Lokalni ombudsman kontroliše rad gradskih uprava i organa, posebnih organizacija i službi Grada Novog Sada, kao i javnih preduzeća i ustanova. Iako ima široka ovlašćenja, Novosađani neretko upućuju žalbe koje ombudsman ne može da reši, a koje se odnose na komšije, republičke i pokrajinske organe, izvršitelje, pa i druge građane.
Najviše osnovanih žalbi Lokalnom ombudsmanu je prošle godine podneto na rad gradskih inspekcija, pokazuje izveštaj o radu ombudsmana za 2022. godinu, koji će biti razmatran na predstojećoj sednici Skupštine grada.
Osim 63 žalbe na rad Gradske uprave za inspekcijske poslove, podneto je 27 žalbi na rad Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije, 24 žalbe na rad "Vodovoda", 22 žalbe na rad Centra za socijalni rad i 14 žalbi na rad uprave za urbanizam.
Stigle su i žalbe na rad "Čistoće", "Radosnog detinjstva", "Parking servisa", "Informatike", "Toplane", kao i GSP-a.
Lokalni ombudsman ističe da je značajnije manje žalbi na rad Gradske poreske uprave, koja je poboljšala saradnju s ovim organom i postupila po nekoliko inicijativa. To se sada ogleda i u padu broja žalbi.
Kad je reč o žalbama o kojima Lokalni ombudsman nema nadležnost da odlučuje, njih je bilo puno - 73 građana žalilo se na rad nekog republičkog organa, 68 žalbi je bilo na rad privrednih društava, 18 građana se žalilo na svoje komšije i sugrađane, a dvoje je podnelo žalbu na rad Matice srpske.
"Građani su tokom 2022. godine ukazivali Lokalnom ombudsmanu na sledeće probleme: komunalne probleme, ćutanje administracije, primedbe na obračun računa komunalnih usluga, primedbe na rad zaposlenih i odnos zaposlenih prema strankama, nemogućnost ostvarivanja prava, probleme zbog pasivizirane adrese u SUP-u, probleme oko refundacije troškova od RFZO, spori rad administracije, nesprovođenje donetih rešenja. nestručno obavljanje poslova zaposlenih", navodi se, između ostalog, u izveštaju Lokalnog ombudsmana.
Građani su ukazivali i na probleme sa podstanarima, sa distributerima kablovske televizije i sa mobilnim operaterima, kao i na mnoge druge probleme.
Građani su se Lokalnom ombudsmanu žalili na JKP "Čistoća". Pojedini nisu mogli da dobiju posude za odlaganje smeća, dok su drugi ukazivali da se ne odnosi baštenski otpad kako je predviđeno.
Naime, troje Novosađana požalilo se da, iako plaćaju naknadu za iznošenje smeća preko računa za "Informatiku", nemaju kantu. Žalili su se i preduzeću, ali nikada nisu uspeli da dobiju kante, što ih je navelo da zvaničnu žalbu upute i novosadskom zaštitniku građana.
Još jedna žalba odnosila se na neodnošenje baštenskog otpada iz Stepanovićeva i Futoga. Građani su Lokalnom ombudsmanu ukazali da se otpad neredovno odnosi i da nema dovoljno kontejnera, a "Čistoća" je ovom organu na upit odgovorila da je došlo do zastoja u dinamici odnošenja baštenskog otpada na teritorijama ovih prigradskih naselja, ali da preduzimaju mere da se smeće odnosi u trećoj smeni.
Na funkciji Lokalnog ombudsmana, odnosno novosadske zaštitnice građana, je Marina Popov Ivetić. O načinima na koje možete da podnesete pritužbu na rad organa saznajte
OVDE.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 9
Mirka
Mile
Đorđe
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar