Menu 021

Korisnici domova za stare više od dva meseca bez razlike penzije

Korisnici domova za stare Gerontološkog centra Novi Sad više od dva meseca nisu dobili razliku penzije, koja im se obično uplaćuje na račun ili daje "na ruke", nakon što se oduzmu troškovi smeštaja.
Novi Sad 06.02.2019. | 20:49 > 21:08
Korisnici domova za stare više od dva meseca bez razlike penzije
Foto: 021.rs
Novosađanka, čija su tri srodnika korisnici doma za stare u Novom Sadu, kaže za 021 da oni razliku nisu dobili još od novembra.
 
"Ovo se nikad pre nije dešavalo, ali budući da tako dugo traje, zabrinuta sam da će ovo postati praksa. Tim starim ljudima u domovima taj novac treba za lekove, hranu i druge potrebe, a neki od njih nemaju nikog da im finansijski pomogne dok poteškoće ne prođu", navodi ona.
 
Druga Novosađanka čija majka boravi u jednom od domova za stare kaže za 021 da i sam proces potpisivanja ugovora sa Gerontološkim centrom, u kome se pristaje da penzija u celini stiže na račun centra, umesto na račun penzionera, pa da se razlika isplaćuje nakon oduzimanja troškova doma, nije dobar.
 
"Uslovljeni smo da moramo da potpišemo ugovor u kome stoji da će penzija iz PIO fonda biti preusmerena u Gerontološki centar. Znači ja nisam mogla sama da odredim da ću ja da plaćam, jer njima je, kažu, sigurnije tako. Oni sad drže mamine pare čitavih mesec dana i ja mesec dana moram da dajem dodatni novac za lekove, sredstva za higijenu i slično, nešto što ona inače od te razlike sama plaća. Mene su zvali pre neki dan iz doma da mi kažu da su napisani recepti za lekove, to je nekih 4.000 dinara i ja sam morala da odem i uplatim. Ali šta će onaj kome nema ko da plati lekove ako ne dobija razliku penzije", pita se ona.
 
"Na kraju sam morala da odem u Centar za socijalni rad i da tamo podnesem zahtev da penzija ne ide iz fonda PIO na račun Gerontološkog centra već da ide direktno na mamin račun i da ja onda sama plaćam svakog meseca koliko je propisano, jer imam punomoć", navodi ona.
 
Direktorica Gerontološkog centra Novi Sad, Slavica Škrbić, rekla je za 021 da je novac uplaćen tokom prošle nedelje i da bi već ove trebalo da bude na računima korisnika.
 
"Korisnici su sa punim pravom nezadovoljni i mi to razumemo, ali sa naše strane ne postoji krivica, jer smo mi naš deo posla uradili na vreme. Problem je u prelasku na novi sistem preuzimanja obaveza i plaćanja koji je propisalo Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja", objašnjava Škrbić.
 
Naime, krajem decembra prošle godine nadležno ministarstvo je uputilo dopis kojim obaveštava Gerontološki centar da će zbog prelaska u Sistem izvršenja budžeta, počev od 1. januara, filijala Uprave za trezor ukinuti podračun i da će im istovremeno biti otvoren evidencioni račun.
 
Škrbić kaže da su oni na ranijim sastancima sa ministrom Zoranom Đorđevićem više puta ukazivali da će ova promena uticati na povraćaj uplaćenih sredstava i tvrdi da Ministarstvo nije na vreme reagovalo.
 
"Mi smo tek krajem januara dobili instrukcije od resornog ministarstva za isplatu razlika penzija na gotovinski i bezgotovinski način. Odmah nakon toga počeli smo da prikupljamo zahteve-saglasnosti od više od 300 korisnika domskog smeštaja kojima se isplaćuje razlika penzija, što je izuzetno obiman posao s obzirom na to da svaki pojedinačni zahtev mora biti potpisan i popunjen od strane korisnika i srodnika. Paralelno sa tim poslom morali smo da utvrdimo i ukupne iznose sredstava za davanje naloga Upravi za trezor po formi rešenja koja je utvrđena tek 29. januara", priča Škrbić.
 
Iz Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja nisu, do objavljivanja ovog teksta, odgovorili na pitanja 021 u vezi sa ovim problemom.
Autor: Dragana Prica - dragana@021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • V
    07.02.2019 08:38
    Moj otac je korisnik Gerontoloskog centra na Novom naselju. Samostalan je i pokretan, nije bolestan. On ima reci hvale za zaposlene. Malo ljubaznosti kod lekarke fali, ali ostalo je sve na svom mestu. Tehicko osobolje, sa kojim je najvise u dodiru ( medicinske sestre, spramacice, servirke hrane, domari ) opisuje kao sjajne, veoma ljubazne i pazljive. Cim je on zadovoljan, i ja sam.
  • liman3
    07.02.2019 07:30
    izbegavajte ih u širokom luku!
    Ko ima stare i nemoćne roditelje i bližnje, zna kako je.Još kad su dementni i ozbiljno bolesni...Moje iskustvo je bilo ovakvo: posle više godina brige o majci, bila sam prinuđena da se raspitam o uslovima smeštaja. Prvo, NIKO u oba doma (Liman i N.Naselje) nije hteo da mi da ugovor o smeštaju na uvid!! Kažu,ugovor ću dobiti posle smeštaja !? Neljubazuno,osorno i bahato su mi rekli da penzija mora cela da legne njima, pa kad skinu troškove "džeparca",dnevnih novina i kafe ( bukvalno!) razlika se eventualno vraća. Na moj pokušaj da objasnim da je osoba nepokretna i slabovida i da na "džeparac" i ne pomišljaju, dobila sam kratko : to tako MORA! Na moje pitanje da se plaća po predračunu/fakturi - još kraće dobijam NE DOLAZI U OBZIR. U domu na N.Naselju sam bila sa sinom, koji je, zapanjen ponašanjem nadležne gospođe, rekao : ovde nema šanse ni psa da smestimo a kamoli baku!
    Da skratim...posle dužeg raspitivanja, podneli smo zahtev za dom u Molu. Uz kraće čekanje, primljeni, dočekani, smešteni. Organizacija bez greške, osoblje besprekorno, čisto na svakom koraku, nega ljudska i humana. Sve na "belo", plaćanje po fakturi, svakodnevni razgovori sa lekarom, sestrama, soc.radnicom. Ne očekujte luksuz i sjaj, ali zato se o vašim milim brinu velikim srcem i krajnje profesionalno. Jeste malo skuplje, zbog prevoza, poseta...Sve preporuke i pohvale za ove sjajne ljude u Molu!

  • Nesa
    06.02.2019 22:22
    Krompir drzava
    Isplatice im se dva dana pred izbore 29-og marta.Nije Aca glup.
  • JJ
    06.02.2019 22:18
    Neredovno isplaćivanje razlike traje već mesecima, nikako ne mogu da uhvatim kada će moja majka dobiti razliku. Pored svih dobrih strana koje ima smeštaj u domu, ovaj javašluk prema ljudima je jedna od najgorih. Niko nije stanare doma obavestio šta se dešava, ljudi su u priličnim godinama i bez jasnog objašnjenja se baš i ne snalaze, a lekove kupuju redovno i neko to mora da plati. Sa druge strane, dok su penzije bile smanjene, domovi su uredno podizali cene, a i sada će sigurno ponovo. Većinu lekova kupujemo, perem veš, nabavili smo sam deo nameštaja (ostalo je uglavnom stari krš, zavese pocepane, roletne padaju, duboke kade u kupatilima, bubašvabe na sve strane), frižider, klimu, svaki korisnik doma plaća penzionersku pretplatu na SBB umesto da dom dogovori jedinstvenu tarifu za sve, plaćaju korišćenje telefona, za lekare specijaliste mora neko da ih odveze - za novac koji plaćaju mogli bi da dobiju uredniju uslugu i brigu. Ako ne verujete, navratite i napravite reportažu pa ćete se i sami uveriti da je tako. A pomenutu saglasnost su im tek sada dali da potpišu, kao da to prilikom sklapawa ugovora već jednom nije regulisano.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest