Dve ideje za biciklističku stazu na Mostu slobode: Stručnjaci će proceniti koja je bolja

Gradski urbanisti imaju dve ideje za projektovanje biciklističkih staza na Mostu slobode, a jedna od njih biće zvanično predložena nakon pažljivog razmatranja.
Dve ideje za biciklističku stazu na Mostu slobode: Stručnjaci će proceniti koja je bolja
Foto: 021.rs
Kako za 021.rs navode u kabinetu gradonačelnika, pre projektovanja, stručne službe "Urbanizma" moraju da sagledaju sve uslove - saobraćajne, bezbednosne i urbanističke.
 
Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević nedavno je nagovestio da se radi na pronalaženju najbolje ideje za projektovanje biciklističkih staza na Mostu slobode, što rastući broj biciklista traži već godinama.
 
Pomenuo je nekoliko rešenja, a 021.rs saznaje o čemu se tačno radi.
 
Prvo rešenje - zaustavna traka
 
Stručnjaci razmatraju opciju da se izgradi dvosmerna biciklistička staza na desnoj, zaustavnoj traci od Novog Sada ka Sremskoj Kamenici. Ukoliko bi bio usvojen, ovakav projekat podrazumevao bi nadvišenje zaustavne trake, izmeštanje zaštitne ograde i, naravno, postavljanje horizontalne i vertikalne signalizacije. 
 
"Veza mosta sa Sremskom Kamenicom bila bi preko postojeće spiralne rampe (Kamenički park) i preko postojećeg prolaza koji se neposredno pre tunela odvaja od mosta, prolazi kroz Kamenički park i izlazi kod fakulteta 'Fabus' odnosno povezan je sa Ulicom vojvode Putnika", navode u Gradu za 021.rs.
 
 
Drugo rešenje - konzola za potpuno odvajanje
 
Drugo rešenje je ekološki prihvatljiviji za pešake i bicikliste. Podrazumeva da se ispod zaustavne trake i trotoara, u pravcu kretanja za Sremskoj Kamenici, izgradi konzola.
 
Biciklisti i pešaci bi na taj način bili potpuno odvojeni od motornog saobraćaja na samom mostu. To bi povoljno delovalo na smanjenje buke i drugog zagađenja iz saobraćaja.
 
Šta se trenutno radi na Mostu slobode?
 
Most slobode je sada u dobrom stanju. U sistemu je redovnog održavanja, kao i drugi mostovi u gradu (iako nisu svi u istom stanju). Međutim, u Gradu napominju da je potrebno da se uradi određena sanacija.
 
"Radi stvaranja što boljih uslova za odvijanje kolskog i pešačkog saobraćaja, Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije trenutno izvodi drugu fazu radova na održavanju Mosta slobode. Ovi radovi podrazumevaju popravku obostranih pešačkih staza sa kameničke strane mosta, na delu od silazne rampe do tunela, zatim nastavak radova na antikorozivnoj zaštiti unutrašnjeg dela nosećeg sanduka mosta, popravku pešačke ograde i dilatacione spojnice. Ugovorena vrednost radova iznosi 40,5 miliona dinara, sa rokom završetka od 320 kalendarskih dana", poručuju u upravi za 021.rs.
 
 
Prethodno su rađeni delovi mosta sa novosadske strane, na deonici iznad Keja i Štranda - sređene su pešačke staze sa obe strane, saniran stub uz šetalište, urađena unutrašnja antikorozivna zaštita, očišćen sanduk mosta, popravljena pešačka ograda i zamenjene odbojne ograde na kolovozu. U tu svrhu potrošeno je 68 miliona dinara, kažu u gradskoj upravi za naš portal.
 
"Pre nekoliko godina obavljeni su i radovi na popravci i zaštiti nosećeg kablovskog sistema Mosta slobode. Radovi su obavljeni na osnovu naloga datog od strane nadzornih organa ove Uprave koji su, prilikom jedne od redovnih kontrola Mosta slobode, uočili promene na kablovskom sistemu, odnosno određene deformacije zaštitnih kapa i prigušivača oscilacije kablova. U skladu sa dobijenom preporukom konsultovanih stručnjaka projektantskih kuća i profesora Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu, angažovano je građevinsko preduzeće 'Mostogradnja' koje je, sem što je izvršilo radove na sanaciji zaštitnih kapa, obavilo i detaljnu kontrolu svih kablova i pritom se utvrdilo da su oni u dobrom stanju", zaključuju u Gradu.
 
Nadzorni organi i dalje će, napominju nadležni, pratiti stanje Mosta slobode, a u budžetu Grada planiraće se sredstva u skladu sa potrebama održavanja mosta.
  • Petar

    27.05.2021 08:42
    -Posmatrač
    Biciklisti u Novom Sadu nisu uglavnom rekreativci, idite na ulicu pa gledajte ko svaki dan vozi. To što ljudi koriste brdsko-planinske bicikle možete zahvaliti stanju staza kao što je Futoška. Mašta se o konzolama, platformama, Dolče i Gabana, a nisu u stanju jednu biciklističku stazu na kilometar mosta da izvedu 15 godina ili pešačko-biciklistički most, o čemu pričamo... Pogledajte i šta je na ostalim mostovima i sve će vam biti jasno.
  • Luk

    26.05.2021 21:33
    Iako bi konzola verovatno bila bolja opcija, bojim se da ćemo na to čekati godinama. Ali ima smisla, jer kad se ide peške preko mosta, ne možeš sam sebe da čuješ od buke. Možda da se privremeno napravi staza u toj zaustavnoj traci uz montažne ograde i da krene biciklistički saobraćaj legalno, pa eventualno lagano da se pravi ta konzola. Takođe, ako ta konzola bude ispod mosta daleko od očiju ljudi, postoji velika mogućnost da to bude stecište probisveta.
  • Mila

    26.05.2021 00:23
    Saobraćajni kolaps...
    Haha Gradsku bolnicu grade na Mišeluku, a saobraćaj preko mosta problematičan.. I kad se organizuje prelaz biciklistima preko mosta, nema šanse da oni prođu kroz tunele, ka budućoj gradskoj bolnici npr... A tek kad se kola Hitne pomoći zaglave u gužvama na Bulevaru oslobođenja i na mostu.. Katastrofa.. Planeri, bez mozga...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti