Pred novosadskim odbornicima koncesije za garaže, umanjenje zakupnina, novi most preko Dunava...

Novosadska skupština će na poslednjem zasedanju u ovom sazivu, u ponedeljak, 8. juna, razmatrati odluku da četiri lokacije u centru Novog Sada za gradnju garaža daju privatniku na koncesiju od 43 godine.
Pred novosadskim odbornicima koncesije za garaže, umanjenje zakupnina, novi most preko Dunava...
Foto: 021.rs

Neplanirano okupljanje odbornika usledilo je jer su zbog vanrednog stanja i epidemije kovida-19 pomereni izbori, tako da će 8. juna biti razmatran predlog da se bečkom "Best in parking" i novosadskoj "Inobačkoj" dodeli posao gradnje podzemnih garaža u Ulici Modene, na Trgu republike i kod Banovine, kao i nadzemne garaže u Šafarikovoj ulici. Očekuje se da će se opozicija, koja ne bojkotuje sednice, ponovo usprotiviti ideji za davanje koncesije, pošto su i ranije tvrdili da je, sa pet do šest milijardi suficita u budžetu, Novi Sad mogao sam da sagradi garaže. Više o koncesiji pročitajte OVDE.

Na dnevnom redu je i niz drugih odluka koje se odnose na zakonsku obavezu da Skupština grada potvrdi odluke koje je Gradsko veće donelo tokom vanrednog stanja.

Ovde je glavni dokument izveštaj o radu Gradskog štaba za vanredne situacije tokom vanrednog stanja od polovine marta do prvih dana maja. U izveštaju se navode razne mere koje su preduzimane u gradu, od dezinfekcije do podele paketa pomoći. Iz ovog izveštaja vidi se i da je 9 osoba iz Novog Sada preminulo od kovida-19 od izbijanja epidemije do 8. maja. To je više nego što se do sada znalo, ranije je taj broj bio 6 preminulih.

Odbornici će usvojiti i izveštaj o radu ovog tela za 2019. kao i plan rada za 2020. godinu. Međutim, iz ova dva dokumenta skoro se ništa ne može saznati o radu Štaba, jer se svode na nabrajanje institucija sa kojima treba da sarađuje u slučaju vanrednih situacija.

Odbornici bi trebalo da potvrde Odluku o umanjenju plaćanja zakupa poslovnog prostora za april i maj koju je tokom vanrednog stanja donelo Gradsko veće. Ovim aktom je predviđeno da zakupci imaju 80% popusta na zakupninu ukoliko je plate do 29. u tom mesecu, a ukoliko to nisu uradili umanjenje je 50%. Odlukom im je ponuđeno i da mogu da zakupninu plate u 2021. godini u 12 rata uz umanjenje mesečne naknade od 20% za april i maj.

Predložene su i promene plana poslovanja JKP "Vodovod i kanalizacija" tako da 20 miliona dinara predviđenih za tehničku dokumentaciju za gradnju kolektora od nove Glavne crpne stanica i 20 miliona dinara predviđenih za gradnju perionice vozila prebace za gradnju vodovodne mreže na Sajlovu. Biće razmatrane i manje izmene plana nabavki i investicija Informatike, Zoohigijene i Čistoće, dok se u finansijski plan Spensa dodaje 35 miliona dinara za radove na zatvorenim bazenima, dobijenih na konkursu Ministarstva turizma.

Odbornici će razmatrati i promene plana investicija Tržnice koje su umanjene sa 36 na 16 miliona dinara. U odluci se navodi da je vanredno stanje značajno uticalo na realizaciju planiranih investicionih aktivnosti, pa se odustalo od nabavke montažne ograde, kontejnera, rashladnih komora, vozila, kamiona i građevinskih mašina. U programu je ostala nabavka tezgi za pijace za 7,5 miliona dinara i rashladnih vitrina za 8,5 miliona.

Iz istog razloga, vanrednog stanja, Lisje će umanjiti program ulaganja za 10 miliona dinara, dok će Gradsko zelenilo imati smanjenje od 34 miliona dinara. Ova dva preduzeća će odustati od nabavke nekoliko vozila i drugih mašina u ovoj godini.

Potvrdiće se odluka Gradskog veća od 21. aprila, kada je data saglasnost GSP da se promeni ugovor o zaduživanju od 7 miliona evra kod  Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za nabavku 25 solo i 5 zglobnih autobusa na gas, tako da se nabavlja jedan manje solo autobus. Kako je navedeno u obrazloženju, GSP je javnu nabavku sproveo po pravilima Evropske unije, a ne domaćem Zakonu o javnim nabavkama jer su sredstva od EBRD-a.

Gradski prevoznik kaže da su ponude dostavile firme Otokar A.S, Star import iz Beograda i BMC Otomotiv sanayi ve ticaret, a da su kao ispravnu prihvatili ponudu turskog proizvođača BMC koja je bila u skladu sa odobrenom visinom sredstava. Po konačnoj ponudi je moguće kupiti 24 solo autobusa za 4.888.000 evra (cena od 187.000 za vozilo), odnosno 5 zglobnih za 1.285.000 (cena od 257.000 po vozilu). Za sada iz GSP nema informacija kada će ovi autobusi biti isporučeni.

Pred odbornicima je i predlog odluke da se karta u gradskom prevozu može kupiti i putem sistema elektonske naplate. Mada nije obrazloženo, jasno je da se ova odluka donosi zbog toga što bi GSP u pola voznog parka na gradskim linijama trebalo da počne da primenjuje naplatu preko elektronskog sistema čiju primenu je usporilo vanredno stanje.

Odbornici treba da odobre i da se iz tekuće budžetske rezerve prebaci dodatnih 200 miliona dinara za tekuće subvencije GSP koje je odobrio gradonačelnik 4. juna. Ovo povećanje subvencija se pravda time da GSP nije radio tokom vanrednog stanja kao i promenom cenovnika kojom su smanjena primanja od mesečnih markica, tako da će ukupno iz budžeta GSP u 2020. godini dobiti 500 miliona dinara. U promeni plana se navodi i da će se GSP zadužiti uzimanjem kratkoročnog kredita od 200 miliona dinara za tekuću likvidnost i to zbog nedostatka sredstava za izmirenje dospelih obaveza.

Na dnevnom redu je i potvrđivanje odluke Gradskog veća od 5. maja da se na prodaju ponudi zgrada Radničkog univerziteta koja je nastradala u požaru 6. aprila 2000. godine i od tada je napuštena i neobnovljena. Skupština grada treba da potvrdi i odluku o upisu u vrtiće, kao i otvaranju namenskog računa za uplatu novca za humanitarnu pomoć ugroženom stanovništvu usled epidemije.

Skupština treba da razmotri i odluku o izradi plana generalne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope. Ovde se radi o ponovnom pravljenu urbanističkog plana koji definiše okolinu mosta preko Ribarskog ostrva koji se više od 50 godina nalazi u svim planovima grada. Koliko se vidi iz obrazloženja, Plan se sada donosi kako bi se rešilo pitanje povezivanja saobraćajnica u priobalju sa novoplaniranim mostom. Mada se to ne navodi direktno u dokumentu, znajući da lokalna vlast i pored protivljenja javnosti gura plan da se obližnje Brodogradilište i Šodroš pretvore u zone stambene izgradnje, izvesno je da se plan pravi kako bi se ideja o zidanju višespratnica uskladila sa postojećim planovima za gradnju mosta.

Na dnevnom redu je i donošenje odluke o izradi Plana detaljne regulacije duž ulice Paje Radosavljevića koji obuhvata prostor od 93 hektara. Tu su i izmene plana kojima se, kod Dečije bolnice, na delu između Hajduk Veljkove i Dr Hempta, odnosno u Futoškoj 72 i 74, planiraju stambeni objekti od dva sprata sa podrumskom etažom za garaže.

Predložene su i izmene programa održavanja putne privrede kako bi se deo za održavanje saobraćajnica povećao sa 477,2 miliona na 635,2 miliona preraspodelom sa ostalih stavki i dodavanjem 100 miliona iz budžetske rezerve rešenjem gradonačelnika.

Odbornici će razmatrati i predlog Gradskog veća da se od Vlade Srbije zatraži da donese odluku da Novom Sadu preda u vlasništvo više od jednog hektara zemljišta namenjenog za osnovnu školu na prostoru severno do Bulevara Vojvode Stepe gde se zida stambeno naselje za bezbednjake. Odbornici treba da odobre i da se zatraži od Vlade Srbije da se na istoj lokaciji gotovo 50.000 kvadrata preda Gradu u vlasništo pošto su namenjeni za javne površine (ulice, saobraćajnice, parkinge, zelenilo, blokovske površine i slično). Korisnik ovog prostora trenutno je Ministarstvo odbrane.

Na dnevnom redu je i da pet ulica na Čeneju, 16 na Sajlovu i dve u Kaću dobiju imena.

  • Kaćanka

    07.06.2020 07:57
    Hmf
    Med i mleko... Kad ono posle povećan hidroksimetilfurfural!
  • Svetozar

    07.06.2020 07:19
    Obećanja
    Sad pred izbore gradska vlast uplašeno i histerično vrišti: "gradićemo, gradićemo". Osam godina ste na vlasti u gradu, pa sad samo smireno ispričajte svima šta ste do sad uradili, a ove gomile obećanja ostavite za posle izbora.
  • Zoran

    07.06.2020 07:09
    Stalno isto planiraju već decenijama, prave i plaćaju urbanističke planove, pogotovo pred izbore, a sve pare odu da se gradi Beograd. A i ono malo što ostane, nekako volšebno nestane. Bar rupe ne Futoškoj da začepe. Sve ove mostove, bolnice i ostalo što sad obećavaju, biće izgrađeno za nekih stotinak godina...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti