NSBI ukazuje na to da nijedna izmena koja se unosi u zakon ne donosi ništa dobro za bicikliste, a čak se neke novine mogu protumačiti kao najave namera nadležnih organa da u budućnosti unesu nova, destimulišuća pravila za bicikliste.
Ovaj zaključak može se izvesti iz obaveza koje će imati vozači e-trotineta, koji će morati da nose svetloodbojne prsluke i tehničku dokumentaciju za trotinet sa sobom tokom vožnje, da guraju trotinet kad prelaze kolovoz i da idu na tehnički pregled.
Biciklisti su isticali da su predložene izmene zakona destimulišuće za vozače električnih trotineta i kompanije koje rentiraju električne trotinete i da predstavljaju "pripremu terena" za usvajanje takvih izmena za električne bicikle.
Izmenama je upotreba ovih vozila koja su suštinski najpribližnija biciklima u većini gradova učinjena komplikovanom, smartaju u udruženju.
"Dodatni problem predstavlja nedostatak odgovarajuće infrastrukture i zabrana za mlađe uzraste, kojima je ovaj vid prevoza privlačan. Izmenama su uvedene "nalepnice" za potvrđivanje tehničkih karakteristika električnih trotineta, koje izdaje i naplaćuje Agencija za bezbednost saobraćaja, dok je jedna od novosti i zabrana vožnje električnih trotineta prilikom prelaska kolovoza", dodaju u ovoj inicijativi.
Ističu da istovremeno već duži niz godina u propisima na republičkom nivou izostaju čak i minimalne mere koje bi unapredile bezbednost i kretanje biciklista, uvažavajući rastući broj biciklista.
"Tako su ostala nerešena pitanja obaveznog rastojanja prilikom preticanja biciklista, kretanja biciklista u jednosmernim ulicama i pešačkim zonama, kretanja dece na biciklima i prevoz dece u prikolicama za bicikle, kretanje biciklista žutim trakama i druga pitanja koja su od značaja za razvoj savremenog biciklističkog saobraćaja i smanjenje gužvi i zagađenja u gradovima", navode u Novosadskoj biciklističkoj inicijativi.
Dodaju da je posebnu pažnju privuklo oduzimanje finansijskih sredstava namenjenih finansiranju bezbednosti saobraćaja u lokalnim samoupravama i dodeljivanje na budžetski razdeo Ministarstva unutrašnjih poslova.
Na nivou Novog Sada, ova sredstva su iznosila oko 100.000.000 dinara godišnje i deo sredstava korišćen je za unapređenje biciklističke infrastrukture.
"Udruženje je prilikom javne rasprave očekivalo da će Novi Sad, u kome su vršena značajna ulaganja i postignuti značajni uspesi u razvoju biciklističkog saobraćaja, biti inspirator unapređenja propisa, umesto što su napravljeni koraci koji nas vraćaju u nazad. Pitanja kvaliteta javne rasprave i izmena zakona dodatno su opterećena i načinom na koji su izmene zakona usvojene. U haotičnoj i konfuznoj atmosferi rada, javnost nije imala priliku da se argumentovano informiše o ovim značajnim izmenama i njenim manjkavostima, usled opstrukcije normalnog rada Narodne skupštine od strane gotovo svih zastupnika građana. U ovako nestabilnom političkom kontekstu, kvalitet zakonskih rešenja i samog procesa donošenja zakona je u ozbiljnom padu, što je neprihvatljivo i neodgovorno", smatraju biciklisti.
Skupština Srbije usvojila je u sredu (6. septembra) Zakon o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima (ZOBS) koji donosi mnoge novine.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 36
Marija
Gv
zoki
10.09.2023 • 21:20
ŽIVEO BICILIZAM
U svakom normalnoj zemlji je limit za el bicikle 25km/h ako tvoj moze brze onda ne spada na biciklisticku stazu nego na put. A na autoput ne smes svakako
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar