun putnika i mnogi često ne uspeju ni da uđu u vozilo GSP-a. Kako je za 021 rekla jedna Novosađanka, koja nam se javila u više navrata, nekoliko puta je kasnila na posao jer se autobus nije pojavio, a kako bi uopšte stigla na radno mesto, često je bila primorana da zove taksi.
"Kad se autobusi već ne pojavljuju na stanici, GSP treba da učini dve stvari: treba da koriguje red vožnje i da navede kad će oni zapravo doći. Treba i da nam vrate pare jer kupujemo mesečnu kartu za autobuse koji se ne pojavljuju", ispričala je ova Novosađanka za naš portal.
Ovo je samo deo žalbi koje svakodnevno stižu na našu adresu, a tiču se linije 9.
"Raspored i red vožnje se ne poštuju. Skoro cele prošle nedelje na liniji 9 smer Petrovaradin - Novo naselje u periodu između 6:30 i 7 časova autobusa ili nije bilo ili su jako kasnili pa smo kao devedesetih skrcani u jedini koji je došao, teško ušli u njega, disali, pomerali se! I danas ista stvar od 6.30 do 7 časova, nijedan autobus br. 9 nije došao. Da bih nekako stigla na posao išla sam autobusom br. 61 pa br. 12 što je prilična 'gimnastika', za moju destinaciju dovoljna je samo 9, a ja sam opet kasnila na posao. Prema rečima vozača, nije čudno što se raspored vožnje ne poštuje, kažu nema ni vozača ni autobusa, pa raspored vožnje ne može da se ispuni i da jednostavno izbace neke polaske. Verovatno izvlače slamčicu pa ko izvuče kraću taj vozi i odgovara besnim putnicima na pitanja. Zvala sam dispečarski centar, naravno, na taj broj telefona se niko ne javlja, a probala sam bar 30 puta", glasi jedna od žalbi koje su nam upućene.
"Na liniji devet sa okretnice iz Petrovaradina već nedeljama ne polazi autobus u 7:23h po redu vožnje. Danas se desio vrhunac gde je polazak u 7:14h, koji inače redovno kasni nekoliko minuta ili više (GSP ća Vam reći da nije tako, a svi građani iz Bloka 8 u Petrovaradinu potvrdiće moju izjavu) po pozivu dispečera u 7:18h skrenuo na raskrsnici Preradovićeve i Račke, i uputio se na okretište linije 9a na Alibegovcu. Vozač autobusa je javio ovo putnicima tek kada je već počeo da skreće i kada su putnici već počeli da se čude i negoduju. Autobus linije 9a sa polaskom u 7:04h nije čak ni došao na okretište Alibegovac pa je onda ovaj preusmeren. Putnici su burno reagovali, ali bezuspešno. Neki putnici sa linije 9a su već krenuli polako peške jer je bus kasnio skoro pola sata. Sledeći po redu vožnje je u 9:42h, a ovaj izmenjeni i 'odbegli' je stigao u 7:26h. Po povratku je traženo od vozača da ne staje na naredna tri stajališta jer je i ovako gužva i dugo se putovalo, a sledeći bus dolazi. Nije prvi put da autobusi na liniji 9a ne saobraćaju po redu vožnje, ljudi se žale i na polazak u pola sedam. Ovo više nije slučajnost već je postala praksa. Često u priči o Novom Sadu kažem da sam otišao iz Srpske Atine a da sam se vratio u Srpsku Spartu. Svaki dan se pitam ko su ti ljudi iz gradskog slogana 'Grad po meri građana', koji su to građani po kojima se kroji Grad Novi Sad?! Jesu li to neki kvazimodo ljudi koji se saginju dokle god mogu i treba?! Avaj...", stoji u drugoj žalbi.
Kako bismo saznali koliko polazaka nije realizovano od 1. januara do 1. decembra ove godine, zahtevom za pristup informacijama od javnog značaja tražili smo detaljne podatke od GSP.
U tabeli možete da vidite koliko polazaka je planirano, koliko je realizovano, a koliko ih nije realizovano na 10 najfrekventnijih linija u gradu i u prigradskim naseljima.

Kao što se vidi, pomenuta linija 9 od početka godine nije krenula 290 puta po ustanovljenom redu vožnje. Jedina linija koja je, među ovima, imala više nepolazaka je "dvojka" i to 319 puta nije krenula.
Među linijama koje u većem broju nisu poštovale red vožnje su i "osmica" sa 286 nepolazaka, "trojka" sa 264 nepolazaka i "kec" sa 191 nepolaskom po redu vožnje. Prema podacima koji su dostavljeni našoj redakciji, čini se da su prigradske linije među boljim u poštovanju reda vožnje.
U GSP za 021 odgovaraju zbog čega autobusi najčešće ne dolaze na stanice.
"Najčešći razlozi su saobraćajne nezgode u kojima su učestvovali naši autobusi, saobraćajne nezgode drugih učesnika u saobraćaju koje su sprečile kretanje naših autobusa trasom, otkaz autobusa na liniji usled kvara, saobraćajne gužve koje su otežavale kretanje vozila na trasi i izmene trasa kretanja zbog najavljenih radova na putnoj mreži", kažu u GSP našoj novinarki Gorici Nikolin.

Interesantno je da se među razlozima ne nalazi odlazak velikog broja vozača iz GSP-a jer, kako su pokazali podaci do kojih je 021 nedavno došao, ovo preduzeće svake nedelje napusti barem jedan vozač.
Stanje u GSP-u nije iznenađujuće kad se pogledaju planirani prihodi i poslovanje za ovu godinu i podaci iz ranijih godina. Ukupni prihodi preduzeća pali su u 2017. godini za devet odsto jer je, navodi preduzeće u svom planu za ovu godinu, broj prevezenih putnika pao. GSP je prognozirao da će im prihodi u ovoj godini biti veći za čak 17 odsto u odnosu na 2017. godinu, što je dosta ambiciozno za preduzeće koje nije uspelo da ispuni nijedno od svojih kratkoročnih ciljeva. Osim jednog.
Naime, među ciljevima preduzeća nalazi se: unapređenje usluga prevoza, kupovina novih autobusa, uvođenje novog sistem naplate karata i, pre svega poskupljenje cene prevoza kako bi se sve ostalo ispunilo. Jedino što se desilo je poskupljenje cene prevoza - GSP ove godine nije kupilo sve planirane autobuse (u martu je stiglo sedam autobusa Ikarbusa), nije uvelo novi sistem naplate karata, a samim tim nije ni značajno unapredilo kvalitet svojih usluga.
Interesantno je da GSP u planu poslovanja za ovu godinu navodi da su im neki od problema u prihodovanju činjenice da "su cene prevoza neekonomske, veliki je broj godišnjih karata za korisnike javnog prevoza u gradskom i prigradskom saobraćaju i karata sa velikim povlasticama", a preduzeće nije u stanju ni da poštuje sopstveni red vožnje i opravda povišenu cenu karata.
"Korisnici povlašćenih karata su, pojedinačno gledano, najveća grupa korisnika javnog gradskog prevoza (oko 31.679 korisnika godišnjih karata za prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju za 2017. godinu), kao i veliki broj korisnika javnog prevoza sa popustom (oko 25.000 korisnika đačkih i studentskih karata sa preko 60% popusta, oko 24.000 korisnika radničkih karata). Takođe je izražena i nelojalna konkurencija taksista", poručuju sastavljači plana rada za ovu godinu, ne uzimajući u obzir činjenicu da građani koji uredno kupe njihove karte ne dobiju uslugu koja im se garantuje i dalje važećim redom vožnje.
Podsetimo, GSP je planirao da nabavi još pet autobusa istog proizvođača, ali Ikarbus nikada nije potpisao ranije dogovoren ugovor vredan 84,6 miliona dinara. Tu priču čitajte OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Još jedna Vučićeva najava: Vozom do Subotice do kraja avgusta
16.06.2025.•
8
Saobraćaj na pruzi do Subotice mogao bi da bude uspostavljen do kraja avgusta, najavio je Aleksandar Vučić. To je još jedna u nizu najava predsednika države u vezi sa brzom prugom.
Odloženo suđenje SNS "junacima": Okrivljeni na dan ročišta u KCV, sud traži izveštaj
16.06.2025.•
7
Suđenje četvorici aktivista Srpske napredne stranke zbog napada na studente krajem januara odloženo je za 30. jun.
Javni čas u Lazinoj gimnaziji u utorak: Govori i Tihomir Stanić
16.06.2025.•
3
Učenici novosadske gimnazije "Laza Kostić" organizuju još jedan javni čas u utorak, 17.juna.
Novosadski biciklisti voze i predaju dopis gradonačelniku: Godišnje da se izdvaja milijardu dinara
16.06.2025.•
2
Biciklistička vožnja Kritične mase održaće se u subotu, 21. juna u Novom Sadu.
"Mazda otvoreni dani" u Grand Motorsu do 21. juna
16.06.2025.•
0
U svom velikom, novootvorenom objektu u Novom Sadu, Grand Motors organizuje "Mazda otvorene dane" od 14. do 21. juna.
"Finalna blokada raskrsnice" večeras kod Banovine: Dolaze i studenti, poznat i program
16.06.2025.•
25
Finalna blokada raskrsnice u Novom Sadu u organizaciji Zborova građana održaće se danas, 16. juna.
Vikend doneo lepe vesti: U Novom Sadu za jedan dan rođeno 12 beba
16.06.2025.•
0
U Novom Sadu je proteklog vikenda rođeno 12 beba.
Posetioci Štranda danas pomažu lečenje Ivana Davidovića
16.06.2025.•
0
Posetioci Štranda danas će, u okviru akcije Humanitarni ponedeljak, biti u prilici da pomognu lečenje Ivana Davidovića.
Lekari opšte prakse se sele iz ambulante u Veterniku: Radovi naredna dva meseca
16.06.2025.•
0
Lekari opšte medicine ambulante u Veterniku od ponedeljka, 16. juna raspoređeni su na drugu lokaciju.
Studenti u blokadi DIF-a: Dvojica maskiranih muškaraca fizički napali našeg kolegu
15.06.2025.•
2
Studenti u blokadi Fakulteta sporta i fizičkog vaspitanja u Novom Sadu saopštili su da je još jedan njihov kolega sinoć fizički napadnut na Keju.
Studenti u blokadi pozvali u ponedeljak na skup podrške Zborovima ispred Rektorata
15.06.2025.•
16
Studenti u blokadi fakulteta Univerziteta u Novom Sadu pozvali su u ponedeljak, 16. juna u 20.30 časova na skup podrške Zborovima Novog Sada, koji će se održati ispred zgrade Rektorata.
Zborovi Novog Sada pozivaju sutra na okupljanje ispred tužilaštva: "Nasilnici nisu heroji"
15.06.2025.•
7
Zborovi Novog Sada pozvali su na okupljanje u ponedeljak, 16. juna u 9 časova ispred Osnovnog javnog tužilaštva, povodom nastavka suđenja četvorici aktivista SNS koji su studentkinji slomili vilicu.
Još jedan ministar o Železničkoj stanici u Novom Sadu: Srušiti centralni hol, bilo je diverzije
15.06.2025.•
56
Centralni hol Železničke stanice u Novom Sadu mora biti srušen jer je padom nadstrešnice došlo do cepanja zida.
Garaže u Novom Sadu sve skuplje: Za pojedine prodavci traže više od 40.000 evra
15.06.2025.•
10
Kada je reč o udelu u ukupnom broju prodatih garažnih mesta, najveći udeo od 52 odsto je na teritoriji Grada Beograda.
Još jedna letnja nedelja pred nama
15.06.2025.•
0
I nedelja pred nama biće mahom sunčana i veoma topla.
Finalna blokada raskrsnice sutra kod Banovine: Objavljen detaljan program
15.06.2025.•
43
Finalna blokada raskrsnice u Novom Sadu održaće se u ponedeljak, 16. juna, a Zborovi građana Novog Sada objavili su detaljniji program.
Broj prijava nasilja u porastu: Radnici Centra za socijalni rad u Novom Sadu preopterećeni
14.06.2025.•
10
Broj korisnika Centra za socijalni rad povećan je tokom 2024. godine, a kako se ističe u izveštaju rada ove ustanove, radnici su neretko ukazivali na preopterećenost.
VIDEO: Novi Sad je postao grad "vespi"
14.06.2025.•
16
Evropska nedelja vespi trenutno se održava u Novom Sadu i trajaće do nedelje, 15. juna.
Tužilac Lazić: Vučić direktno preti tužiocima i sudijama čijim odlukama nije zadovoljan
14.06.2025.•
29
Tužilac Apelacionog suda u Novom Sadu Radovan Lazić rekao je da predsednik Aleksandar Vučić "direktno preti razrešenjem i krivičnim gonjenjem sudijama i tužiocima čijim odlukama nije zadovoljan".
Akademski plenum: "Raspišite izbore i rešite društvenu krizu"
14.06.2025.•
27
Akademski plenum smatra da je Odlukom komisije za akreditaciju i proveru kvaliteta dozvoljeno da se ispiti ne održavaju na fakultetima, što znači da je moguće, kako su rekli, da budu i u kafanama.
Komentari 115
neko
Ninoslav
Vozač
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar