Parking u Novom Sadu: Problem koji ne može da se reši jednom za sva vremena

Vozači u Novom Sadu na pravim su mukama kada treba da pronađu mesto za parkiranje.
Parking u Novom Sadu: Problem koji ne može da se reši jednom za sva vremena
Foto: 021.rs
Gužvi nema samo u centru, već i u ostalim gradskim naseljima. Iako su gradske vlasti nekoliko puta obećavale izgradnju javnih garaža, za sada se i dalje čeka na rešavanje ovog problema.
 
Portparol JKP "Parking servis" Radovan Jeknić kaže za 021.rs da je problem parkiranja najveći u centru grada. Kako dodaje, veliki broj automobila, grad koji raste iz dana u dan, urbanistički problem, problem naših loših navika da moramo da se parkiramo neposredno pored mesta u koje idemo, sve to doprinosi ogromnim gužvama. 
 
"Potrebne su javne garaže. Da li te garaže treba praviti u centru pa dovlačiti ljude opet automobilima tu, to je sad jedno veliko pitanje, a to je svakako urbanistički problem i tu bih loptu prebacio na urbaniste. Da bismo rasteretili najopterećenija mesta ograničili smo vreme parkiranja, u crvenoj zoni na dva sata. Parkiranje je svakako živ problem i on se nikad ne može rešiti jednom za sva vremena", ukazuje Jeknić.
 
Izgradnja javnih garaža na Limanu i dalje su tema. Prošle godine građani su se pobunili protiv planova urbanista, podneli veliki broj primedbi, ali na potpuno razumevanje nadležnih nisu naišli. I dok građani tvrde da bi izgradnja garaža na mestima gde su sada parkinzi uništilo postojeće zelenilo, ali i značajno unizilo kvalitet života, donosioci odluka imaju drugačije mišljenje. 
 
Biljana Simonović iz inicijative "Sačuvajmo Liman od betona" kaže da bi usvajanje javnih planova trebalo da bude transparentnije, ali i objašnjava zbog čega su Limanci ustali protiv garaža u svom kraju. 
 
"Naša ideja je da zaštitimo zelene i javne površine kojih je sve manje. Nama je stalo da ih sačuvamo zbog našeg zdravlja, da imamo zdravo okruženje, što nam pre svega i Ustav garantuje. Smatramo da proces usvajanja javnih planova treba da bude transparentniji. U to treba da se uključe mesne zajednice koje će obaveštavati građane o izmenama u regulacionim planovima, kako bismo mogli da odreagujemo na vreme, a ne da nam se govori kako smo kasno stigli i da ništa ne može da se promeni", ukazuje naša sagovornica. 
 
Da bi se smanjila zagađenost vazduha, prema preporukama Evropske unije svaki grad treba da ima oko 25 odsto zelenila u odnosu na ukupnu površinu grada. U zavisnosti od dela grada Novi Sad ima između pet i 15 procenata zelenih površina. Iako ovi podaci nisu na zavidnom nivou, betoniranje javnih površina širom grada i podizanje višespratnica se nastavlja. 
 
Pronalazak parkinga nije problem koji je zadesio samo centar grada. Zbog izgradnje firmi koje nisu obezbedile dovoljan broj mesta, kao i drugih faktora, i ljudi u naseljima imaju problem. Njihova mesta često zauzimaju drugi automobili, pa su prinuđeni da se parkiraju na neoznačenim površinama. 
 
Da često ima problem sa paukom i da parking mesta nedostaje i u nasleljima, kaže i radnik banke u centru, Marko Tadić.
 
"Na posao ne mogu da idem automobilom, jer postoji rizik da nema slobodnog mesta, a i kada bih ga pronašao morao bih na svaka dva sata da pomeram auto. To nije izvodljivo jer ne smem da napuštam radno mesto. Radije se odlučujem za gradski prevoz. U slučaju da se uputim negde automobilom postoji verovatnoća da kada se vratim neću pronaći parking mesto ispred svoje zgrade. Mogao bih da kupim još jedan automobil umesto kazni koje sam platio pauku. Novom Sadu definitivno treba više javnih garaža", zaključuje Tadić.
 
Urbanistima ostaje težak zadatak da osmisle kompromisno rešenje kojim bi se javne garaže gradile bez velikog ugrožavanja prirode. U međuvremenu, gradonačelnik Miloš Vučević najavljuje drastične namete za investitore koji ne izgrade dovoljan broj parking mesta za objekat. Takođe, podzemne i nadzemne garaže mogle bi da se grade već od kraja ove godine. Za projektovanje, gradnju i upravljanje podzemnim garažama u Ulici Modene, na Trgu republike, kod Banovine i nadzemne spratne garaže u Šafarikovoj, javila se jedna kineska kompanija. Više o tome čitajte OVDE.
  • Ales (Heavy Alex)

    06.07.2019 16:14
    msheavyalex@gmail.com
    Zbog čega Gradonačelnik nije ishodi "direktivom" s kojom bi svaka zgrada morala obavezno imati u nacrtu parkirna mjesta samo za stanare ? ... tako se to radi već godinama u EU ... s time bi olakšali svim stanarima muke oko traženja parkirnih mjesta. A drugo, da su to pravi ljudi koji upravljaju gradom, već bi davno imali postavljene planove i započeli s gradnjom garaža ... ali na mjestima gdje mogu te iste garaže prispojiti na gradski prijevoz ... u cijenu parkinga uključiti i voznu kartu do centra i natrag ... tako je to rješeno u mnogim mjestima po EU ... a zadnji su oko toga super rješili u Ljubljani ... sasvim dosta je, da vladajući odu malo van i samo kopiraju sisteme ... Želim svima koji žive u N.Sadu, da se to što prije rješi i da mogu normalno živjeti u svojoj sredini bez tenzija i opterećenja dali mogu negdje s autom ili ne ...
  • Дођош

    08.05.2019 07:45
    @Dođoš
    “...Stari novosađani sa pedigreom i lentom treba fino da prodaju svoje stanove i odsele....”

    Срам те било!
    Због таквих као што си ти и сличних, Новосађани имају став према нама, који имају!
    Уклопи се или ниси требао ни долазити, ако ти средина не одговара!
  • IN

    07.05.2019 19:23
    Svi vi koji tvrdite da je resenje smanjenje broja parking mesta u gradu da bi bile manje guzve na ulicama, ne razumete da sto je manje parking mesta u gradu vise automobila ce biti parkirano na trotoarima, zelenim povrsinama ili na putu i time opet otezavaju saobracaj. Vlasnici automobila bilo da koriste biciklu, bus ili automobil, moraju negde da parkiraju svoje automobile i to je razlog zbog cega u gradu treba vise parkinga a guzve na bulevarima nemaju veze sa parkingom vec sa ljudskom lenjosti i bahatosti.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti