Istraživanje svih kružnih tokova posao je koji je upravo naručila Gradska uprava za saobraćaj i puteve putem tendera. Spremna je da ovaj posao plati 3,3 miliona dinara bez PDV.
Kako se navodi u specifikacije ovog posla, Novi Sad je u poslednje dve decenije izgradio kružne tokove u skladu sa iskustvom drugih zemalja, a ove raskrsnice pokazale su "veoma dobre karakteristike u situacijama kada zahtevi za protkom ne prelaze kapacitet", kao i tokom kraćih perioda u toku "špica".
"Međutim, u situaciji kada zahtevi za protokom u dužim periodima vremena prelaze kapacitet kružnih raskrsnica, a posebno kada je taj odnos veći od 1.2, uočeni su problemi koji su zahtevali promenu načina regulisanja, ponekad i pretvaranje kružnih raskrsnica u signalisane raskrsnice ili denivelisana ukrštanja", navodi se u specifikaciji.
Od pet kružnih tokova, nadležni kao problematičan istinu onaj na Bulevaru Evrope. U prvim godinama rada ovog kružnog toka situacija je bila dobra, što znači da je raskrsnica ljudima u "špicu" pomagala da se brže prevezu. Ali, godinama raste broj vozača i automobila na ulicama Novog Sada, grade se stambene zone i drugi objekti, pa je pritisak na ovaj kružni tok sve veći.
"Zadnjih godina, praktično na svim raskrsnicama na ovom putnom pravcu, javljaju se problemi, odnosno nepovoljan nivo usluge. Neke kružne raskrsnice, pre svega raskrsnice Rumenački put-Bulevar Evrope i Bulevar Evrope-Bulevar Patrijarha Pavla-Bulevar Cara Lazara su postale jedne od najkritičnijih tačaka na uličnoj mreži Novog Sada. Na ovim raskrsnicama, posebno u vršnim časovima, javljaju se redovi dužine više desetina metara i višeminutni vremenski gubici, odnosno nivo usluge 'F'. Ovakvi vremenski gubici utiču na povećanje eksploatacionih troškova kroz povećanje potrošnje energenata i vremena putovanja, kao i eksterne troškove kroz povećanje emisije svih vrsta polutanata", navode nadležni u opisu tendera.
Dodaju da će Novi Sad u narednih pet godina dobiti novi most preko Dunava, koji će ići preko Bulevara Evrope, a analize su pokazale da će izgradnja ovog mosta "uticati na preraspodelu postojećeg saobraćaja na uličnoj mreži Novog Sada, tako što će značajan deo saobraćajnih tokova sa Mosta slobode i Bulevara oslobođenja biti preusmeren na ovaj novi most, odnosno Bulevar Evrope".
"Usled generisanih dodatnih zahteva za protokom, može se očekivati da bi se sadašnji vremenski gubici na kružnim raskrsnicama u Bulevaru Evrope višestruko povećali, te bi samim tim kao posledica stvorila objektivna mogućnost da u vršnim časovima nivo usluge na svim kružnim raskrsnicama bude 'F', uz mogućnost blokiranja susednih raskrsnica i segmenata ulične mreže. Kako bi se sprečio ovaj nepovoljni scenario, potrebno je analizirati parametre na osnovu kojih se definiše nivo usluge kružnih raskrsnica i dati predloge mera kako bi se ovi nepovoljni scenariji sprečili", dodaju nadležni.
Gradska uprava za saobraćaj traži da izabrani inženjeri analiziraju sve kružne raskrsnice i protok saobraćaja u istim, te definisati mere kako bi se "onemogućili potencijalni nepovoljni scenariji". Nadležni bi koristili saznanja iz ove analize za unapređenje saobraćaja na kružnim tokovima, kao i za buduće planiranje odvijanja saobraćaja.
Tender je otvoren do 8. septembra. Od ponuđača se traži da je u prethodne tri godine ostvario najmanje šest miliona dinara prihoda, da je do momenta podnošenja ponuda izradio bar pet saobraćajnih studija koje se odnose na regulisanje saobraćaja, a čija je ukupna vrednost bila najmanje osam miliona dinara bez PDV.
Takođe, ponuđač mora da ima stručan tim koji čije diplomirani saobraćajni inženjeri, od kojih su najmanje dvoje doktori nauka, da imaju objavljene radove iz saobraćajnih tema na međunarodnoj SCI listi, kao i da ispunjavaju još nekoliko kriterijuma.
Rok za izradu studije biće najviše godinu dana od dana uvođenja u posao.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 36
StevaDžo
Poz iz Bayern
Instruktor novosadski bivši...
Vozač
Valjda to struka treba da kaže a ne mi što svaki dan blejimo po tim kružnim tokovima po pola sata i pitamo se koji stručnjak je ovo osmislio?
Taj je verovatno bio slabo plaćen, ovi će sad bolje, lepše, brže...
seljak
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar