Obustavljen železnički saobraćaj između Novog Sada i Subotice zbog izgradnje brze pruge

Infrastruktura železnice Srbije objavila je da će od danas, 7. aprila biti obustavljen železnički saobraćaj između Novog Sada i Subotice, zbog nastavka izgradnje brze pruge Beograd - Budimpešta.
Obustavljen železnički saobraćaj između Novog Sada i Subotice zbog izgradnje brze pruge
Foto: 021.rs

Zbog izgradnje brze pruge Novi Sad-Subotica-državna granica Kelebija od 7. aprila će neprekidno biti zatvorena deonica Rasputnica Sajlovo-Vrbas-Aleksandrovo Predgrađe, navedeno je u saopštenju.

Tokom obustave železničkog saobraćaja između Novog Sada i Subotice, vozovi će saobraćati osnovnim pomoćnim prevoznim pravcem Novi Sad/Novi Sad Ranžirna-Rasputnica Sajlovo-Odžaci-Bogojevo-Sombor-Subotica i dopunskim pomoćnim prevoznim pravcem Novi Sad/Novi Sad Ranžirna-Rasputnica Sajlovo-Rimski Šančevi-Orlovat-Zrenjanin-Banatsko Miloševo-Senta-Subotica.
Infrastruktura železnice Srbije rekonstruisala je prethodno regionalne železničke pravce Novi Sad-Bogojevo i Senta-Subotica, kako bi njima železnički saobraćaj mogao nesmetano da se odvija tokom izgradnje pruge za velike brzine.
 
Pruga Novi Sad-Subotica-Kelebija duga je 108 kilometara. To je treća deonica pruge za velike brzine od 200 kilometara na sat kroz Srbiju, od Beograda do granice sa Mađarskom.
 
Radovi na deonici Novi Sad-Kelebija počeli su u novembru 2021. Do sada, u prvoj fazi, odvijali su se oni radovi koji nisu zahtevali obustavu železničkog saobraćaja između Novog Sada i Subotice.
 
Rok za završetak radova je 33 meseca od potpune obustave saobraćaja na celoj trasi od Novog Sada do Subotice. To znači da je završetak brze pruge Novi Sad-Subotica planiran do kraja 2024. godine. Izvođač radova je kineski konzorcijum "China Railway International" i "China Communications Construction Company", vrednost ugovora je 1,16 milijardi dolara.
 
Zbog radova na izgradnji brze pruge između Novog Sada i Subotice, od 7. aprila će privremeno biti izmenjena organizacija putničkog saobraćaja na relaciji Novi Sad/Novi Sad Ranžirna-Bogojevo-Sombor-Subotica. Od sutra privremeno neće saobraćati vozovi koji polaze iz železničke stanice Novi Sad Ranžirna u 04.10 za Sombor i u 20.05 sati iz Sombora za Novi Sad Ranžirnu.
 
Takođe, od sutra neće saobraćati voz koji iz Sombora polazi u 9.00 sati za Suboticu, kao i voz koji iz Subotice u 11.10 sati polazi za Sombor.
 
Pored toga, još tri voza od sutra će promeniti vreme polaska. Tako će voz koji je do sada u 04.05 sati polazio iz Sombora za Novi Sad Ranžirnu, od sutra kretati u 04.15 sati iz Sombora i u Novi Sad Ranžirnu stizati u 06.35. Voz koji po redu vožnje iz Sombora polazi u 16.45 za Suboticu, od sutra kreće u 16.55 i u Suboticu stiže u 18.07. I najzad, voz koji je do sada polazio iz Subotice u 07.00 sati za Sombor, od sutra će kretati u 07.40 i u Sombor dolaziti u 08.52 sata. Ostali vozovi na pruzi Novi Sad/Novi Sad Ranžirna-Bogojevo-Sombor-Subotica saobraćaju od 7. aprila kao i do sada.
 
Podseća se da od 3. marta ove godine vozovi za prevoz putnika na relaciji Novi Sad-Bogojevo-Sombor-Subotica i obratno privremeno polaze iz železničke stanice Novi Sad Ranžirna i tu dolaze. Na relaciji Novi Sad-Novi Sad Ranžirna i obratno organizovan je prevoz putnika autobusima.
 
Polazak autobusa je sa platoa ispred železničke stanice Novi Sad do stanice Novi Sad Ranžirna dvadeset minuta pre planiranog polaska voza po redu vožnje. Iz železničke stanice Novi Sad Ranžirna ka stanici Novi Sad autobusi polaze deset minuta nakon dolaska voza.
 
Projekat izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Kelebije, obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge sa drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja projektovanim brzinama i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.
 
U okviru izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Kelebije, biće izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata. Projektom je predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica, (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima (Rumenka, Vrbas i Lovćenac).

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • Milica

    09.04.2022 14:19
    NS-SU
    Za koliko godina?
  • Vlada

    08.04.2022 11:49
    @Bokte

    Dobro kažeš, treba da budemo sretni što će renoviranje ukupno 190 km pruge da se radi 8 godina, za mongoloide koji školjku bazena krpe 2 godine to je definitivno uspeh.
  • Ana

    07.04.2022 19:01
    NS- SU
    Koliko je meni poznato putnički saobraćaj na pruzi NS-SU je odavno u prekidu. Ima sigurno 9 meseci. Neka me neko ispravi ako grešim.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti