Pokrenuta elektronska naplata u autobusima GSP-a, prelazak na novi sistem će trajati nekoliko meseci

Gradsko saobraćajno preduzeće u Novom Sadu pokrenulo je sistem elektronske naplate i informisanja putnika pod nazivom "NSMART", a prelazak na ovaj sistem će, zbog složenosti, trajati nekoliko meseci.
Sistem podrazumeva nekoliko načina plaćanja prevoza:
 
1. personalizovanim čip karticama – izdaju se za određeni period i mogu da budu građanske, đačke (učenici/studenti), za zaposlene građane ("radničke"), penzionerske (sa penzijom višom i nižom od prosečne penzije), povlašćene kategorije, karte za nosioce prava na novčanu socijalnu pomoć. 
 
2. nepersonalizovanim čip karticama - elektronskim novčanikom (vozna karta sa upisanim avansnim sredstvima na korisničkom nalogu kartice koja donosiocu omogućava vožnju na linijama prevoza u skladu sa uplaćenim iznosom).
 
3. elektronskom kartom - kupuje se preko sajta GSP-a i mobilne aplikacije i aktivira preko validatora u vozilu.
 
4. papirnom kartom - za jednu vožnju, dnevna i višednevna (kupuju se u autobusima ili na prodajnim mestima GSP-a).
 
Putnici na gradskim linijama svoju autobusku kartu moraće obavezno da validiraju prilikom ulaska u vozilo, tako što će svoju beskontaktnu karticu, odnosno mobilni telefon, prisloniti na uređaj za validaciju. U slučaju da je vozna karta ispravna na validatoru će se aktivirati zeleno svetlo i odgovarajući zvuk, a ukoliko je neispravna na validatoru će se aktivirati crveno svetlo i odgovarajući zvuk.
 
Na prigradskim i međumesnim linijama kartica će se davati na uvid i validaciju vozaču i kondukteru. 
 
Personalizovane i nepersonalizovane autobuske karte moći će da se dopunjuju na prodajnim mestima GSP-a, preko sajta ovog preduzeća i mobilne aplikacije NSMART.
 
Svi korisnici koji uplate odgovarajući iznos za mesečnu ili godišnju dopunu karte, u skladu sa cenovnikom preduzeća, imaće pravo na neograničeni broj vožnji na linijama GSP-a u skladu sa vrstom kupljene vozne karte. Mesečna dopuna karte važiće od prvog do poslednjeg dana u mesecu za koji je uplaćena, a godišnja karta važi godinu dana od dana izdavanja. U slučaju dopune putnik dobija potvrdu o iznosu kredita na voznoj karti.
 
Prelazak na novi sistem počeo je izradom NSMART godišnjih povlašćenih kartica za 11 kategorija korisnika usluga i godišnjih đačkih kartica. 
 
Zamena ostalih pretplatnih karata obavljaće se sukcesivno narednih meseci. O početku zamene karata, kao i o aktiviranju elektronskog novčanika i ostalih pogodnosti (kupovina i dopuna kartice preko aplikacije za mobilne uređaje i aplikacije NSMART, uvid u mrežu autobuskih linija, trenutnu poziciju vozila na liniji i procenu vremena dolaska vozila na određeno stajalište), korisnici usluga će biti blagovremeno obaveštavani.
 
Još jedna novost koju ovaj sistem predviđa je uvid u mrežu autobuskih linija. Putnici će tako moći da vide trenutnu poziciju traženog autobusa na liniji i procenu vremena dolaska na određeno stajalište.
 
Inače, kako je ranije najavljeno, elektronska naplata za početak će biti uvedena u 105 autobusa GSP-a, što je otprilike polovina voznog parka gradskog prevoznika.
 
Dodatne informacije na sajtu https://online.nsmart.rs/sr/
  • dare@ns

    17.06.2020 21:13
    @Za_neupucene
    Ви изгледа нисте мрднули даље од своје прћије, кад мислите да лиснате карте свугде постоје. Грешите! НЕ! Не постоје свугде. Зашто би?
  • Bus Pljus

    17.06.2020 15:28
    @Peđa Bus Plus je kriminalni sistem jedne fantomske turkse firme o kojoj ocigledno nista ne znas, najvise novca upravo i dobija ta firma (i deli sa onima na vlasti, sistem su uveli jos za vreme demokrata, sad se ugradjuju ovi), gradjani placaju, privatnici zaradjuju, a GSP i dalje koristi krsine koje se zapale na ulici... Poredjenje sa pekarom je jos gluplje - pekara je privatna, a gradski prevoz nije taksi i ne pripada onima na vlasti, i ne znaci da mogu da mogu da odrede cenu kako im se fecne 'pa ko nece ne mora'. Neka srede visak zaposlenih (sve rodjaci sa sela i partijski kadrovi) i neka prestanu da bacaju pare na direktore; skoro je objavljeno da je GSP Beograd kupio 100 tona slanine? Mi da im placamo slaninu? Za sta, za sendivce? Pranje para. A kad vec poredis sa pekarom - da li vise vrede 2,5 hleba ili 5 minuta voznje raspalom krsinom?
  • Mentalitet

    16.06.2020 18:38
    @Dragan
    O da, sve što ovako upotrebljavate, od tog trotoara po kojem idete do svega ostalog je palo sa neba. Uzgred, itekako verujem da osoba koja bez trunke stida i srama izjavljuje kako namerno ne plaća autobusku kartu "na svakom koraku plaća porez", nema ni najmanje sumnje da ste u plaćanju poreza prava poštenjačina.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti