Protivljenje građana delimično urodilo plodom: Biće garaže na Podbari, ali će biti znatno manja

Javna garaža na površini između Kosovske i Šumadijske ulice na Podbari, biće izgrađena, ali će biti znatno manja.
Protivljenje građana delimično urodilo plodom: Biće garaže na Podbari, ali će biti znatno manja
Foto: 021.rs
Na današnjoj javnoj raspravi Komisije za planove trebalo je da se govori o dva urbanistička plana koja su se ticala Adica i Podbare. I dok se o urbanističkim izmenama na Adicama zapravo i nije raspravljalo, jer podnosioci primedbi nisu bili prisutni, o prostoru Podbare se povela rasprava. Komisiji je predloženo da odbije dosta primedbi, ali je, istovremeno, predlog da se nekolicina njih u potpunosti ili delimično usvoji. 
 
Svakako najsporniji momenat za stanovnike ovog dela grada bio je predlog da se na prostoru između Kosovske i Šumadijske ulice izgradi garaža sa suteren, prizemlje i tri sprata, koja bi bila kapaciteta 350 parking mesta. Građani su podneli primedbe, a uz to su priložili i 770 potpisa stanara ovog dela grada, kojima se protive ovoj ideji.
 
Kako su naveli, javna garaža ne bi trebalo da se planira na predviđenoj parceli, jer bi to predstavljalo rizik po zdravlje, uticalo bi na kvalitet života, vrednost nekretnina bi se umanjila, negativno bi uticalo na način uređenja prostora, a smanjile bi se površine za javno zelenilo i uticalo bi se na povećanje rizika od požara, dok bi saobraćaj bio lošiji.
 
Predlagači plana naveli su da će se izgradnjom javne garaže postići upravo suprotni rezultati od onih koje su naveli građani. Ipak, oni su jednim delom izašli u susret građanima i predložili Komisiji za planove da smanji gabarit garaže, odnosno da se umesto objekta sa suterenom, prizemljem i tri sprata, gradi objekat koji će imati suteren i još jednu etažu koja će samo jednim delom biti iznad nivoa tla. Tako bi umesto planiranih 350, garaža imala oko 140 parking mesta.
 
Predloženo je da poluukopana etaža bude najviše do dva metra iznad tla. Ideja je da se na krovu buduće garaže postavi zelena površina sa dodatnim sadržajem, kakvo bi bilo dečije igralište, s tim što bi način ozelenjavanja prostora morao da se usaglasi sa konstrukcijom krova.
 
Kako je istaknuto, izgradnjom javne garaže u ovom delu grada nudi se rešenje za postojeći problem, čiji su uzrok neizgrađena parking mesta u okviru višeporodičnih i poslovnih objekata, ali i neprestano povećanje broja motornih vozila u gradu.
 
"Svojim kapacitetom i strukturom garaža je ekonomski najracionalnija za izgradnju. S obzirom na položaj planirane garaže, centralnih stambenih zona, ova garaža se planira sa zatvorenim spoljnim zidovima, čime se ostavlja velika mogućnost oblikovanja fasada i potpunog ambijentalnog uklapanja u okolni prostor. Izgradnjom garaže obezbeđuje se sigurno parking mesto čime se značajno smanjuje vreme potrebno za pronalaženje parking prostora, a samim tim manje je vozila na ulicama, veća bezbednost u saobraćaju, manje zastoja i vremenskih gubitaka, a naročito bi se smanjila količina izduvnih gasova i potrošnja goriva", tvrde predlagači plana.
 
  
 
Ovakav ishod po pitanju garaže na Podbari mogao se, donekle, i očekivati, s obzirom na to da je gradonačelnik Miloš Vučević nedavno izjavio kako je urbanistima naložio da razmotre ove primedbe građana, odnosno da ona ne ide u visinu, već u podzemne nivoe. 
 
Na plan za Podbaru podnet su brojne primedbe, kako građana kao pojedinaca, tako i stambenih zajednica, preduzeća, institucija. Pojedini građani su smatrali da je planiranje bilo kakve gradnje u ovom delu grada neprihvatljivo.
 
"Da se Podbara ne dira više, takva je kakva je. Ništa preko toga. Trideset odsto više stanovništva na Podbari, na tako malom prostoru, jeste loše. Već sada živimo kao pacovi. Već sada imamo ogroman problem sa životnim prostorom. Nemamo igralište, drveće", rekao je jedan građanin, koji je ukazao i na problem nedostatka trotoara, poručujući kako stanari direktno iz ulaza izlaze na kolovoz.
 
Kako smo već pisali, Planom detaljne regulacije prostora između Ulice Miloša Bajića, Beogradskog keja, Marka Miljanova i blokova zapadno od Kosovske ulice predviđena je nadogradnja postojećih ili izgradnja novih zgrada. Urbanisti planom određuju da se prostor uz ulice Zlatne grede i Save Vukovića čuva, jer je reč o delu Almaškog kraja, koji je pod zaštitom. 
 
Nadogradnja se dozvoljava na nekoliko lokacija na Podbari, a najviše novih objekata se planira u Daničićevoj, Trgu Republike i u Miloša Bajića, a postoji mogućnost da se postojeći objekti zadrže i samo nadograde. Više o tome šta se sve planira na Podbari možete da pročitate OVDE.
 
Jedna od spornih tačaka ovog plana bilo je i pitanje garaža u takozvanom Bloku 16, stambenom kvartu koji obuhvata Miloša Bajića, Žarka Vasiljevića, Stevana Milovanova i Dušana Vasiljeva. Nekoliko građana je podnelo primedbe koje su se odnosile na rušenje nelegalnih garaža, ukazujući na to da je legalizacija u toku, ali je Komisiji predloženo da ova primedba bude odbijena, jer, kako je obrazloženo, nešto što je izgrađeno na javnoj površini ne može da bude legalizovano. 
 
Takođe, jedna od važnih stavki je bilo i pitanje proširenja Saobraćajne škole "Pinki", za koju je planirano da se proširi na obližnju parcelu. Predstavnici škole su ukazali na to da imaju problema, jer đaci nemaju prostor na kojem mogu da borave, zbog čega su na ulici, što nije bezbedno, što predstavlja problem i stanarima tog kraja. 
 
Kako smo prethodno objavili, nadogradnjom i gradnjom novih objekata ovaj blok bi povećao broj stanovnika sa sadašnjih 6.400 na 8.400, odnosno broj stanova bi se sa 2.408 povećao na 3.014. 
  • Limanac

    04.10.2019 17:37
    @Tandarapljuc
    “...po pravilu uvredljiv za dosta veliki broj onih koji u ovim dovoljno teskim vremenima pokusavaju raditi svoj posao najbolje sto znaju..”

    K’o Boga vas sve molim, nemojte više ništa raditi...., to je najbolje što možete uraditi za ovaj getoizovani, upropašćeni grad!
  • Ana

    04.10.2019 14:29
    @Nemanja
    Problem prenatrpanih automobila se ne resava sprecavanjem gradnje garaze. Da li vi imate neko resenje?
    Opet, ponavljam, nigde u tekstu se ne spominje da se garaza planira na necijem placu.
  • Milan

    04.10.2019 12:14
    Posle izbora
    Kada prođu izbori nema ništa lakšeg nego na sednici promeniti plan i ponovo dozvoliti garažu sa tri sprata, pamtite što sam napisao

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti