Pijace u Novom Sadu zatvorene, prodavci se snalaze na "onlajn tezgama"

Nakon proglašenja vanrednog stanja i odluke Gradskog štaba za krizne situacije o zatvaranju svih novosadskih pijaca na neodređeno vreme, mnogi prodavci i proizvođači kojima je to bio jedini izvor prihoda u strahu su za svoju budućnost.
Pijace u Novom Sadu zatvorene, prodavci se snalaze na "onlajn tezgama"
Foto: 021.rs

Ovo predstavlja naročito velik problem za one koji su već pripremili voće, povrće i kvarljive proizvode za prodaju, pre nego što je Gradski štab iznenada izašao sa odlukom o potpunom zatvaranju pijaca, nakon što je prethodno skraćeno radno vreme.

Zbog toga su se prodavci organizovali i napravili "onlajn tezge" u okviru Fejsbuk stranice "Pijaca Novi Sad" gde oglašavaju proizvode i potom ih nose na adresu naručioca. Stranicu je zapravo pokrenuo Novosađanin Zoran Nikolić, koji nema tezgu na pijaci, ali je, kako kaže za 021 smatrao da će nakon iznenadnog zatvaranja pijaca i prodavcima i mušterijama biti potrebno mesto na kom mogu da se spoje.

"Sad imamo više od 9.000 članova, ja nisam očekivao da će se toliko ljudi učlaniti. Izgleda da su se svi uhvatili grčevito za to kao priliku da nastave da posluju. Za sada ide jako dobro, inicijalna ideja povezivanja kupaca i proizvođača je uspela", navodi Zoran.

Dodaje i da, kada je pravio grupu, nije video da postoji i još nekoliko stranica i aplikacija koje se bave time, jer su, najverovatnije bile neaktivne, budući da za njima, do sada, nije postojala velika potreba.

Miroslav Lomjanski vlasnik malog poljoprivrednog gazdinstva u Gložanu kaže za 021 da se priključio u grupu u nadi da će bar malo smanjiti gubitke, ali da mu je problem da dolazi do Novog Sada zbog malih količina povrća koje tako proda.

"Ukoliko mere budu restriktivnije i bude zabranjen i putnički saobraćaj biću primoran da bacim svu hranu. U proizvodnju sam uložio 10.000 evra, plus moj rad i rad dve žene koje su zaposlene kod mene", objašnjava Miroslav.

Miroslav navodi i da mu nije jasno zašto su pijace morale potpuno da se zatvore, jer postoje uslovi da se organizuje bezbedna prodaja na otvorenom. "Naravno treba da se pridržavamo mera, da nosimo maske i rukavice i da se ograniči broj ljudi", dodaje on.

Slađana Isakov kaže za 021 da su zbog nastale situacije, i poljoprivredni proizvođači, kao i njihove mušterije prinuđeni da se prilagode novim uslovima.

"Mi smo se priključili na društvenim mrežama odgovarajućim grupama. Uz po neku fotografiju damo ponudu aktuelne robe i mušterije poručuju šta im je potrebno. Robu im dostavljamo na adresu, s tim što nam ostave kontakt telefon, pozovemo ih da izađu i preuzmu robu. Roba se dostavlja svaki drugi ili treći dan, čim se javi dovoljno mušterija da bi naš odlazak u grad bio ekonomski opravdan. Cene nismo povećavali, dostavu ne naplaćujemo", objašnjava Slađana.

I u domaćinstvu Devura situacija je slična. Mile Devura kaže za 021 da posao ide, samo "malo teže". "Sa starim mušterijama odlično, sa novima tek gradimo poverenje", ističe on.

Besplatnu dostavu na adresu obavljaju svakodnevno od 11 do 14 časova, a opremljeni su i rukavicama i maskama kako bi isporuka bila što bezbednija.

"Ovakve situacije uglavnom iz ljudi izvlače ono najgore i ono najbolje, mi do sada nismo imali neprijatnih situacija i mogu vam reci da smo ponosni na naše sugrađane", zaključuje.

I Suzana Simić koja je do nedavno prodavala voće i povrće na Ribljoj pijaci kaže da robu dostavljaju na adresu, kao i da su cene ostale iste, uprkos tome što ih je ova mera ekonomski pogodila.

"Radimo 20, 30 odsto od uobičajenog, ali dobro je i da toliko radimo. Drugih prihoda nemamo, pa moramo ovako. Zarade i nema puno, ali mi se više trudimo zbog naših mušterija, da ih sve ispoštujemo. Ljudi koji su nam dolazili na Riblju pijacu su svi naše komšije, a ima i starijih ljudi koji ne smeju da izlaze u kupovinu. Mnogi od njih nisu zadovoljni proizvodima iz prodavnica i marketa, pa više vole da poručuju od nas", objašnjava Suzana.

Podsetimo, odlukom Gradskog vanrednog štaba od 22. marta, sve pijace u Novom Sadu obustavile su rad, nakon što su nekoliko dana radile sa skraćenim radnim vremenom. U Beogradu, s druge strane, pijace rade tri dana nedeljno od osam do 15h.

  • NS

    01.04.2020 14:35
    svetli primeri
    Mnogi, ciji rad zavisi od drzave su nagraisali. Lep je primer nasih sugradjanki koje siju maske. Meni je samo problem kako da dodjem do njih da ih kupim. Jednostavno ne znam kako da ih kontaktiram. IIma momaka koji prave vizire sto je vrlo korisno i potrebno. Kazu da se sporo prave, pa verovatno sve ode u zdravstvo, tako i treba. Bice jednoga dana i za gradjane...
  • Limanac

    29.03.2020 22:22
    Samo da vas obavestim da je nakon ovog teksta jutros (nedelja) komunalna došla na parking limanske pijace i rasterala ljude koji su online naručili robu.

    Gospodin Zoltan je doneo naručeno povrće čak iz Mola, brižljivo zapakovanu u pakete i više od pola nije uspeo da uruči stalnim mušterijama. Nikakvog masovnog okupljanja nije bilo, samo 3-4 ljudi, jer su ljudi dolazili u različito vreme.

    Molio bih vas da ubuduće razmislite o temama o kojima pišete i ne otežavate ljudima.
  • @@@Joe

    29.03.2020 11:15
    Предлог како да раде пијаце:
    Основна идеја је да се у рад пијаца укључе волонтери и комунални полицајци и да:
    1. Улаз на пијацу је истовремено дозвољен само одређеном броју лица, која се идентификују са личном картом и која добијају пластичне рукавице (као на бен. пумпи)
    2. Сваки купац добија пратњу волонтера који га спроводи кроз пијацу (у два круга до излаза на другом крају од улаза), при чему купац продавцу говори шта и колико од производа који има истакнуту цену жели да купи.
    3. Волеонтер асистира тако што узима и отвара кесу, а продавац ставља производ у њу.
    Волонтер уписује на којој тезги је купац имао пазар (може разврстано по производима).
    Након што је највише направио два круга или боравио одређено време, волонтер спроводи купца до излаза, где на благајни сабирају укупни рачун са свих тезги и купац само једнпут плаћа, затим баца рукавице и наставља са чистим рукама и кесама ка кући.
    4. Пијаце раде од раних јутарњих сати до 6,30 за старије особе, затим се за 30 мин дезинфикују и допрема роба, да би нови купци почели пазар од 7,00.
    5. Приликом првог доласка старији остављају свој или добијају број контакт телефона како би се наредна купавина најавила и тада се практично заказује терним куповине.
    6. Продавци за два дана унапред планирају долазак са пријављеном врстом и количином (и ценом) призвода и најавом у ком термину ће започети продају.
    7. Све врене се користе мере предострожности у смислу ношења маски и контроле одстојања између купаца, као и између трговаца између којих је празна тезга.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

FOTO: Ovako će izgledati crkva kod Štranda

To što ni regulacioni plan nije usvojen, ni zemljište prodato Srpskoj pravoslavnoj crkvi ne sprečava krugove bliske Eparhiji bačkoj da dele fotografije projekta crkve kod okretnice Štranda.