Menu 021

Vučević: Ulagaćemo u biciklističku infrastrukturu, ali imamo probleme sa platanima

Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević kaže za 021 da je tačno da je Grad prihvatio inicijativu Novosadske biciklističke inicijative da se uloži u biciklističku infrastrukturu.
Novi Sad 22.05.2020. | 16:12 > 16:50
Kako kaže, u Novom Sadu raste broj ljudi koji koriste bicikl kao prevozno sredstvo.
 
"Mislim da je Novi Sad geografski idealan za to i svakako je u trendu zaštita životne sredine i zdraviji način života. Ulagaćemo. Ide i veliki projekat Novi Sad - Beograd, staza uz stari put koji je Vlada stavila u agendu rada, a radimo stazu od Bečega do Futoga. Sad nas čeka spajanje Futoga sa Telepom i Telepa sa Limanom. Nažalost, imamo probleme u samom gradu gde su drva. Pre svega, platani uz biciklističke staze su podigli staze svojim korenjem i šta god da uradimo, neće valjati. Ako ostavimo te džombe, reći će da nisu uredne staze, a ne daj bože da sečemo platane - to će naravno izazvati revolte, da ne kažem proteste, određene grupe ljudi", kaže Vučević na pitanje 021 da li će se i šta rekonstruisati, a govoreći o stazama u Futoškoj ulici i na Futoškom putu.
 
Ove staze su, mišljenje je Novosadske biciklističke inicijative (NSBI), kritične tačke u infrastrukturi i potrebno je urediti ovaj pravac.
 
"Tu imamo popriličan izazov kako da rešimo problem. Ja sam zahvalan svim inicijativama ljudi koji hoće da ovaj grad bude bezbedniji, uredniji i funkcionalniji tako da hvala biciklistima", poručio je Vučević, ne precizirajući da li će se uskoro krenuti u rekonstrukciju ove deonice.
 
Kako je 021 pisao, NSBI je postigla dogovor sa čelnicima resornih gradskih uprava, a nakon što je u nizu sastanaka iznela preporuke za unapređenje biciklističkog saobraćaja. 
 
Reč je, pre svega, o sanaciji staza u Futoškoj ulici i na Futoškom putu, kao i o uvođenju staze za bicikliste preko Mosta slobode. 
 
Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije potvrdila je novosadskim biciklistima da je sve pripremljeno za rekonstrukciju biciklističkih staza na Futoškoj i Futoškom putu, te da je "stanje budžeta i odluka da se izdvoji novac za to u ovom trenutku finalno pitanje".
 
Vučević je danas poručio da ovaj saziv vlasti čeka još jedna sednica Skupštine grada, početkom juna, a za sada nije poznato da li će se eventualnim rebalansom budžeta ili drugim izdvajanjem finansirati radovi na uređenju biciklističkih staza.
Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • /
    25.05.2020 11:59
    /
    posto slavite arhitekte koji su napravili svakakve monstrume po gradu,
    kazite onda ko je projektovao platane pored staze po futoskom putu
  • Nella
    25.05.2020 07:45
    Platan
    Izuzetno robusno drvo visine do 30 m i širine krošnje do 20 m. Brzorastuća vrsta. Gusta krošnja stvara "debeli" hlad. Listovi su tamno zeleni, režnjeviti, dugački do 25 cm. U jesen su zlatno žuti. Plodne glavice prečnika oko 3 cm ostaju na granama do proleća. Izuzetno je atraktivna i kora debla i starijih grana koja se ljuspa, a ljuspe su u različitim nijansama smeđe boje. Izdržava zimske temperature do -35º. Raste na gotovo svakom zemljištu, na osunčanim položajima. Korenje je veoma snažno i izbija na površinu, pa ga ne treba saditi blizu zastrtih platoa, staza, ulica i sl. jer veoma lako odiže i lomi i beton. Zbog ove osobine, suprotno ustaljenoj praksi, ne treba ga saditi u ulične drvorede, a naravno ni blizu objekata, kako ne bi oštetio temelje. Inače odlično podnosi dim, prašinu i aerozagađenje, pa je jedna od najčešće sađenih vrsta u urbanim zonama.
  • Radovan
    24.05.2020 08:26
    Da li je neko primetio da gradski autobusi i taxi vozila ne koriste trake obeležene za nihovu vožnju? I da hoće ne mogu ih koristiti zbog nagiba drveća. Kad a je već to tako, rešenje problema za bicikliste je da se umesto traka za gradske autobuse obeleže staze za bicikliste.
    Interesantno je da izbočina od korenja nema na strani puta a. na istim mestima. ima na sadašnjim biciklističkim stazama. Kako?
    Uzgred da napišem da je poštovanje propisa za vožnju bicikla nikakkvo, Vozi ko kako hoće i svi misle da su uvek u prednosti u odnosu i na pešake i na automobile.
    Na ulicama o kojima je ovde reč treba stiktno zabraniti vožnju bicikla kontra smera osnovnog saobraćaja i vozače koji to ne poštuju kažnjavati isto kao i vozače automobila.
    Pokušajte u Holandiji, Danskoj.... voziti u kontra smeru? Tamo je kultura vožnje na visokom nivou.
    Na televizijama bi trebalo promovisati pravila vožnje.
  • 100% Таксиста
    24.05.2020 06:07
    ///
    А да та бициклистичка иницијатива размисли да позове Бициклисте на обуку о познавању прописа у саобраћају и култури у саобраћају.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest