FOTO: Pogledajte kako je (okvirno) zamišljen izgled "Novog Sada na vodi"

Na osnovu ilustracije koja je objavljena u "Analizi saobraćaja i saobraćajnih tokova na Brodogradilištu", može se videti kako je investitor zamislio "Novi Sad na vodi".
FOTO: Pogledajte kako je (okvirno) zamišljen izgled "Novog Sada na vodi"
Foto: 021.rs (Screenshot, Analiza)

"Analiza saobraćaja pomoću mikro i makro simulacije saobraćajnih tokova na lokalitetu Brodogradilišta u Novom Sadu" koju je 2019. godine izradio "Via inženjering" doo, a koju je 021.rs po zahtevu za pristup informaciji od javnog značaja dostavilo Javno preduzeće "Urbanizam", pokazuje da bi na ovom prostoru moglo biti izgrađeno desetak zgrada.

Dve zgrade koje se mogu videti na ilustraciji, imaju po 20 spratova i nalaze se na kraku parcele Brodogradilišta koji ulazi u Dunavac. Sa ove lokacije pružao bi se pogled na Dunavac, ali i Ribarsko ostrvo.
 
Pored toga, tu je još desetak zgrada, a i pristan za čamce.
 
Kako se navodi u Analizi, ovakav izgled dizajniran je "na osnovu dobijenih podataka od investitora za novoplanirani kompleks na lokaciji Brodogradilišta". Na osnovu toga, u analizi su predstavljene i nove saobraćajne zone, konektori i mreža. 
 
"Urbanizmu" smo postavili dodatna pitanja kako bismo saznali da li je izgled Brodogradilišta, kakav je predstavljen u Analizi, definitivan. Kako su naveli, fotografiju koja ilustruje mogući izgled, nije izradio "Urbanizam", već "Via inženjering".
 
"'Via inženjering' je ilustraciju definisao okvirno, budući da ista nije ni predmet analize koja se bavi saobraćajem. Za predmetno područje potrebna je dalja razrada planovima detaljne razrade, koji će tek naknadno definisati konkretne parametre za predmetnu parcelu", navodi se u odgovoru "Urbanizma".
 
Iz toga zaključuju da predmetna fotografija "ne oslikava planirano urbanistično rešenje za prostor Brodogradilišta".
 
Podsetimo, ovakav izgled predstavljen je na osnovu dobijenih podataka od investitora za novoplanirani kompleks.
 
Šta se navodi u analizi?
 
Prostor je podeljen u pet zona, od kojih je jedna isključivo poslovna, a jedna isključivo stambena. Ostale zone su mešovite, sa namenom stanovanja i komercijalnih sadržaja. U jednoj zoni planiran je i hotel, pa je zbog toga predviđen "izbalansiran odnos smerova saobraćaja" zbog dolaska gostiju u hotel. 
 
  
 
U ovim zonama bi se, po procenama, moglo nalaziti 2.299 stanova, u stambenim i mešovitim zgradama. Ukupna kvadratura planiranih objekata je 39.600 kvadrata.
 
 
Analiza je razmatrala i tokove saobraćaja u slučaju izgradnje novog mosta, koji podrazumevaju i rekonstrukciju Ribarske ulice, kružne raskrsnice, proširenje Ulice Ive Andrića, od Heroja Pinkija do 1.300 kaplara, izgradnju dela Bulevara despota Stefana i novoplaniranu saobraćajnu mrežu na brodogradilištu. 
 
Projektnim zadatkom je predviđeno da se zabrani kretanje vozila na delu Ribarske ulice (od raskrsnice Bulevara Evrope do 1.300 kaplara, do skretanja u novoplanirani kompleks na lokaciji Brodogradilišta), zbog ugrožavanja biciklističkog saobraćaja. Međutim, u dogovoru sa JP "Urbanizmom" razmatrano je da se prioritet biciklistima, ipak, da na drugi način. 
 
Kako se navodi u Analizi, u budućem stanju se u popodnevnim časovima, po opterećenju izdvajaju Bulevar cara Lazara, novoprojektovani most, Bulevar Evrope i Bulevar patrijarha Pavla. Kako se navodi, opterećenje na Mostu slobode na ovaj način smanjuje. Urađena je i simulacija stanja sa kompleksom, a bez mosta, i utvrđeno je da ova varijanta "ne može da funkcioniše".
 
  
 
U zaključku se navodi da je, da bi posmatrana zona mogla da funkcioniše u budućnosti, potrebno uraditi projekat zonskog sistema upravljanja semaforisanim raskrsnicama, projekat vođenja saobraćaja na novom mostu, projekat rekonstrukcije raskrsnica i pretvaranje kružnih u "turbo kružne raskrsnice", rekonstrukciju ulica sa povećanjem broja saobraćajnih traka, uvođenje novih linija gradskog prevoza i poboljšanje biciklističkog saobraćaja.
 
Dodaje se da ova varijanta saobraćajne mreže nije idealna, ali da će moći da "zadovolji saobraćajnu potražnju nastalu prognozom saobraćaja i izgradnjom planiranog kompleksa na lokalitetu Brodogradilišta u Novom Sadu".
 
Lokacija Brodogradilišta bila je i tačka sporenja aktivista i predstavnika "Urbanizma" tokom nekoliko javnih prezentacija i javne rasprave o novom Generalnom urbanističkom planu, jer je, kako je i sam direktor "Urbanizma", Dušan Miladinović, rekao, nemoguća gradnja na ovom zemljištu bez pomeranja nasipa koje se, zvanično, radi zbog veslačke staze.
 
Na prvoj prezentaciji, predviđenoj samo za novinare, Miladinović je rekao da će se ovaj deo grada drastično promeniti i da će imati "sadržaje koji će unaprediti priobalje, sferu poslovanja i turizma i koji će doprineti oživljavanju Dunavca koji je sada bara". Pojasnio je da to znači da je prostor brodogradilišta predviđen za stambeno-poslovnu zonu sa hotelom i "ostalim sadržajima". 
 
 
Nije tajna da pravo korišćenja na parceli na kojoj se još uvek nalazi Brodogradilište ima jedan od najvećih novosadskih investitora, Galens, koji se u julu prošle godine oglasio povodom kritika građana, stranki i aktivista u vezi sa planiranom izgradnjom na ovom zemljištu.
 
Oni su naveli da "u budućnosti, kada se za to steknu zakonski uslovi i ako struka da 'zeleno svetlo', planiraju izgradnju najmodernijeg, humanog stambeno-poslovnog kompleksa, po ugledu na evropska uređena brodogradilišta pretvorena u nove omiljene gradske četvrti". Naveli su i da bi ovaj prostor bio otvoren za sve građane. 

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

Komentari 153

  • Sosa

    22.07.2022 09:47
    Novi Sad na vodi da se gradi, a ne da ono tamo bude zapusteno kao u Černobilju, a progradskim naseljima kanalizacija i sve sto treba da se uradi... Samo se u Novom Sadu bore protiv gradnje neceg novog, treba da se ide u skladu sa vremenom... Koliko su haosa pravili oko Promenade pa sad isti ti ne izbijaju iz nje...
  • Dejan

    24.06.2022 09:24
    Podrska
    Ja sam za NS na vodi, mislim da je konacno doslo vreme da se NS modernizuje i da bude lepsi nego pre. Ovo je dobro za ceo grad, zasto? jer ce privuci mnoge investitore i time ce da se podignu i plate radnicima u NS-u sto je svakako cilj i sto treba podrzati. Takodje ovim ce da se ulepsa grad, jer brdogradiliste je propalo i trebalo je ranije da se sete ovog i da pocnu sa gradnjom.
  • Učitelj Splinter

    11.04.2022 21:48
    Daće Bog
    Bilo je i vreme da Novi Sad pređe iz varošice u metropolu

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti