Iznajmljivanje bicikala u Novom Sadu promašena investicija

NS Bike sistem, koji godinama postoji u Novom Sadu i podrazumeva iznajmljivanje bicikala za redovno kretanje u saobraćaju, nije efikasan koliko bi nadležni želeli.
Iznajmljivanje bicikala u Novom Sadu promašena investicija
Foto: 021.rs

Razlozi za to su poznati i čelnici su ih naveli Državnoj revizorskoj instituciji, koja je upravo objavila svoje detaljne zaključke iz kontrole ulaganja u biciklističku infrastrukturu u Srbiji, ali i u Novom Sadu. Do sada je nefunkcionalnost ovog sistema bila "javna tajna".

Prema zvaničnim podacima, ukupan broj iznajmljenih bicikala na teritoriji Grada Novog Sada u periodu 2019-2021. godine ima trend smanjenja (13.347 bicikala, 8.807 bicikala, 7.687 bicikala).

Predstavnici Grada su rekli revizoru da je jedan od ključnih razloga zastareli sistem za iznajmljivanje bicikala jer zahteva registraciju korisnika u "Parking servisu".
 
Neophodno je, smatraju predstavnici Grada, modernizovati sistem kako bi se učinio atraktivnim mlađoj generaciji, što bi moglo da se učini registracijom putem aplikacija i mobilnog telefona.
 
Osim toga, bicikli koji su u sistemu iznajmljivanja su stari i u lošem stanju, te često u toku vožnje nastaju kvarovi.
 
  
 
Subvencije za kupovinu bicikala - u Novom Sadu odlično, u Beogradu se "ne prima"
 
Poznato je da je Novi Sad prvi grad u Srbiji koji je počeo da sufinansira kupovinu bicikala za građane. Ono što većina verovatno nije znala je da je ovaj projekat u Beogradu neuspešan.
 
Tako je glavni grad Srbije 2021. godine izdvojio devet miliona za subvencije koje su, u pojedinačnim iznosima, bile 5.000 dinara po građaninu, ali je kupljeno samo 346 bicikala i podeljeno svega 1,9 miliona dinara.
Nadležni u Beogradu su rekli da je nedovoljna zainteresovanost građana za subvencije, te su naredne 2022. godine dodatno umanjili sredstva namenjena subvencijama na sedam miliona.
 
S druge strane, u Novom Sadu je potpuno drugačija situacija. Grad je 2021. godine izdvojio ukupno 16 miliona dinara za pojedinačne subvencije u iznosu od po 10.000 dinara, a kupljeno je 1.604 bicikala. Prošle godine je kupljeno još više bicikala i izdvojeno još više novca - 20 miliona dinara za 1.802 bicikala. 
  • George

    12.09.2023 06:57
    Renta baik
    Problem je u nama,ljudi vole svojinu,zato se malo rentira,umesto da su zatrpani tražnjom zbog nemanja biciklana,međutim realno gledano mali je broj stanica,komplikovan sistem-nije pouzdan npr.uzme karticu,proguta novac,tehnička neispravno banka....
  • U

    12.02.2023 11:42
    Našoj zgradi
    mali prostor suterena je izgrađen kao poslovni prostor?Umesto da se napravila biciklana i da je svaki stan dobio neku malu ostavicu pod ključem.Alavost investitora skupa sa alavošću davaoca dozvole.Inače,taj poslovni prostor se koristi kao stan.
  • Nemanja

    11.02.2023 18:20
    @Kasper
    Lično sam učestvovao u izradi sistema za "carsharing" (deljenje, tj, iznajmljivanje automobila na isti ovaj fazon) za jedan univerzitetski grad u Nemačkoj. Automobili su, naravno, električni.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Da li će Novosađani slušati Beograd?

Po prvi put od 2016. godine deluje da je opozicija u Novom Sadu koliko-toliko na nogama. Nije sjajno, ali je rezultat koji bi prodrmao aktuelnu vlast bio na vidiku.