Projektuje se novi most preko Ribarca

Novosadska uprava u sklopu višegodišnjih priprema za gradnju novog mosta preko Ribarca, raspisala je javni tender za izbor firme koja će napraviti Generalni projekat sa prethodnom studijom novog mosta preko Dunava, u nastavku Bulevara Evrope.
Projektuje se novi most preko Ribarca
Foto: 021.rs

Gradnja ovog mosta u planovima razvoja Novog Sada pominje se više od pola veka, čak i pre nego što se razmišljalo o gradnji Mosta slobode. Međutim, tek pre nekoliko godina gradnjom Bulevara Evrope i Bulevara Patrijarha Pavla, uz decenijama ranije sagrađen Bulevar cara Lazara i Ulicu Cara Dušana, napravljene su sve saobraćajnice koje će sa bačke strane voditi ka novom mostu.

Gradnja ovog mosta, kako je 021.rs ranije pisao, nije predviđena pre polovine naredne decenije, dok po drugim procenama to može uslediti čak 2030. godine. Procenjena vrednost gradnje je u visini i do polovine godišnjeg budžeta Grada, odnosno oko 50 do 60 miliona evra bez pristupnih saobraćajnica, tako da je upitno kako bi Novi Sad finansirao njegovu gradnju. Podsetimo, novi drumsko-železnički most na mestu Žeželjevog i popravka Mosta slobode, izgrađeni su odnosno plaćeni zahvaljujući donacijama međunarodnih institucija i uz pomoć Republike i Pokrajine.

Generalni projekat mosta za koji je sada raspisan tender će načelno odrediti izgled mosta koji će spojiti Novi Sad i Sremsku Kamenicu preko Ribarca i Šodroša. Do sada je u urbanističkim planovima novi most uglavnom crtan nalik Mostu slobode, a Uprava za građevinsko zemljište i investicije u konkursnoj dokumentaciji od projektanta traži da se to promeni, odnosno da budući objekat ne liči ni na jedan postojeći most u Novom Sadu.

U dokumentaciji stoji da će most imati po dve kolovozne trake u oba smera na delu od Ribarskog ostrva do sremske strane, a tri trake u oba smera u delu od Ribarskog ostrva do spuštanja na bačkoj strani. Celom dužinom mosta biće razdelna traka sa obostranim pešačkim i biciklističkim stazama, tako da će most ukupno biti širok od 30 do 37 metara.

Kraj novog mosta preko Ribarca sa bačke strane će biti povezan sa budućim krakom Bulevara Evrope, dok će sa sremske strane biti spojen sa Karađorđevom ulicom i državnim putem 119 (Hrvatska-Beočin-Sremska Kamenica). Okolne pristupne saobraćajnice novi most će povezati sa planiranim nastavcima Bulevara despota Stefana, ulicama 1300 kaplara i Sime Mitavulja, kao i Ribarskim ostrvom i Kameničkom adom.

Procenjena vrednost tendera za izradu Generalnog projekta novog mosta je 20,8 miliona dinara.

  • /

    01.12.2018 22:14
    /
    vikktor
    ma kakva anketa kada ima idiota kojima odgovara da se i to malo unisti
  • Ćorava posla

    01.12.2018 21:51
    Msm da je bitno da izvodjači daju priojekat umesto da se muce da naprave projekat po nekom lojavom koji veze sa praksom nema. Svaki izvodjac je izverziran i ima vec iskustva u gradjenju odredjenih mostova. nama je svejedno kakao ce da izgleda jer ce ga svakakao srusiti u narednih 40 g max.A verovatno i PRE .
    I atuto kad vozis kod majstora ides kod onog koji popravlja tu marku auta jer ima kljuceve i sav alat i iskustvo i ne muci se te naplati NAJMANJE:
  • 1914

    01.12.2018 16:52
    Samo hejtovanje
    29.11.2018 • 23:11
    Citam komentare i ne verujem kako samo hejt izlazi iz ljudi...

    Meni je i most i lokacija i povezivanje sve logicno i ok! Projekat datira jos od vajkada, znaci neko je napravio dobar predlog pre 40-50godina cim je proslo test vremena.
    A sad lupajte minuse hejteri koliko vam je milo, ja ovo gledam kao pozitivnu stvar.
    ------------------------------

    I mojoj babi je "logicno i ok" da ceka u redu na posti (pa i da porani, ako treba) ili da plate ponekad kasne, pa to ne znaci da je nesto ispravno. Projekat koji "datira od vajkada" je projekat za treci most preko Dunava negde na toj lokaciji - taj most i jeste izgradjen 1981. godine, i zove se Most Slobode.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti