Barijere u Branka Bajića su dozvoljene, parking oko tih zgrada je privatna svojina

Iz Gradske inspekcije su za 021.rs saopštili da su desetine parking barijera na parkiralištima u Ulici Branka Bajića dozvoljene, jer se radi o privatnoj, a ne javnoj svojini.
Barijere u Branka Bajića su dozvoljene, parking oko tih zgrada je privatna svojina
Foto: 021.rs

Stanovnici Detelinare obratili su se 021.rs pitajući zašto se dozvoljava da nekoliko desetina parking mesta oko novog stambenog bloka u Branka Bajića 9 imaju parking barijere koje onemogućavaju da se građani tu parkiraju, nego to mogu samo pojedinci koji imaju ključeve.

U Gradskoj inspekciji navode za 021.rs da su 25. februara obišli parking u Branka Bajića i ustanovili da se na njemu nalaze "fizičke prepreke pomoću kojih se vrši kontrolisano parkiranje vozila na svakom izgrađenom parking mestu".

- Izgrađena parking površina nalazi se na parceli koja je, na osnovu podataka katastra nepokretnosti, privatna svojina u vlasništvu "Holding Centroslavije". Na osnovu utvrđenog stanja na terenu i uvidom u list nepokretnosti, inspektor za kontrolu puteva nema nadležnosti za postupanje na toj parceli, jer je u pitanju privatna svojina - navode iz inspekcije.

Pregledom u katastru, 021.rs je takođe utvrdio da se stambeni blok u Branka Bajića 9, kao i prostor gde su parkinzi i prilazne saobraćajnice nalazi u privatnom vlasništvu, firme Tehnogradnja ili Centroslavije, a da su za neka parking mesta podneti zahtevi građana za upis vlasništva. Dodajmo i da se u regulacionom planu za ovaj deo Detelinare ne navodi direktno da se prostor na kojem se nalaze ova parking mesta sa barijerama predviđa za javne površine, nego stoji da su javne površine samo saobraćajnice.

Podsetimo da su, prema zakonskim propisima, parking barijere zabranjene na parkiralištima u javnom vlasništvu i tada inspekcija reaguje. Međutim, poslednjih godina se sve češće dešava da investitori ne predaju prostor oko zgrade u javnu svojinu, odnosno Grad ne uradi eksproprijaciju, iako bi trebalo. Ta situacija sada dovodi do toga da oko nekih zgrada parkinzi, ali i pešačke staze i zelene površine, ostaju privatna imovina i inspekcija ne može da reaguje.

Dodajmo i da se, prema nezvaničnim informacijama koje 021.rs ima, parking mesta na raznim lokacijama u Novom Sadu prodaju i za 4.000 do 5.000 evra.

  • Detelinara

    02.03.2021 23:44
    ???
    Mnogo je komentara ovde, ali niko koliko vidim, nije pročitao Plan detaljne regulacije iz 2016. Tim planom je do detalja sve regulisano. Nije ovde u pitanju samo parking ima toga još.
    Trafo stanice i ulice su javna površina, a ovo oko čega se sporimo je zajednička površina! Kraj! Pa ne može stepen izgradjenosti biti 100%.
    Pročitajte pa se javite.
  • Miki

    02.03.2021 12:30
    A ko je uredio parking mesta?!
    Pa grad Novi Sad, a ne investitor!!!
    I to našim parama!!!
  • Re Danko

    01.03.2021 15:15
    Vlasnik je Centroslavija, firma u stecaju. Dakle nije investitor. E sad, zasto investitor ogradjuje parking mesta, to je drugo pitanje.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Da li će Novosađani slušati Beograd?

Po prvi put od 2016. godine deluje da je opozicija u Novom Sadu koliko-toliko na nogama. Nije sjajno, ali je rezultat koji bi prodrmao aktuelnu vlast bio na vidiku.