Menu 021

Koliko puta autobusi novosadskog GSP-a nisu poštovali red vožnje?

Više od 1.500 autobusa Gradskog saobraćajnog preduzeća na 10 najfrekventnijih i najbitnijih gradskih i prigradskih linija nije uopšte krenulo ove godine po planiranom redu vožnje.
Novi Sad 18.12.2018. | 11:11 > 15:30
Koliko puta autobusi novosadskog GSP-a nisu poštovali red vožnje?
Foto: 021.rs
Građani Novog Sada koji se redovno voze gradskim prevozom i on im predstavlja primaran vid kretanja po gradu, mesecima unazad ukazuju da autobusi GSP-a ne voze po redu vožnje. Prema žalbama građana koji su se javili našoj redakciji zaključuje se da ne postoji nijedna linija koja je posebno problematična, već je reč o zbiru linija koje se ne pojavljuju na stajalištima u vreme koje se navodi u redu vožnje, a što se lako primeti po sve većem broju putnika koji čekaju dolazak autobusa. 
 
A kad i dođe, autobus je uglavnom prepun putnika i mnogi često ne uspeju ni da uđu u vozilo GSP-a. Kako je za 021 rekla jedna Novosađanka, koja nam se javila u više navrata, nekoliko puta je kasnila na posao jer se autobus nije pojavio, a kako bi uopšte stigla na radno mesto, često je bila primorana da zove taksi. 
 
"Kad se autobusi već ne pojavljuju na stanici, GSP treba da učini dve stvari: treba da koriguje red vožnje i da navede kad će oni zapravo doći. Treba i da nam vrate pare jer kupujemo mesečnu kartu za autobuse koji se ne pojavljuju", ispričala je ova Novosađanka za naš portal.
 
Ovo je samo deo žalbi koje svakodnevno stižu na našu adresu, a tiču se linije 9. 
 
"Raspored i red vožnje se ne poštuju. Skoro cele prošle nedelje na liniji 9 smer Petrovaradin - Novo naselje u periodu između 6:30 i 7 časova autobusa ili nije bilo ili su jako kasnili pa smo kao devedesetih skrcani u jedini koji je došao, teško ušli u njega, disali, pomerali se! I danas ista stvar od 6.30 do 7 časova, nijedan autobus br. 9 nije došao. Da bih nekako stigla na posao išla sam autobusom br. 61 pa br. 12 što je prilična 'gimnastika', za moju destinaciju dovoljna je samo 9, a ja sam opet kasnila na posao. Prema rečima vozača, nije čudno što se raspored vožnje ne poštuje, kažu nema ni vozača ni autobusa, pa raspored vožnje ne može da se ispuni i da jednostavno izbace neke polaske. Verovatno izvlače slamčicu pa ko izvuče kraću taj vozi i odgovara besnim putnicima na pitanja. Zvala sam dispečarski centar, naravno, na taj broj telefona se niko ne javlja, a probala sam bar 30 puta", glasi jedna od žalbi koje su nam upućene.
 
"Na liniji devet sa okretnice iz Petrovaradina već nedeljama ne polazi autobus u 7:23h po redu vožnje. Danas se desio vrhunac gde je polazak u 7:14h, koji inače redovno kasni nekoliko minuta ili više (GSP ća Vam reći da nije tako, a svi građani iz Bloka 8 u Petrovaradinu potvrdiće moju izjavu) po pozivu dispečera u 7:18h skrenuo na raskrsnici Preradovićeve i Račke, i uputio se na okretište linije 9a na Alibegovcu. Vozač autobusa je javio ovo putnicima tek kada je već počeo da skreće i kada su putnici već počeli da se čude i negoduju. Autobus linije 9a sa polaskom u 7:04h nije čak ni došao na okretište Alibegovac pa je onda ovaj preusmeren. Putnici su burno reagovali, ali bezuspešno. Neki putnici sa linije 9a su već krenuli polako peške jer je bus kasnio skoro pola sata. Sledeći po redu vožnje je u 9:42h, a ovaj izmenjeni i 'odbegli' je stigao u 7:26h. Po povratku je traženo od vozača da ne staje na naredna tri stajališta jer je i ovako gužva i dugo se putovalo, a sledeći bus dolazi. Nije prvi put da autobusi na liniji 9a ne saobraćaju po redu vožnje, ljudi se žale i na polazak u pola sedam. Ovo više nije slučajnost već je postala praksa. Često u priči o Novom Sadu kažem da sam otišao iz Srpske Atine a da sam se vratio u Srpsku Spartu. Svaki dan se pitam ko su ti ljudi iz gradskog slogana 'Grad po meri građana', koji su to građani po kojima se kroji Grad Novi Sad?! Jesu li to neki kvazimodo ljudi koji se saginju dokle god mogu i treba?! Avaj...", stoji u drugoj žalbi.
 
Kako bismo saznali koliko polazaka nije realizovano od 1. januara do 1. decembra ove godine, zahtevom za pristup informacijama od javnog značaja tražili smo detaljne podatke od GSP.
 
U tabeli možete da vidite koliko polazaka je planirano, koliko je realizovano, a koliko ih nije realizovano na 10 najfrekventnijih linija u gradu i u prigradskim naseljima. 
 
 
Kao što se vidi, pomenuta linija 9 od početka godine nije krenula 290 puta po ustanovljenom redu vožnje. Jedina linija koja je, među ovima, imala više nepolazaka je "dvojka" i to 319 puta nije krenula. 
 
Među linijama koje u većem broju nisu poštovale red vožnje su i "osmica" sa 286 nepolazaka, "trojka" sa 264 nepolazaka i "kec" sa 191 nepolaskom po redu vožnje. Prema podacima koji su dostavljeni našoj redakciji, čini se da su prigradske linije među boljim u poštovanju reda vožnje.
 
U GSP za 021 odgovaraju zbog čega autobusi najčešće ne dolaze na stanice.
 
"Najčešći razlozi su saobraćajne nezgode u kojima su učestvovali naši autobusi, saobraćajne nezgode drugih učesnika u saobraćaju koje su sprečile kretanje naših autobusa trasom, otkaz autobusa na liniji usled kvara, saobraćajne gužve koje su otežavale kretanje vozila na trasi i izmene trasa kretanja zbog najavljenih radova na putnoj mreži", kažu u GSP našoj novinarki Gorici Nikolin.
 
 
Interesantno je da se među razlozima ne nalazi odlazak velikog broja vozača iz GSP-a jer, kako su pokazali podaci do kojih je 021 nedavno došao, ovo preduzeće svake nedelje napusti barem jedan vozač. 
 
Stanje u GSP-u nije iznenađujuće kad se pogledaju planirani prihodi i poslovanje za ovu godinu i podaci iz ranijih godina. Ukupni prihodi preduzeća pali su u 2017. godini za devet odsto jer je, navodi preduzeće u svom planu za ovu godinu, broj prevezenih putnika pao. GSP je prognozirao da će im prihodi u ovoj godini biti veći za čak 17 odsto u odnosu na 2017. godinu, što je dosta ambiciozno za preduzeće koje nije uspelo da ispuni nijedno od svojih kratkoročnih ciljeva. Osim jednog.
 
Naime, među ciljevima preduzeća nalazi se: unapređenje usluga prevoza, kupovina novih autobusa, uvođenje novog sistem naplate karata i, pre svega poskupljenje cene prevoza kako bi se sve ostalo ispunilo. Jedino što se desilo je poskupljenje cene prevoza - GSP ove godine nije kupilo sve planirane autobuse (u martu je stiglo sedam autobusa Ikarbusa), nije uvelo novi sistem naplate karata, a samim tim nije ni značajno unapredilo kvalitet svojih usluga. 
 
Interesantno je da GSP u planu poslovanja za ovu godinu navodi da su im neki od problema u prihodovanju činjenice da "su cene prevoza neekonomske, veliki je broj godišnjih karata za korisnike javnog prevoza u gradskom i prigradskom saobraćaju i karata sa velikim povlasticama", a preduzeće nije u stanju ni da poštuje sopstveni red vožnje i opravda povišenu cenu karata.
 
"Korisnici povlašćenih karata su, pojedinačno gledano, najveća grupa korisnika javnog gradskog prevoza (oko 31.679 korisnika godišnjih karata za prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju za 2017. godinu), kao i veliki broj korisnika javnog prevoza sa popustom (oko 25.000 korisnika đačkih i studentskih karata sa preko 60% popusta, oko 24.000 korisnika radničkih karata). Takođe je izražena i nelojalna konkurencija taksista", poručuju sastavljači plana rada za ovu godinu, ne uzimajući u obzir činjenicu da građani koji uredno kupe njihove karte ne dobiju uslugu koja im se garantuje i dalje važećim redom vožnje.
 
Podsetimo, GSP je planirao da nabavi još pet autobusa istog proizvođača, ali Ikarbus nikada nije potpisao ranije dogovoren ugovor vredan 84,6 miliona dinara. Tu priču čitajte OVDE.
Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Ninoslav
    21.03.2019 05:01
    Vozaci su uzas,cast izuzecima
    E ovako cekam 9_tku od pola 5 uuutru u Bulevaru Cara Lazara od 5 radim da bi u 15 do 5 dosla 9_tka i ja ustanem i vizqc samo produzi ja qutomatski kasnim na posao zbog debila da kazes da me nije video nemoguce em sam bio jedini na stanici em sam ustao i ja cu sad da cekam onaj u 5 i 10 znaci ja se smrzavam 40 min jer je budali bilo tesko da stane i nbt da li ima neko on mora da stane otvori vrata nema nikog produzi.A da ne pricam da zatvore vrata ispred nosa daju gas i odu ja ne znam kakvo je to bahato ponasanje kao da su Bogom dani ako mu se ne radi neka sedi kuci jednostavno bezobrazni su da nema kud dalje.

  • Vozač
    25.02.2019 19:34
    Teško je al plivamo
    Niko više ne poštuje ni pravila ni ljude, dobro da uopšte i radi gradski prevoz, jedino svi udruženi možemo da popravimo kvalitet prevoza, novi busevi pod hitno, sve će posle biti jednostavnije i naravno plate vozačima da se podignu pa će ostati u firmi do penzije
  • Novosađanka
    25.01.2019 11:51
    Februar2019
    Znači ovaj bezobrazluk nema granica....Dokle ćemo trpeti bahatost gradskih vlasti
    Neka OBJAVE REALNE POLASKEEEE
    a ne da nas uvlače u zabludu i kašnjenje na posaoooo
  • Profesor
    22.12.2018 19:49
    Petica
    Da li GSP zna kakve se gužve prave na liniji broj 5? Zbog radova linija 1 ne saobraća tako da svi koji iz grada idu na Klisu koriste peticu. Zar nije moguće uvećati broj autobusa kako bi se udovoljili dupliranoj potrebi za prevoz kod građana koji idu na posao na Klisu? Neretko, moram plaćati taksi kako bih na vreme stigao na posao. Ovakav nivo usluge gradskog prevoza je sraman i ne priliči gradu Novom Sadu.

KOMENTARI nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje autora komentara.

NEMAMO nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za izbor komentara koji će biti objavljeni i nemamo obavezu obrazlaganja odluka s tim u vezi.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje, koji sadrže pretnje, uvrede na rasnoj, verskoj i nacionalnoj osnovi, netoleranciju svake vrste, upućuju na nezakonit sadržaj ili predstavljaju osnov za utvrđivanje građanske odgovornosti. Neće biti objavljeni ni oni komentari koji su opsceni, pornografski ili klevetnički.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste, koji se odnose na uređivačku politiku i koji su napisani velikim slovima.

MOLIMO VAS, obratite pažnju na pravopis i gramatiku, prednost imaju komentari koji su napisani bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.

OGRANIČENO je pisanje komentara na 1.500 karaktera.

PORTAL 021 zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja, u svakom trenutku, ukloni ili onemogući pristup bilo kom sadržaju i nalogu po sopstvenomm nahođenju, za koji se utvrdi da predstavlja kršenje odredaba ili da je na drugi način štetan za 021.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Uslovi korišćenja Pošalji vest