"Halo Bing, cena? Prava sitnica": O tome koliko je osnovana paprena cena "Osmeha Vojvodine"
Ne postoji realna osnova da "Osmeh Vojvodine" košta koliko su nadležni najavili, a to je, za sada, dve milijarde evra.
Foto: Pixabay
Tako za Danas ocenjuje ekonomista Milan R. Kovačević, koji za beogradski list konstatuje da je cena drumske saobraćajnice Bački Breg - Sombor - Kula - Vrbas - Srbobran - Bečej - Kikinda - Nakovo prilično visoka, odnosno da ne postoji realna osnova da zaista i bude tolika kako je najavljeno.
Podsetimo, kako je nedavno Nova ekonomija objavila, budući da je ova trasa duga 162 kilometra, to znači da će svaki kilometar novog druma koštati više od 12 miliona evra.
"Izgradnja se odvija po ravnici, što znači da nema teških deonica. Zbog toga cena ne bi trebalo da bude visoka. Dovoljno je da se postavi podloga i preko prevuče asfalt. Ako se to zna čudno je svakako da toliko košta. Problem u Srbiji, kada je inače reč o izgradnji puteva, je da se ti projekti ne sprovode na transparentan način i cena je ta da su daleko skuplji nego što bi zaista trebalo da budu", navodi sagovornik Danasa.
Prema njegovim rečima, osnovna dva problema su što se ta izgradnja realizuje putem stranih kredita i što u izgradnji ne učestvuju domaća građevinska preduzeća.
"Nije dobro što se dosta toga u vezi izgradnje putne infrastrukture u Srbiji realizuje iz stranih kredita. S obzirom na to da nema transparentnog načina izbora izvođača, odnosno da nema više ponuđača za realizaciju posla cena koja se postiže biva veća nego što bi trebalo. Ono što je poseban problem je što nema domaćih građevinskih preduzeća koje bi dobila šansu da učestvuju u sprovođenju tih infrastrukturnih projekata. Logično je pretpostaviti da bi da kojim slučajem konkurišu za dobijanje posla ta preduzeća mogla da odgovore zadatku sa jedne, ali i da ponude nižu cenu izgradnje sa druge", objašnjava Kovačević.
Dodaje da aktuelni način na koji se dodeljuju poslovi u izgradnji infrastrukture izaziva sumnju da su prisutne i koruptivne radnje.
Inače, izvođač radova na brzoj drumskoj saobraćajnici "Osmeh Vojvodine" je firma "China Construction Eighth Engineering Division". Posao bi navodno trebalo da bude završen do 2027. godine. Kompanije iz Kine inače često dobijaju poslove izgradnje saobraćajne infrastrukture u Srbiji a koji se finansiraju iz stranih kredita.
Malo poređenje
Stručnjaci smatraju da je reč o papreno visokoj ceni jer "Osmeh Vojvodine" nije predviđen da bude izgrađen kao auto-put već brza saobraćajnica, međutim cena je kao da se radi o auto-putu. Naime, cena kilometra brzog puta "Osmeh Vojvodine" je oko 12 miliona evra dok kilometar auto-puta "Fruškogorskog koridora" košta 12,7 miliona evra.
Cena je gotovo identična iako je u slučaju drugog reč o znatno izazovnijojoj deonici za izgradnju što automatski povećava i njenu cenu, zbog toga što će "Fruškogorski koridor" imati i najduži tunel u Srbiji kroz Frušku goru, navodi Danas.
Sumnju da je "Osmeh Vojvodine" preplaćen podgrevaju i tvrdnje predstavnika struke da je čak i cena "Fruškogorskog koridora" po kilometru viša i to duplo.
Da je cena drumske saobraćajnice od Sombora do Kikinde zaista visoka može da se sagleda i ako se uporedi sa cenom velikih infrastrukturnih projekata poput "Moravskog koridora", Koridora 10 i Koridora 11.
Tako auto-put od Pojata do Preljine u ukupnoj dužini od 112 kilometara, koji uključuje i izmeštanje toka Velike Morave, košta ukupno 1,5 milijardi evra.
Gradnja Panevropskog koridora (Koridora 10) kroz Srbiju pak, čija dužina iznosi više od 300 kilometara, kako je procenjeno, košta od 1,4 do 1,9 milijardi evra, dok je cena izgradnje Koridora 11, dugačkog 269 kilometara, oko 2,6 milijardi evra.
Kada se sve navedeno uzme u obzir, tvrdnje da je cena puta od Sombora do Kikinde naduvana se nikako ne mogu olako shvatiti i odbaciti.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Autobusom Jaćimovića na protest u Novi Pazar otišlo 80 ljudi iz Novog Sada
21.12.2025.•
5
Oko 80 građana krenulo je rano jutros iz Novog Sada na protest u Novom Pazaru, autobusom prevoznika Milomira Jaćimovića.
Novosađani, evo kakav vazduh dišete ovog jutra
21.12.2025.•
9
Vazduh u Novom Sadu je i danas umereno zagađen, podaci su Agencije za zaštitu životne sredine.
Slobodan univerzitet pokrenuo Registar pravnog nasilja i zloupotrebe institucija
20.12.2025.•
0
Akademska mreža Slobodan univerzitet pokrenula je Registar pravnog nasilja i zloupotrebe institucija.
Nepoznata osoba zapalila novogodišnji vozić na Trgu slobode
20.12.2025.•
4
Nepoznata osoba sinoć je zapalila dekorativni praznični vozić koji se u okviru manifestacije Novosadski Zimzolend nalazio na Trgu slobode.
I na ovaj tmurni dan ima lepih vesti: U Novom Sadu rođeno 14 beba, među njima i bliznakinje
20.12.2025.•
0
U Novom Sadu je u protekla 24 časa rođeno 14 beba.
Kakvog je kvaliteta vazduh u Novom Sadu danas: Ovo su zvanični podaci
20.12.2025.•
12
Vazduh u Novom Sadu je danas umereno zagađen, pokazuju podaci Agencije za zaštitu životne sredine.
Za sanaciju nebezbedne kupole u Jovinoj gimnaziji iz pokrajinskog budžeta 56,4 miliona dinara
20.12.2025.•
18
Pokrajinska vlada će sa 56,4 miliona dinara finansirati radove na sanaciji krovne kupole na objektu Gimnazije "Jovan Jovanović Zmaj".
Novosađani, vojska vas ponovo poziva na dobrovoljno služenje vojnog roka
20.12.2025.•
51
Javni konkurs za prijavu kandidata za dobrovoljno služenje vojnog roka sa oružjem i kurs rezervnih oficira Vojske Srbije je otvoren, navodi Centar Ministarstva odbrane Novi Sad.
Jaćimović rekao da u nedelju vozi studente na skup u Novi Pazar - "makar mi oduzeli autobuse"
20.12.2025.•
6
Prevoznik Milomir Jaćimović izjavio je da će organizovati prevoz za studente iz Novog Sada koji planiraju odlazak na protest u nedelju, 21. decembra u Novi Pazar.
Uređenje gradskog jezgra: Raspisan tender za radove od 640 miliona
19.12.2025.•
12
Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije raspisala je novi tender za uređenje Ulice Modene i dela Ilije Ognjanovića, a vrednost radova procenjena je na 640 miliona dinara, sa uračunatim porezom.
Šest meseci zatvora Novosađaninu zbog napada na ekipu Informera
19.12.2025.•
5
Novosađaninu Goranu Kajfešu, uhapšenom u avgustu zbog napada na televizijsku ekipu Informera, danas je izrečena kazna od šest meseci zatvora.
ANKETA: Podržavate li javno-privatno partnerstvo za GSP?
19.12.2025.•
25
JGSP "Novi Sad" je u sve većim problemima. Iako je poslednjih godina obnovljen vozni park, prosečna starost i dalje nije na zadovoljavajućem nivou.
Osumnjičenom za napad na ekipu Informera obezbeđen smeštaj kod Milomira Jaćimovića
19.12.2025.•
4
Autoprevoznik Milomir Jaćimović ponudio je smeštaj Goranu Kajfešu koji je i dalje u pritvoru, jer nema prijavljeno mesto prebivališta.
Nestašica đačkih knjižica u Novom Sadu: Problem pred kraj polugodišta
19.12.2025.•
15
Raspust u Novom Sadu i Vojvodini počinje od sledećeg utorka, a neki đaci još uvek nemaju knjižice, i trenutno ne mogu da ih pronađu.
Gradski prevoz u Novom Sadu: Planirano poskupljenje karata, bez plana za nove autobuse
19.12.2025.•
63
Javno gradsko saobraćajno preduzeće "Novi Sad" ni u 2026. godini ne planira nabavku novih autobusa, ali planira se povećanje cene karata.
Novosadska policija: Svesni da se alkohol konzumira tokom slava, apelujemo na sve učesnike u saobraćaju
19.12.2025.•
3
Policijska uprava u Novom Sadu apelovala je na sve učesnike u saobraćaju uoči slava i prazničnih proslava.
UNICEF uplatnice uz račune Informatike: Novosađani mogu da doniraju novac
19.12.2025.•
4
Novosađani će tokom decembra imati priliku da podrže unapređenje mentalnog zdravlja i blagostanja dece i mladih u Srbiji putem novčanih donacija.
Komentari 22
Dejan Dejan
"Dil
Objasnio sam u proslom clanku sistem kako se maznjava i kako cemo se zaduziti ali sta vredi kad ovaj narod vise veruje u lazi ! Zato onda i ovo tako olako prolazi !!!"
Na koji članak misliš?
Pls, ostavi link toga članka i komentara da možemo da pročitamo.
@Narko Kraljević
Dejan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar