Šta mislite o novom predlogu: Da li u centru treba postaviti privremene biciklističke staze i trake?

Privremene dvosmerne biciklističke staze i jednosmerne obostrane trake u centru grada novi su predlog koji Novosadska biciklistička inicijativa (NSBI) upućuje gradskim urbanistima.
Šta mislite o novom predlogu: Da li u centru treba postaviti privremene biciklističke staze i trake?
Foto: 021.rs

Predlog za uređenje ovog dela centra Novog Sada obrazložen je na platformi "Tvoj grad", na kojoj građani mogu da predlože svoje ideje za unapređenje funkcionisanja Novog Sada. Takođe je zvanično upućen organima, navodi se u saopštenju NSBI.

Kako se navodi u predlogu projekta, razlog za novu inicijativu je nedostatak adekvatne kompletne biciklističke putne infrastrukture u ulicama poput Temerinske, Jovana Subotića i u Šafarikovoj.
"Iz tog razloga se građani i plaše da bicikliraju kroz Temerinsku, Jovana Subotića i Šafarikovu, što je i opravdano. Ove ulice su u potpunosti nepristupačne biciklistima i pre svega zbog velikog intenziteta motornog saobraćaja, veoma nebezbedne. Iz tog razloga, uputili smo predlog Gradskoj upravi za građevinsko zemljište i investicije da razmotri opciju izgradnje privremenih biciklističkih staza i traka na kolovozu. Uz to, u predlogu smo naveli da je neophodno da staze odnosno trake budu zaštićene stubićima radi veće bezbednosti biciklista i smanjenje mogućnosti nepropisnog korišćenja i parkiranja na stazama i trakama u ovim ulicama", navode u NSBI.
 
Šafarikova ulica; Foto: 021.rs
 
Aktivisti u predlogu projekta navode da su gradovi širom Evrope (poput Pariza), ali i regiona, izgradili privremene biciklističke staze na kolovozu, a primeri su Budimpešta i čak Podgorica.
 
"Podgorica je sa svega 1.5 odsto učešća biciklista u saobraćaju (Novi Sad ima preko 10 odsto) prvi grad iz regiona koji je za te potrebe obeležio privremene biciklističke staze na kolovozu. U čak tri ulice je oduzeta saobraćajna traka za potrebe izgradnje privremenih biciklističkih staza u dužini od dva kilometra. Smatramo da ovakav potez nadležnih gradskih institucija utiče pozitivno na svest građana - ukoliko grad unapređuje biciklističku infrastrukturu i stvara bezbedne opcije za bicikliranje i demotorizaciju, građani će se radije opredeliti za korišćenje bicikla", navodi se u predlogu projekta.
 
Pariz je, na primer, u poslednje dve godine iz centra grada uklonio oko 40.000 parkinga za automobile, a u više od 30 ulica u centru oduzeo saobraćajne trake od automobila da bi izgradio biciklističke staze.
 
NSBI zaključuje da, ukoliko grad stvara podsticajno okruženje za motorna vozila, odgovor sledi u vidu više motornih vozila na ulicama, pa i više gužvi, zagađenja i nedostatka parkinga i zelenih površina.
 
Temerinska ulica; Foto: 021.rs
 
Šta se konkretno predlaže?
 
Predlažu se nove metode izgradnje biciklističkih staza, koje gradski urbanisti do sada nisu primenjivali - zaštitni pojasevi sa "stubićima" i razdelnim ostrvom.
 
"Širina kolovoza u Temerinskoj ulici u zavisnosti od dela ulice se kreće u proseku 12 metara, predlažemo da se projektuju obostrane jednosmerne biciklističke trake u širini 1,5 metar, dva obostrana zaštitna pojasa sa stubićima odnosno 'armadilom' u širini od 0,5 metara, dve obostrane saobraćajne trake u širini od 3,5 metra i jedno razdelno ostrvo. Ostrvo može biti u visini odnosno na kolovozu, obeleženo adekvatnom horizontalnom signalizacijom", navodi se u obrazloženju.
 
  
 
Predlaže se i izgradnja privremene, jednostrane, dvosmerne biciklističke staze u Jovana Subotića, od Kisačke do Masarikove.
 
"U delu Ulice Jovana Subotića od Kisačke do Vojvode Bojovića kolovoz je širine 9 metara, dok je u delu između Vojvode Bojovića do Masarikove kolovoz širine od 11 do 16 metara. Kako širina kolovoza ne ispunjava potrebne uslove za bezbedno odvijanje saobraćaja, potrebno je uraditi projekat reorganizacije prostora i to tako da se na delu kolovoza sa jedne strane obeleži dvosmerna biciklistička staza širine 2 metra, te tri saobraćajne trake za motorna vozila širine 3 metra po traci", predloženo je na platformi "Tvoj grad".
Novosadska biciklistička inicijativa kaže da su i prethodnih godina predlagali izgradnju privremenih biciklističkih staza, barem dok se finalno rešenje na terenu ne usaglasi sa urbanističkim aktima. Ali, gradska vlast nije imala sluha.
 
"Glavni izgovor je bio taj da se od automobila ne može oduzeti traka jer će se stvarati gužve, zato što je u tim ulicama saobraćaj velikog intenziteta i zato što biciklisti mogu koristiti kolovoz, iako je veoma rizično voziti bicikl u ovim ulicama baš zbog nepostojanja bezbedne biciklističke infrastrukture", poruka je NSBI, koja poziva građane da podrže ovu ideju glasanjem na platformi "Tvoj grad".
  • Pešak

    16.07.2023 23:03
    Kakvi su biciklisti u skupljanju kapilarnih glasova?
  • Zebra

    16.07.2023 15:23
    Nadam se da će bar grad refundirati lomove kao posledicu besmislenih odluka…
  • Маја

    15.07.2023 23:06
    Ма ајте
    Молим вас!
    Ионако возе где стигну. Џаба паре бацате

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Olimpijske vrednosti u DDOR osiguranju

DDOR, zvanično osiguranje Olimpijskog tima Srbije, u saradnji sa Olimpijskim komitetom Srbije, partner je niza izložbi posvećenih olimpijskim vrednostima.