Menu 021

Za projekat novog mosta preko Dunava izdvojeno 24,6 miliona dinara

Za izradu generalnog plana s prethodnom studijom opravdanosti novog mosta preko Dunava, u nastavku Bulevara Evrope, izdvojiće se 24,6 miliona dinara.
Novi Sad 16.01.2019. | 10:25 > 10:34
Za projekat novog mosta preko Dunava izdvojeno 24,6 miliona dinara
Foto: 021.rs
Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije dodelila je ugovor od 24,6 miliona dinara, sa PDV-om, beogradskoj kompaniji "DB inženjering", koja će posao obaviti zajedno sa "MHM Projektom" iz Novog Sada, beogradskim preduzećem "Geom", te "Gradis biroom za projektovanje" i "Ponting inženjerskim biroom" iz Maribora.
 
Ove kompanije imaju rok od 140 dana da isporuče tehničku dokumentaciju za most koji se u planovima razvoja Novog Sada pominje više od pola veka
 
Generalni projekat trebalo bi da načelno odredi budući izgled mosta, koji će spojiti Novi Sad i Sremsku Kamenicu. Do sada je most u urbanističkim planovima bio nalik Mostu slobode, ali je UGZI u konkursnoj dokumentaciji tražio od projektanta da budući objekat ne liči ni na jedan postojeći most u Novom Sadu.
 
  
 
Trasa za budući most prolaziće između sadašnjih kasarni Vojske Srbije, zbog čega se od projektanta zahteva da pribavi uslove od Ministarstva odbrane, Vojske Srbije, kao i od Direkcije za vodne puteve. Most će na bačkoj strani grada biti povezan sa budućim krakom Bulevara Evrope, a na sremskoj strani sa Karađorđevom ulicom i državnim putem 119. 
 
Kako smo ranije pisali, gradnja novog mosta ne predviđa se pre polovine naredne decenije, dok, po drugim procenama, u izgradnju objekta može da se krene tek 2030. godine. Procenjena vrednost gradnje je u visini i do polovine godišnjeg budžeta Grada, odnosno oko 50 do 60 miliona evra bez pristupnih saobraćajnica, tako da je upitno kako bi Novi Sad finansirao njegovu gradnju.
Autor: 021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • @Jazz
    02.07.2020 09:37
    Slažem se - ako ga Španci budu gradili.
  • Bik koji leži
    26.06.2020 19:47
    Jednim udarcem 4 muve
    Neko napisa da se mostovi prave tamo gde je vise saobracaja.Slazem se al dal je taj gosp.pomislio koliko bi se vozila iz Vojvodine cele preusmerilo na taj Palanacki most kad bi postojao iz vise razloga.Izbegavaju voznju kroz NS tj kroz grad jer taj tamo most isao bi van Palanke.Samim tim NS bi se rasteretio dobrog dela gužve i pogotovo teretnjaka.Sem tog,dal ste primetili koliko bi blizu tom palanackom mostu bila upravo započeta deonica Kuzmin -Sr.Rača.Na oko 20 km.Logicno bi bilo povezati i taj deo tj Nestin-Kuzmin.Ne mora auto put sa 6 traka.dovoljan je drzavni put prvog reda i ..obični..most sa po jednom saobr.trakom za svaki smer kao sto je sad most
    .25.maj..Rep.srpska bi postala lako dostupna za svega 15-20 min.od Palanke bez voznje kroz naselja jet bi bilo dovoljno izbeci samo Erdevik i 5 km posle njega prikljuciti se na kuzminskoj petlji na auto put BG-ZG ili pravo na tu novu deonicu koja je zapoceta ka Rači.To je druga korist tj..muva..treca je to sto bi se resili i problemi Nestinaca,Vizicana i drugih koji gravitiraju ka Palanci a pride bi i taj deo Srema..živnuo.. jer je sad u zapecku,ljudima bi porasla cena nekretnina itd.Verovatno bi se nasao i neki bezbednosni interes jer je blizu granica.Mislim da je stvarno potrebno ..vezati.. most deonicom do Kuzmina te bi to bio pun pogodak
  • dijasporac
    18.01.2019 17:23
    @Novosađanin
    Sine, ne pisem ja o mostu preko Dunava nego Nestinci i Susecanii koji svaku pricu o mostovima preko reke zavrse sa "prvo most Nestinu a posle svi ostali". Jednostavno, ljudima nije lako ukazati da se mostovi od 100-150 miliona eura ne prave zbog 5-10 hiljada ljudi i desetak zemljoradnika koji imaju zemlju sa druge strane reke.

    Posto je Kamenica danas cep za veliki broj ljudi (za red velicine veci na dnevnom nivou nego sto iz Nestina godisnje ode za B.Palanku) i robni transport koji ide fruskogorskom stranom reke ka Novom Sadu logicno je da se izgradi most negde pre tog mesta pa kako je je bul.Evrope neka vrsta obilaznice centra grada od autoputa E75 sledi da je dalje istom logikom predlozena lokacija mosta u produzetku bul.Evrope pravo resenje. Onda dalje prema Beocinu ili Rumi, idealno resenje za Backu, Srem i Macvu. Kad vec nisu projektovali obilaznicu negde kod Futoga pa da tamo gurnu most...
  • Jazz
    18.01.2019 10:32
    Gledajući koliko je radjen i gradjen Žeželjev most ovaj novi treba očekivati u sledećem veku...realno...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest