GSP o tvrdnji da je dao previše novca za električne autobuse: SSP izneo pet neistina, evo kojih

Gradsko saobraćajno preduzeće oglasilo se u vezi sa navodima novosadskog odbora Stranke slobode i pravde da je to preduzeće dalo previše novca za "deset tehnološki zastarelih električnih autobusa".
GSP o tvrdnji da je dao previše novca za električne autobuse: SSP izneo pet neistina, evo kojih
Foto: 021.rs
"Uprkos činjenici da je njihova specijalnost prodaja reklamnih sekundi, Stranka slobode i pravde se sukobila i sa stručnošću ljudi iz Evropske unije i EBRD-a, jer su uslovi za nabavku električnih autobusa definisani u skladu sa pravilima i politikama Evropske banke za obnovu i razvoj i u skladu sa potrebama javnog prevoza Novog Sada. Suprotno mišljenju eminentnih stručnjaka iz EU sa kojima je GSP sarađivao, i koji smatraju da je 'Solaris' neprikosnoveni evropski lider u autobuskoj industriji, SSP samouvereno sipa neistine da na tržištu postoje kvalitetniji autobusi", kaže gradski prevoznik u saopštenju.
Kako dodaju, u toj kratkoj tvrdnji sadržano je nekoliko izmišljotina.
"Prvo, 'Solaris' nije trećerazredni proizvođač, već suvereni lider u autobuskoj industriji na nivou Evropske unije u proizvodnji autobusa na električni pogon. Istovetne autobuse kupli su Oslo, Milano, Berlin, Hamburg, Hanover, Minhen, Varšava, Pariz, Brisel, Madrid, Barselona, Majorka, Rim, Salcburg, Prag, Geteborg, Malme... Madrid je, na primer, kupio 250, a Oslo 183 vozila. Isti model je 2017. proglašen za najbolji autobus u EU. Dakle, GSP je kupio premijum proizvod, najkvalitetniji u Evropi", navodi GSP.
 
Kao drugu "izmišljotinu" ovo preduzeće navodi da su bili potrebni autobusi koji neprekidno mogu da budu u funkciji, a da njihovo punjenje ne traje po nekoliko sati, jer bi ih to onemogućilo da permanentno prevoze putnike. 
 
"Na preporuku stručnjaka iz EBRD-a kupljeni su najkvalitetniji autobusi s brzopunjivim baterijama, koje brzo mogu da se dopune za 10 minuta, između dva polaska i koji tim jednim ekspresnim, desetominutnim punjenjem prelaze od 42-45 kilometara. To znači sledeće - svih 10 autobusa, od startovanja u četiri sata ujutru do 23 sata uveče, neprestano prevoze putnike", ističe GSP.
 
Dalje navode ostale neistine koje je SSP po njima izneo.
 
"Treće, GSP je dobio desetogodišnju garanciju na baterije 'Solarisovih' autobusa, što je drastično duže od svih drugih proizvođača. Četvrto, kupovinom ovih autobusa GSP je obezbedio najjeftiniji i najkvalitetniji prevoz za Novosađane. 'Solarisovi' električni autobusi, kad je potrošnja energenata u pitanju, duplo su jeftiniji od autobusa koji troše prirodni komprimovani gas i skoro tri puta je jeftiniji od autobusa na dizel pogon, a uz to je sa nultom emisijom štetnih gasova po životnu sredinu", ističu.
Peto, kako kaže GSP, ne postoji mogućnost da se na tržištu autobusa na električni pogon u EU nađu kvalitetniji autobusi za gradski prevoz, niti postoji ijedan autobus koji s jednim punjenjem može da pređe 500 kilometara.
 
Gradski prevoznik na kraju poziva stručnjake iz SSP da dođu u preduzeće i na licu mesta se uvere u kvalitet autobusa i propozicije koje su definisali evropski stručnjaci. I ukoliko budu imali nekih zamerki, da to saopšte Evropskoj uniji. 
 
"Takođe ih pozivamo da nađu jeftiniji i kvalitetniji autobus, makar i približnih mogućnosti u pogledu kvaliteta, trajanja baterije, trajanja garancije, ušteda i cene. U suprotnom pozivamo ih da Novosađanima upute javno izvinjenje zbog obmana i neistina koje su izneli", zaključuju u GSP-u.
 
Električni autobusi, koji su od pre nekoliko dana na novosadskim ulicama, plaćeni su oko 900 miliona dinara iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.
 
U pitanju su savremeni solo autobusi koji primaju 80 putnika, imaju klimu, rampu za invalidska kolica, video nadzor i drugu opremu, kao i posebne aparate za dezinfekciju ruku. 
  • Lala

    06.07.2023 22:52
    Šta je šest godina?
    "Isti model je 2017. proglašen za najbolji autobus u EU."

    Da li nesretnici i neznalice iz SNS-a znaju koliko je napredovao električni pogon vozila na baterije ZA 6 (ŠEST) GODINA?

  • Ratko

    04.07.2023 20:14
    Električna vozila gotovo da nemaju održavanje u odnosu na klasična.
    Jesu skupi u startu ali na duže staze neuporedivo isplativiji.
    Kamo sreće da su uzeli sve električne.
    Uostalom u praksi ,provereno nemogu preći ni jedan preko 200-250 km.
    Pitajte majstora koji već godinama ima doticaja sa električnim vozilima.
  • Gari ali ne Kasparov

    04.07.2023 14:24
    Kao što Sava reče, videće se u praksi ko je u pravu, ali, uz samo malo guglanja, na internetu mogu da se nađu podaci koji opovrgavaju deo onoga što je uprava GSP izjavila. Kao što Nikola reče, MAN Lion’s City E - autonomija 550 km; ISUZU NovoCiti VOLT - autonomija 350km; Mercedes-Benz eCitaro - 400 km; Volvo 7900 Electric - 200 km; Ebusco - 350 km, a ja dodajem i Iveco E Way - 520 km. Ako se u praksi pokaže da je ipak više u pravu SSP, uprava GSPa bi barem trebala kolektivno da podnese neopozive ostavke, ako ne i krivično da odgovara za pljačku građana Novog Sada.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti